سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از برگزاری ۲۳ دوره آموزش صنایع‌ دستی برای هنرمندان و فعالان این هنرصنعت در نیمه دوم سال جاری خبر داد.

شناسه خبر: 11666

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا ،«هاشم مظاهری» روز دوشنبه در گفت‌ وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دوره های آموزشی با هدف توانمندسازی هنرمندان و تولیدکنندگان هنرهای سنتی و صنایع ‌دستی استان و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به‌ صورت عمومی و اختصاصی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاثیرگذاری آموزش برای رونق تولید و توسعه اقتصادی فعالان عرصه هنرهای سنتی و صنایع دستی استان همدان، افزود: این دوره‌های آموزشی با هماهنگی اداره کل میراث فرهنگی و صنایع‌ دستی طی یک دوره زمانی مشخص(نیمه دوم سال) در سطح شهرستان های تابعه استان همدان برگزار خواهد شد.

معاون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان گفت: این دوره های آموزشی براساس شاخص های علمی و نیاز تولیدکنندگان صنایع دستی در رشته های مختلف برنامه ریزی و اجرا می شود.

مظاهری با اشاره به جایگاه استان همدان در هنرهای سنتی و صنایع دستی ، افزود: استان همدان با بهره مندی از ۲ عنوان شهر جهانی «سفال» و «مبل و منبت» با محوریت شهرهای لالجین و ملایر از جایگاه بسیار ممتازی ملی و بین المللی در عرصه تولیدات صنایع دستی و هنرهای سنتی برخوردار است.

به گفته وی، این دوره‌های آموزشی شامل تولید مصنوعات چرمی، سبدبافی، طراحی، نقاشی روی سفال و گلیم بافی و همچنین آموزش شاغلین برای طراحی سنتی مبل و منبت ویژه شهرهای ملایر و تویسرکان، زرنگاری و تکنیک‌های تذهیب برای هنرمندان همدانی، بسته‌بندی و دوره‌های تخصصی لعاب و استحکام بدنه و فروش الکترونیکی سفال برای شهر لالجین در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایرنا، سفال و سرامیک، مبل و منبت، چرم ، قالی بافی، معرق کاری، مرواربافی (حصیربافی)، مسگری، گیوه بافی، قلم زنی، طلاکوبی، سنگ تراشی، نقره کوبی، نقاشی، مینیاتور، تذهیب، شیشه گری، قاب سازی، کاشی هفت رنگ و صنایع فلزی نظیر چاقوسازی از جمله هنرهای سنتی و صنایع دستی برجسته استان همدان است.

همچنین  ۱۰ هنرسنتی و دستی فراموش شده استان همدان شامل تراش سنگ های قیمتی، نگارگری، جاجیم بافی، پشم ریسی، حلبی سازی، گره چینی، کبه بافی، گلیم بافی و نازک کاری چوب و قلم زنی روی مس نیز با اقدامات و پیگیری های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری احیا شده است.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی