سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

این روزها با تعیین هیئت دولت آیت الله رئیسی گمانه زنی ها برای تصدی صندلی استانداری همدان بالا گرفته و اسامی مختلفی در این بین مطرح می شود.

شناسه خبر: 11641

نهگروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر ،در روزهای اول کسب رای اعتماد وزرا لیستی از سوی پایتخت نشینان با عنوان گزینه های احتمالی استانداری های کشور در فضای مجازی منتشر شد که نام یکی از همشهریان ما در آن لیست جلب توجه می کرد.

مجتبی فیض الهی شخصی است که نامش در این لیست به عنوان استاندار احتمالی همدان مطرح و به اختصار  مجتبی فیضی آورده شده بود که این مسئله باعث خوشحالی و امیدواری برای مردم شهرستان بهار شد.

مجتبی فیض الهی که در دوره گذشته انتخابات مجلس شرکت داشت توانست آرای خوبی را به خود اختصاص دهد و هم اکنون یکی از چهره های شناخته شده  و بارز  شهرستان بهار و استان همدان است تا جایی که هم اکنون به عنوان گزینه احتمالی استانداری همدان مطرح می شود.

در روزهای اخیر نام سردار طلایی نیک نیز که معاونت پارلمانی وزیر دفاع پیشین را بر عهده داشت برای تصدی پست استانداری همدان مطرح شد که از گزینه های ديگر قوت بیشتری داشت. 

رایزنی و تلاش طلایی نیک در جلب رای اعتماد تعدادی از وزیران دولت جدید بسیار حائز اهمیت بود و آنچه که از شواهد به چشم میخورد، برای شخصیتی چون طلایی نیک سمت استانداری کمتر از حد انتظارات می نمود و گمانه زنی ها جایگاهی بالاتر از استانداری را برای وی درنظر داشت که بلافاصله در کمتر از چند روز عمر این گمانه زنی نیز به آخر رسید و خوشبختانه وی از سوی وزیر دفاع به عنوان معاونت توسعه مدیریت که به حق شایسته وی بود، معرفی شد.

گذشته از گمانه زنی ها اگر بخواهیم داشته های شهرستان بهار را در این سطح از مدیریت استان بررسی کنیم نباید از دکتر غلامرضا شعبانی بهار غافل شویم، چرا که دکتر شعبانی بهار نیز با سابقه یک دوره معاونت وزیر و پست های مدیریتی در حوزه دانشگاه از پتانسیل بالایی در این امر برخوردار است و از چهره های شناخته شده مدیریت ملی است.

حضور حسین توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ به عنوان نماینده مستقیم مردم در این برهه حساس در مجمع نمایندگان و تاثیر مستقیم در انتخاب استاندار را نیز از نکات مثبت در این دوره می توان دانست که اگر مجمع نمایندگان استان به اجماع می رسیدند این پازل تکمیل تر می شد، که متاسفانه چنین نشد، اما عدم اجماع نمایندگان نیز دلیل بر بی تاثیری نظر نمایندگان نیست و این موضوع نیز خود برای شهرستان ها جای دلگرمی دارد که شهرستان بهار نیز در تعیین شخص اول استان حرفی برای گفتن دارد.

گمانه زنی های اخیر در تعیین جایگاه استاندار و مطرح شدن افرادی از شهرستان بهار برای این جایگاه موجب شده است که فعالین سیاسی اجتماعی نگاهی دوباره ای فراتر از شهرستان به سمت نخبگان سیاسی خود داشته باشند و حد انتظارات خود را از حضور در عرصه های سیاسی در سطح استان و کشور بالا ببرند.

اما نکته قابل توجه در این باره رشد و پیشرفت نیروهای بومی از پایینترین سطح اداری تا سطوح بالای مدیریتی در سطح شهرستان، استان و کشور است که متاسفانه کمیل شهرستان در این باره لنگ می زند و شاهدیم که به دلیل نزدیکی بهار به مرکز استان سهم بسزایی از آن نصیب افراد غیر بومی شده و زمینه را برای رشد نخبگان علمی ، سیاسی، اجتماعی از میان برده و در این میان افراد برای ورود به این عرصه مجبورند به شهرهای دیگر پناه ببرند تا زمینه برای رشد و پیشرفتشان مهیا شود.

با توجه به رای بالای مردم بهار به آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری دوره دوازدهم و سیزدهم  امیداریم دولت مستقر ایشان نگاه ویژه ای به نخبگان سیاسی و اجتماعی شهرستان داشته باشد و با روی کار آمدن استاندار و متعاقب آن فرماندار جدید رویکرد نسبت به شهرستان بهار تغییر کرده و بومی ها سهم بیشتری از ادارات این شهرستان کسب کنند تا بلکه بتوان در آینده از ظرفیت این افراد در پست های مدیریتی شهرستان و استان بهره برد.

 

 #مرضیه_کریمی_رادپور

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی