سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان همدان گفت: با توجه به فرارسیدن فصل تابستان و اقبال عمومی برای پرکردن اوقات فراغت با ورزش، رعایت قوانین به ویژه برخورداری از پوشش بیمه برای ورزشکاران بسیار اهمیت دارد به نحوی که هرگونه فعالیت در این زمینه بدون داشتن بیمه ممنوع است.

شناسه خبر: 11246

به گزارش نشاط شهر "علی رشیدی" روز یکشنبه در گفت وگو باخبرنگار ایرنا اظهار داشت: براین اساس انجام هرگونه فعالیت ورزشی شامل شرکت در مسابقات، تمرین و کلاسهای آموزشی بدون عضویت در کمیته خدمات درمانی فدراسیون پزشکی ورزشی نیز ممنوع است.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه زمینه بروز حوادث در فعالیتهای ورزشی همیشه وجود دارد و شرط اصلی در پوشش مسئولیت‌های مدنی و حقوقی رعایت ضوابط و قوانین مربوطه است، مدیران از ورود و پذیرش افراد فاقد بیمه ورزشی خودداری کنند.

رشیدی خاطرنشان کرد: ورزشکاران، مدیران و مسوولان هیات‌های ورزشی می‌توانند برای استعلام وضعیت بیمه ورزشی کد ملی افراد را به شماره ۵۰۰۰۴۳۰۳ ارسال کنند.

وی اضافه کرد: همچنین برای صدور بیمه ورزشی می توان از طریق ورود به سایت فدراسیون پزشکی ورزشی و یا اپلیکیشن کمیته خدمات درمانی فدراسیون و یا مراجعه حضوری به ادارات ورزش و جوانان اقدام کرد.

رییس اداره ورزش شهرستان همدان با اشاره به اینکه تعهدات فدراسیون بابت ارایه خدمت درمانی ۷۲ ساعت قبل از شرکت در برنامه‌های ورزشی است، تاکید کرد: افراد سه روز قبل از شرکت در فعالیت‌های ورزشی باید نسبت به ثبت نام و اخذ کارت بیمه اقدام کنند.

وی یادآور شد: در صورت بروز هرگونه حادثه ورزشی و قصور بابت کنترل بیمه ورزشی، مسوولیت آن برحسب قوانین حقوقی ورزش  متوجه مدیر باشگاه، مربی و مسوولان اماکن ورزشی خواهد بود.

رشیدی افزود: همچنین در صورت بروز هرگونه آسیب احتمالی در اماکن ورزشی حداکثر ظرف دو هفته باید نسبت به مراجعه مدیران باشگاهها و اماکن ورزشی برای تکمیل فرم گزارش حادثه ورزشی و ارایه آن به کمیته خدمات درمانی شهرستان (اداره ورزش و جوانان) اقدام شود.

وی اظهار داشت: ورزشکاران نیز سه ماه فرصت دارند تا اسناد هزینه درمان را به هیات پزشکی ورزشی و کمیته خدمات درمانی شهرستان ارایه کنند.

وی افزود: ارایه کارت بیمه ورزشی در هنگام مسابقات و شرکت در کلاسهای آموزشی و تمرینی نیز الزامی است.

شهرستان همدان دارای ۵۰ هزار ورزشکار سازمان یافته است که از بیمه ورزشی برخوردار هستند.

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
ورزشی