سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/4/22 20:44:33
یادداشت :

کارسخت شورای ششم شهر جهانی سفال

شهرداری به عنوان مهمترین و تاثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد. سمتِ شهردار یک شهر به دلیل اهمیت بالای آن نیازمند دقت نظر در انتخاب فردی است که قرار است سکان هدایت یک شهر را طی 4 سال در اختیار گرفته و آینده آن شهررا رقم بزند، شهری که آوازه جهانی داشته و نیازمند فعالیت هایی فراتر از یک شهر 16هزار نفری است.

شناسه خبر: 11366

نشاط شهر نوشت : شهردار می بایست تخصص های مختلفی در حوزه های مدیریت شهری و سایر حوزه های مرتبط داشته باشد که در صورت غفلت در این انتخاب زیان غیر قابل جبرانی را بر پیکره یک شهر وارد خواهد کرد. در نتیجه اهمیت انتخاب شهردار مطلوب یک شهر توسط منتخبین شورا،  ضرورتی اجتناب ناپذیر است و به نظر می رسد بهتر است با در نظر گرفتن شاخص های کلیدی و معیارهای اصولی و با نظر به شرایط اختصاصی هر شهر انتخاب شهردار انجام پذیرد.

بر این اساس ارائه و بکارگیری شاخص های انتخاب شهردار، جهت رسیدن به انتخابی آگاهانه میتواند بسیار حائز اهمیت باشد که علاوه بر آگاهی بخشی عمومی ، بعنوان ابزارهای راهبردی موثر برای منتخبین شورای شهر جهت انتخاب شهردار شایسته و لایق خواهد بود. 

حجم اخبار مثبت و منفی از دیدگاههای مختلف و اتفاقات چند روز اخیر باعث دلواپسی مردم شهر لالجین و نگرانی از آینده این شهر شده و روز به روز نیز با شیطنت های مختلف و یا دخالت های بیجا پررنگ تر میشود.

انتخاب شهردار برای شهرجهانی لالجین که از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است، همراهی ، هم یاری ، هم فکری و ایجاد فضای مناسب برای ورود افکار نخبگان، دلسوزان، آگاهان به امور در جلسات شورای منتخب را می طلبد.

‌حال که با تایید انتخابات شورای اسلامی شهر لالجین، بحث‌ها پیرامون انتخاب شهردار آینده شهر بالا گرفته و هر روز گمانه زنی های جدیدی برای این پست مطرح می‌شود قطعا این حق پنج منتخب جدید شورای شهر است که پس از بررسی سوابق و برنامه‌های کاندیداهای احراز پست شهرداری، یک نفر را به عنوان شهردار لالجین انتخاب کنند. اما بی‌تردید نقش مشاوره و رایزنی‌ نخبگان و گروه‌های مختلف جامعه در فرآیند انتخاب شهردار می‌تواند تاثیرگذار باشد و به روند این انتخاب کمک کند.

 شورای شهر لالجین برای انتخاب شهردار گزینه‌های توانمند زیادی را می تواند داشته باشد که نام های اعلام شده در افکار عمومی و شهردار فعلی و دهها فرد توانمند دیگر نیزمیتوانند از جمله این اشخاص باشند .

با این حال  اخیرا اخباری از روند انتخاب شهردار در شورای شهر لالجین دست به دست شد که در نوع خود امیدوار کننده بود  ("اولین و مهمترین وظیفه شورای اسلامی انتخاب شهردار است. در همین راستا اعضای منتخب مردم لالجین  در ششمین دوره شورای شهر، از نخستین روزهای اعلام نتایج انتخابات  برای تحقق این امر مهم اقدام به برگزاری جلسات مستمر باهدف تعیین شاخص های انتخاب شهردار و نیز اولویتهای کاری مورد انتظار از وی نموده است") امیدوار کننده از این جهت که به نظر می‌رسد در حال حاضر افرادی فرصت کاندید شدن را یافته‌اند و اعضای شورای جدید هم قصد دارند تا با جدیت تمام از میان افراد تعرفه شده ابتدا براساس میزان تمایل و اعلام آمادگی آن‌ها و سپس بر اساس بررسی‌های دقیق تر اعضاء، به انتخاب فردی شایسته همت گمارند و نگران کننده از این جهت که دخالت ها ، گروکشی ها و .... ممکن است فرصت برابری به تمام افراد شایسته داده نشود و دیگر اینکه با وجود شهرداری که در افکار عمومی نسبت به چند شهردار قبلی شهر جهانی سفال فعالیت های مثمرثمر و کارهای عمرانی خوبی را بانجام رسانده و اکثریت قریب به اتفاق مردم بر مثبت بودن فعالیت وی صحه می گذارند، حساسیت دوچندانی را برای افکار عمومی ایجاد کرده است و این حساسیت بقدری کاذب ایجاد شده که برخی از شورای منتخب حتی مشاوره های حضوری خود را حذف کرده و از طریق فضای مجازی بدنبال دریافت مشورت ها و راهنمایی ها هستند تا شاید دچار هجمه برخی افراطیون نشوند. پس با این اوضاع و احوال  شایسته است شورای جدید و شهردارفعلی بدور از هیجانات تصمیم درستی را بگیرند .

 قطعا تا آغاز به کار شورای ششم در مردادماه و انتخاب شهردار تا شهریور ماه، گزینه‌های بسیاری مطرح خواهند شد . مهم آن است، در نهایت باید کسی انتخاب شود که بتواند در چهار سال آینده به روند توسعه و آبادانی شهر لالجین "شهر جهانی سفال" سرعت ببخشد. 

احمد رجبی راغب

انتهای پیام /


برچسب ها: شورای_ششم#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون