سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

روستای دینارآباد دارای جمعیتی بالغ بر ۲۵۰۰ نفر میباشد این روستا در نزدیکی بخش لالجین واقع شده است

شناسه خبر: 11709

به گزارش نشاط شهر ، یکی از مشکلات بزرگی که این روستا با آن دست و پنجه نرم می کند  آب است.

متاسفانه شبکه آبرسانی روستای دینارآباد  به دلیل قدمت زیاد؛دارای پوسیدگی؛شکستگی های متعدد و به تبع آن هدر رفت آب است که موجب شده آسفالتی که قدمت آن به بالای یک دهه نمی رسد تکه تکه  شود.

علی رغم پیگیری های مستمر مردم این روستا برای اتصال منبع آب  به شبکه آب رسانی جدید روستا که چندین سال است پروژه تکمیل شده ولی به بهره برداری نمی رسد اقدامی صورت نگرفته است.

 

در بهار وتابستان هم که باغداران شروع به کشاورزی می کنند؛آب روستا کم فشار می شود و به همین باعث شده منبع و شبکه قدیمی با مشکلاتی روبرو شود .

 

به گفته یکی از اهالی روستا مسئولان و نماینده های روستا پیگیری های زیادی  انجام داده اند اما علت این که چرا پروژه شبکه آب رسانی دینارآباد بعد از گذشت چندین سال از اتمام پروژه و نصب کنتور توسط بیش از  ۷۰ درصد از اهالی این روستا  به بهره برداری نمی رسد تا به امروز برای مردم این روستا مشخص نشده است.

 

در این  مورد گفتگویی با رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بهار  داشتیم که توضیحاتی در این خصوص ارایه دادند.

 

ترکمانیان، رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان بهار در این باره اظهار داشت: اجرای کامل شبکه توزیع آب و نصب انشعابات منازل روستای دینار آباد ، ساخت و نصب مخزن هوایی، حفر چاه مکانیکی به عمق ۱۰۰ متر و آبدهی ۱۰ لیتر در ثانیه و اجرای خط برق و نصب ترانسفورماتور انجام گردیده که متاسفانه در مرحله نصب تیرهای برق با وجود معارض مواجه گردید.

 

ترکمانیان در ادامه افزود: به همین علت  یک سال پروژه تعطیل گردید که پس از انجام خط برق و در مرحله تجهیز و راه اندازی چاه مجددا با وجود معارض به مدت چند سال پروژه مسکوت ماند .

 

وی ادامه داد: در حال حاضر که مشکل مرتفع شده،  نیاز به اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیون تومان جهت تجهیز چاه می باشد که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، اجرایی خواهد شد و  زمان اجرای عملیات تجهیز منوط به تخصیص اعتبار است.

 

حمیدرضا پناهی

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی