سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حدود یک سال پیش بخشی از جاده لالجین در استان همدان به روستای دینارآباد، به دلیل ساخت راه ارتباطی قطار همدان- سنندج یک شبه مسدود شد تا ایستگاه شانزدهم راه‌آهن مواصلاتی شمال و شمال شرق به غرب کشور در نزدیکی شهر جهانی سفال، یعنی لالجین، ساخته شود.

شناسه خبر: 11321

به گزارش نشاط شهر به نقل از همشهری آنلاین، اما با گذشت یک سال از این ماجرا، فقط خط نخست این مسیر ساخته شده و هنوز از خط دوم که قرار بود طی دو ماه به بهره‌برداری برسد، خبری نیست. این موضوع سبب شده‌ در کنار عواملی مانند شیوع ویروس کرونا، سفر به لالجین به میزان چشمگیری کاهش یابد که این موضوع تبعات اقتصادی زیان باری برای این منطقه به‌همراه داشته است. علاوه براین، مسدود شدن جاده لالجین به دینارآباد موجب سرگردانی شهروندان لالجینی و صدها کارگری شده که روزانه برای کار به این شهر سفر می‌کنند. اعتراض‌ها به مشکلات موجود دراین جاده سبب بازدید دادستان استان همدان از منطقه شد که صدور دستورهای لازم برای تکمیل فوری این مسیر را به‌همراه داشت؛ موضوعی که هنوز به سرانجام مشخصی نرسیده‌است.

تعلل پیمانکار

 

 

یک فعال اجتماعی لالجینی دراین باره می‌گوید: براساس تقسیمات شهری، این مسیر متعلق به بخش مرکزی بهار است، اما این مسئولان لالجینی هستند که همواره پیگیر رفع این مشکل بوده‌اند و پیمانکار با گذشت نزدیک به یک‌سال این پروژه را نیمه‌کاره رها کرده و برای رفع‌تکلیف چند ساعتی در هفته پروژه را فعال نگاه داشته و دوباره آن را راکد می‌کند.

احمد رجبی راغب می‌افزاید: قطعا فرماندار، بخشداران منطقه و سایر مسئولان استان در رده‌های مختلف ازجمله اداره راه، در طول سال گذشته بارها از این مسیر تردد کرده‌اند و متوجه نیمه‌کاره بودن این پروژه شده‌اند. با عبور از این مسیر می‌توان مشاهده کرد که که در دو مسیر رفت و برگشت نقص‌هایی وجود دارد که تردد هر وسیله نقلیه‌ای را با مشکل مواجه می‌کند و سبب وارد آمدن خسارت‌های بسیاری به وسایل نقلیه مردم می‌شود. وی تأکید می‌کند: حتما تاکنون مسئولان مربوط متوجه وجود ایرادهای اساسی دراین جاده شده‌اند، اما نکته اینجاست که باید به افکارعمومی پاسخ بدهند که مقصر اصلی این مشکلات کیست و چه باید کرد؟

 

 

یک اظهارنظر جالب

کنار اصل ماجرا که تصویری نامناسب از جاده‌سازی در همدان را به تصویر می‌کشد، نحوه پاسخگویی مسئولان بخش لالجین و شهرستان بهار جالب توجه است. بخشدار لالجین دراین باره می‌گوید: با وجود اینکه قسمت زیادی از پروژه در حوزه بخش مرکزی شهرستان بهار واقع شده است، اما به دلیل ارتباطی که با این شهر و بخش دارد، این بخشداری با پیگیری‌های متعدد تلفنی، حضوری، تشکیل جلسات و بازدیدهای متعدد به‌همراه مسئولان شهرستانی و استانی ازجمله استاندار، فرماندار، مسئولان شرکت زیرساخت و پیمانکار، موضوع را پیگیری کرده است. مجید ساغرچی می‌افزاید: طرح ملی و فرا استانی است و حوزه اختیارات بخشدار با درنظر گرفتن سلسه مراتب اداری تعریف می‌شود و من و مجموعه بخشداری و فرمانداری در حوزه و حدود اختیارات خود نهایت سعی و تلاش‌مان را برای بهره‌برداری هرچه سریع‌تر از این پروژه مهم به‌کار می‌گیریم. وی تأکید می‌کند: قرار شده در هفته‌های آینده مسئولان استانی برای تعیین تکلیف، در محل پروژه حضور یابند. همچنین از صبر و شکیبایی مردم قدردانی می‌کنم.

انتقاد بعد از افتتاح

اینها درحالی است که فرماندار شهرستان بهار از اساس موضوع را تکذیب می‌کند و می‌گوید: هرکس می‌گوید قرار بوده این مسیر یک سال پیش افتتاح شود، باید بداند چنین چیزی مطرح نبوده است. پروژه نیمه‌کاره مانده، اما تردد در مسیر انجام می‌شود. تا زمانی که پروژه افتتاح نشود که نمی‌توان به آن ایراد گرفت. بعد از افتتاح آن وقت می‌توان به آن ایراد گرفت و نقاط ضعف را مطرح کرد. احسان قنبری درباره اینکه کارشناسان معتقدند ارتفاع زیرگذر ساخته‌شده غیراستاندارد است و باید تخریب شود، اظهار می‌کند: راه‌آهن یک پروژه ملی است و با توجه به مطالعات صورت گرفته امکان ندارد غیراستاندارد باشد. اساسا چنین چیزی محال است.

وی در پاسخ به این سئوال که تا چه زمانی باید در انتظار افتتاح این مسیر بود نیز می‌گوید: شاید 3 تا 4 ماه، اما از پیمانکار قول گرفته‌ایم با سرعت کار کند.

 

فاطمه کاظمی

انتهای پیام /


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی