سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/6/12 01:32:47
پیش بینی مدیر توزیع برق شهرستان بهار:

آخر شهریور ماه خاموشی های شهرستان به پایان می رسد

مدیر توزیع برق شهرستان بهار در نشست خبری با خبرنگاران به ارایه توضیحاتی در خصوص جدول خاموشی ها پرداخت و ناترازی مصرف برق و سهمیه شهرستان را دلیل خاموشی ها دانست.

شناسه خبر: 11581

به گزارش نشاط شهر، صبح روز گذشته نشست مدیر توزیع برق شهرستان بهار با اصحاب رسانه در سالن جلسات این اداره برگزار شد و مازیار بلالی به بیان توضیحاتی در خصوص عملکرد این اداره در شهرستان پرداخت.

مازیار بلالی با تقدیر و تشکر از خبرنگاران و فعالین مجازی آنها را کمک حال اداره توزیع برق در اطلاع رسانی های این اداره و مدیریت مصرف برق دانست.

وی در ادامه با تبریک هفته دولت اظهار داشت: در هفته دولت حدود ۷ پروژه در این اداره با اعتبار ۸ میلیارد و ۱۲۸ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفته است که افتتاح خروجی احداث شبکه ۲۰ کیلو ولت پست صنایع غذایی از آن جمله است.

مدیر توزیع برق شهرستان در ادامه به خاموشی های اخیر اشاره کرد و اظهار داشت: امسال به دلیل کاهش بی سابقه بارندگی و افزایش شدید دما ناترازی بین تولید و مصرف در کشور به وجود آمده که این ناترازی  حدود ۱۳ هزار مگاوات معادل ۱۳ نیروگاه برق همدان است و ما مجبوریم با کم کردن مصرف این ناترازی را جبران کنیم.

بلالی گفت : اقدام ما در قدم اول مدیریت مصرف با کمک رسانه ها بابت صرفه جویی همچون ترغیب مردم برای کاهش روشنایی نمای ساختمان ها و ادارات و در قدم بعد کم کردن روشنایی عمومی معابر بود و حال برای کاهش ناترازی مجبور به اعمال خاموشی ها شده‌ايم.

 

بلالی میزان بدهی مشترکین به توزیع برق شهرستان را هفت و نیم میلیارد تومان برشمرد و از مردم تقاضا کرد که برای تسویه بدهی خود اقدام کنند.

وی در ادامه به پرسش خبرنگاران در خصوص خاموشی ها پاسخ داد و گفت: برای کم کردن مصرف مجبور به کم کردن روشنایی عمومی در معابر به صورت یک در میان یا دو درمیان هستیم ، اما اگر احساس کردید جاهایی نیاز به روشنایی دارد به ما اطلاع دهید تا اعمال کنیم.

مدیر توزیع برق شهرستان در مورد انتقادات موجود در خصوص خاموشی روستاها در مقایسه با شهرها گفت: در شهرها چون دارای اماکن زیرساختی بیشتری نسبت به روستاهاست خاموشی کمتری باید اعمال کنیم تا آسیبی به این زیرساخت ها نرسد، از طرفی در مورد جدول خاموشی ها محل هایی همچون چاه آب، بیمارستان ، مراکز درمانی و مراکز مشابه باید مورد توجه قرار گیرد و لذا ممکن است در جایی خاموشی اعمال شود و در جایی اعمال نشود.

بلالی در مورد قطعی آب در پی قطعی برق در بعضی از روستاها اظهار داشت: در دیداری که با دهیاری های تعدادی از روستاها داشتیم چنین موردی بیان نشد، اما اگر مواردی وجود دارد حتما به ما اطلاع دهند تا ساعت خاموشی آن مناطق را تغییر دهیم.

وی  در مورد جدول خاموشی ها گفت: از آنجا که میزان  مصرف برق در شهرستان شناور است، نمی توانیم از یک روز قبل جدول را به مردم ارائه دهیم اما سعی ما این است که به طور دقیق طبق زمان اعلام شده در جدول قطعی صورت گیرد و مواردی که مغایرت داشته باشد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

مدیر توزیع برق شهرستان همچنین در خصوص خرابی وسایل برقی ابراز داشت: از طریق رسانه ها سامانه مرکز بیمه در اختیار مردم قرار گرفته که با ثبت در آن می توانند خسارت دریافت کنند و نیازی به مراجعه حضوری به اداره برق شهرستان وجود ندارد.

بلالی در آخر زمان پایان خاموشی ها را آخر شهریور پیش بینی کرد و گفت: با پایین آمدن دما مصرف کاهش خواهد یافت و پیش بینی می کنیم، آخر شهریور ماه پایان خاموشی ها باشد.

در پایان مدیر توزیع برق شهرستان با اهدای لوح و هدایایی از خبرنگاران حاضر تقدیر کرد.

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی