سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

کارشناس هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به ابرناکی‌ها در آسمان همدان احتمال بارش‌های پراکنده در برخی مناطق وجود دارد.

شناسه خبر: 11816

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا ، روح الله زاهدی در گفت‎‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در آسمان استان با تشکیل ابرهای سیاه رنگ وکاهش دما در منطقه، احتمال بارش‌های پراکنده وجود دارد.

وی افزود: وضعیت دمای استان همدان در ایستگاه فرودگاه در ۲۴ ساعت گذشته، پایین‌ترین دما دو درجه سانتیگراد و بالاترین دما ۲۷ درجه سانتیگراد ثبت شده است.

این کارشناس با اشاره به دمای ثبت شده در شبانه روز گذشته در شهرستان‌ها خاطر نشان کرد: شهرستان بهار با ۱۱ درجه سانتیگراد پایین‌ترین دما و شهرستان‌های ملایر و فامنین با ۲۸ درجه سانتیگراد بالا ترین دما را داشته‌اند.

زاهدی در ادامه با اشاره به بارور کردن ابرها برای بارش خاطرنشان کرد: بارور کردن به راحتی امکان پذیر نیست و باید تحت شرایطی این عمل صورت گیرد.

وی هزینه هنگفت برای انجام این کار، داشتن شرایط آب‌وهوای ویژه و وجود ابرهای بارانی که تحت تاثیر این عمل بارور سازی قرار گیرند و به نتیجه مثبت برسند را سد بزرگی در انجام عمل بارور سازی دانست.

زاهدی افزود: اساسا در کشور ما مرکزی به نام تیم تحقیق و پژوهش بارور سازی ابرها وجود دارد که این مرکز در حال حاضر دراستان یزد فعالیت می‌کند.

وی در تکمیل صحبت‌های خود خاطر نشان کرد: این تیم تحقیقاتی در حال تلاش و پژوهش برای ادامه کار خود است که در این مسیر با ارگانی مانند سپاه برای استفاده از تجهیزات هوایی همکاری می‌کند و نتایج خوب و قابل قبولی را نیز تا امروز بدست آورده‌اند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون