سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه امسال ۱۴ فقره واحد صنایع تبدیلی غذایی با اشتغالزایی برای ۱۳۱ نفر به بهره‌برداری رسید گفت: بزرگترین واحد سیب‌زمینی و تولید فرنچ‌فرایز در شهرستان بهار با اشتغالزایی برای ۱۱۰ نفر در دست احداث است.

شناسه خبر: 11830

به گزارش نشاط شهر به نقل از  خبرگزاری فارس از همدان، حسن محمدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مهم‌ترین موضوع در بحث صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی، کاهش ضایعات محصولات کشاوزی، ایجاد فناوری و اشتغال و ایجاد ارزش افزوده برای محصولات کشاورزی است.

وی گفت: به طور کلی در حال حاضر ۴۲۸ واحد صنایع تبدیلی با توان جذب ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تن محصول خام و اشتغال مستقیم ۹۸ هزار و ۷۶۶ نفر در استان پروانه بهره برداری صادر شده است.

 مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان ادامه داد: تا پایان سال ۹۹ سازمان جهاد ۳۱۵ واحد صنایع تبدیلی با توان تولید یک میلیون و ۳۱۴هزار تن محصول و توان جذب یک میلیون و ۷۴۵ هزار تن محصول خام همچنین با اشتغال۴ هزار و ۳۰۷ نفر پروانه بهره برداری صادر شد.

وی افزود: در سال‌های گذشته چهار نمونه ملی در صنایع تبدیلی و غذایی داشتیم که ۲۲۱ فقره تسهیلات بانکی به مبلغ ۲۴۷ میلیارد تومان در حوزه صنایع تبدیلی پرداخت شده است.

محمدی خاطرنشان کرد: از مهم‌ترین فعالیت‌های ما در  تجهیز هشت واحد تصفیه و بسته‌بندی کشمش به سورت لیزری در راستای افزایش کیفی و توان صادراتی کشمش بود.

وی در ادامه به تبدیل بیش از ۳۵ واحد شوری و ترشی سنتی به سیستم صنعتی و پاستوریزه، با بسته‌های متنوع و در اوزان مختلف اشاره کرد و گفت: در راستای افزایش کیفی و ایمنی و برای بالا بردن قابلیت صادرات سیستم صنعتی برپا شده به طوری که در بعضی از این واحد‌ها بیش از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری جدید انجام شده است.

 مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان یادآور شد: ۱۰ واحد لبنی از تولیدات سنتی مثل پنیر آب نمکی به تولیدات انواع فرآورده‌های پاستوریزه مثل پنیر یو اف، شیر استریل، شیر‌های طعم‌دار و شیر پاستوریزه، انواع دوغ، انواع ماست در بسته بندی‌های متنوع و با قابلیت صادرات تبدیل شده است.

ضایعات سیب زمینی از ۲۵ درصد به زیر پنج درصد کاهش پیدا کرد

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: ۶۸ واحد سردخانه مختص سیب زمینی با ظرفیت ۱۶۷ هزار تن و اشتغال مستقیم ۶۷۱ نفر با سرمایه‌گذاری ۳۲۸ میلیارد تومان احداث شده به نحوی که با احداث این سردخانه‌ها ضایعات سیب زمینی از ۲۵ درصد به زیر پنج درصد کاهش پیدا کرده است.

محمدی با بیان اینکه پنج واحد سورت و بسته‌بندی با توان سورت ۷۵ هزار تن سیب زمینی با اشتغال ۱۳۶ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۰۶ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است افزود: ۵۵ واحد تصفیه و بسته‌بندی کشمش با توان ۸۶ هزار و ۱۵۰ تن و اشتغالزایی ۸۱۵ نفر و با سرمایه‌گذاری ۶۲ میلیارد تومان بهره‌برداری شده است.

وی بیان کرد: در پنج ماهه اول سال جاری ۱۴ فقره واحد صنایع تبدیلی غذایی با ظرفیت جذب ۴۵ هزار تن محصول خام کشاورزی و اشتغال ۱۳۱ نفر و سرمایه گذاری ۸۸ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده است.

 مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان تاکید کرد: در نیمه اول امسال ۲۳ فقره جواز تاسیس با پیش بینی ۷۶ هزار تن تولید انواع محصولات اشتغال ۴۲۵ نفر و با سرمایه‌گذاری ۳۵۲ میلیارد تومان صادر شد.

وی بیان کرد: پنج فقره طرح توسعه با پیش بینی ۲۳ هزار و ۵۰۰ تن تولید انواع محصولات خام و اشتغال ۱۳ نفر و سرمایه‌گذاری ۱۱۱ میلیارد تومان صادر شده است.

محمدی با تأکید بر اینکه ۸۲ فقره موافقت اولیه با پیش‌بینی ۲۳۵ هزار تن تولید انواع محصولات و توان جذب ۳۵۵ هزار تن انواع محصول کشاورزی صادر شد افزود: در این مدت ۳۰ فقره طرح به سیستم بانکی جهت اخذ تحصیلات بانکی به مبلغ ۱۳۳ میلیارد تومان از محل اخذ تسهیلات بانکی معرفی شد.

احداث بزرگترین کشتارگاه مرغ استان در منطقه محروم چلمق رزن

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان خاطرنشان کرد: به دلیل کمبود اعتبارات تنها یک فقره عقد قرار داد در سال جاری به مبلغ ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و اشتغال ۱۰ نفر با ظرفیت ۱۰ هزار تن مواد خام صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حال حاضر طرح‌های نو و اثرگذاری در بخش صنایع تبدیلی در حال اجرا و در دست پیگیری است به طور مثال می‌توان به بزرگترین واحد سیب زمینی و تولید فرنچ فرایز در شهرستان بهار، با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد و اشتغال ۱۱۰ نفر و سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد تومان که توان جذب حدود ۶۰ هزار تن سیب زمینی در سال را خواهد داشت، اشاره کرد.

محمدی تصریح کرد: در این طرح تولید ۳۰ هزار تن فرنچ فرایز در سال از محل اشتغال روستایی خواهیم داشت البته ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در رابطه با این طرح پرداخت شده است.

وی از احداث بزرگترین کشتارگاه مرغ استان در منطقه محروم چلمق رزن با کشتار ۶ هزار قطعه مرغ در ساعت، اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر و سرمایه گذاری ۳۵ میلیارد تومان و مجهز به خط صادراتی و آی آر خبر داد و گفت: از مهم‌ترین طرح‌های شاخص در دست پیگیری طرح کارخانه قند نهاوند با سرمایه‌گذاری ۵۳۰ میلیارد تومان و توان جذب ۵۰۰ هزار تن چغندر قند در سال است.

 مدیرصنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی همدان در ادامه به بزرگترین کارخانه دام، طیور و آبزیان با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومان و اشتغال مستقیم ۵۰ نفر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۵ درصد، در شهرستان نهاوند پرداخت و افزود: این طرح در غرب کشور منحصر به فرد است و تقریبا تمام سرمایه گذاری طرح فوق از آورده شخصی بود.

وی تصریح کرد: ۶۷ واحد سردخانه با ظرفیت ۲۴۳ هزار تن و پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد و اشتغالزایی ۶۵۸ نفر را داریم که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال حداقل ۱۰ واحد از این تعداد سردخانه‌ها با ظرفیت ۳۰ هزار تن به بهره برداری برسد.

محمدی یادآور شد: در حال حاضر ۱۵۳ واحد صنایع تبدیلی و غذایی با ظرفیت ۸۴۶ هزار تن و توان جذب یک‌هزار و ۲۶۴ هزار تن با پیشرفت فیزیکی بالای ۳۰ درصد و اشتغال ۲ هزار و ۳۶۵ نفر با سرمایه‌گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان را در دست پیگیری داریم که در سال‌های آتی به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی