سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

سمیه عیوضی معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار از برگزاری اردوی طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود سالتحصیلی 1401-1400خبر داد .

شناسه خبر: 11835

به گزارش نشاط شهر ، اردوی طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود توسط مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار برگزار شد .

 سمیه عیوضی معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) شهرستان بهار از برگزاری اردوی طلیعه حضور ویژه طلاب جدیدالورود سالتحصیلی 1401-1400خبر داد . ایشان با اشاره به اینکه این اردو هرسال در شروع سالتحصیلی به منظور آشنایی هرچه بیشتر طلاب با هویت طلبگی و جایگاه ورسالتهای طلبه برگزار می گردد، خاطرنشان ساخت : در راستای معرفت بخشی به طلاب به مناسبت تقارن آغاز سالتحصیلی با هفته دفاع مقدس و آکنده شدن شمیم شهادت در فضای مدارس برآن شدیم تا با بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان که در نوع خود بی نظیر و گنجینه عظیمی از رشادتها و از خودگذشتگی یادگاران هشت سال دفاع مقدس می باشد ، روحیه طلبگی را با روحیه شهادت طلبی پیوند بزنیم ودر این مسیر با آزاده سرافراز دوران سخت اسارت حاج رضا هوشیار همراه و همقدم شدیم و با گوش جان ،حماسه آفرینی های مردان وزنان غیور این ملت شهید پرور را شنیدیم و با چشمانمان به فراسوی شهادت نگریستیم و این پای دل بود که سنگر به سنگر ما را به جمع افلاکیان خاک نشین می برد و صدای هق هق سربازان آخرالزمانی مهدی موعود بود که یکبار دیگر در گوش تاریخ طنین انداز شده بود و با هر بیان خاطره از سالهای نبرد و حماسه با شور و هیجان رزمنده آزاده حاج رضا هوشیار ، می شد زمزمه درونی و درد دل این سربازان تازه پا به مکتب مهدوی گذاشته را شنید و از صورتهای ماسک زده شان می شد نگاههای بهت زده و چشمانی که  اشک سوز وگداز در آنها حلقه زده را دید و به نظاره نشست . بله اینان همان اصحاب آخرالزمانی مهدی موعودند که در شروع مسیر باشکوه طلبگی آمده اند تا با شهدا و آرمانهایشان پیوند بخورند و دل به حریم شهادت بسپارند و بگویند مانیز چون شهدا پیرو امام ورهبرمان هستیم و آمده ایم تا با اقتدا به شهدای کربلای حسینی و پیروی از شهدای هشت سال دفاع مقدس ایران سرافراز با سلاح علم وعمل برای فرج وگشایش و زمینه سازی حکومت قرآن محور و عدالت گستر مهدوی ، جهاد نماییم . 

سمیه عیوضی در ادامه با بیان اینکه پس از بازدید از باغ موزه دفاع مقدس همدان ، طلاب به اردوگاه ابوذر همدان منتقل شدند ، اظهار داشت : در اردوگاه ابوذر طی نشست اخلاقی طلاب از سخنان خانم دکتر امیدی مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان بهره مند شدند . که ایشان با بیان اینکه اگر مسیر طلبه با مسیر شهدا گره بخورد خودش راهگشاست ، افزود : طلاب جدیدالورود که وارد این مسیر شده اند باید احساس آمادگی کامل داشته باشند . در حدیثی از امام صادق علیه السلام داریم که فرمودند : اگر کسی بدون بصیرت وارد مسیری شود مانند کسی است که وارد بیراهه شده و مادامی که بدون بصیرت به حرکت خود ادامه دهد از مسیر اصلی دور می شود . پس مسیر طلبگی را با بصیرت انتخاب کنید . در مسیر طلبگی علاوه بر بصیرت فیزیکی به بصیرت صنفی هم نیازمندیم .  

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان همدان در ادامه با مهم دانستن بصیرت برای طلاب ، بیان کرد : بصیرت یعنی مدام به هدف نظر کردن و راه را گم نکردن ، طلبه باید یک دید جامع نسبت به طلبگی داشته باشد . مصداق واقعی خسرالدنیا والاخره طلبه ای است که در سه مرحله تولید ، توزیع و مصرف علم قرار نگرفته باشد ، یعنی عالم بی عمل که کوله بارش بسیار سنگین است . مسیر طلبگی سخت است اما اگر با هوشیاری وارد این مسیر شویم واهل دل باشیم سختی راه برطرف می شود نمونه بارز این مسیر بانومجتهده امین اصفهانی است . 

خانم دکتر امیدی با اشاره به هدفمند بودن طلاب در کنار داشتن بصیرت تصریح کرد : طلبه باید هدفمند وارد حوزه شود ودر کنار بصیرت هدف هم داشته باشد . و با برنامه ریزی و اولویت بندی برنامه ها ، با شناخت استعدادهای خود و افزایش مطالعات جانبی و سعی وتلاش موفق شود . بدون تلاش کسی به جایی نمی رسد ، بهشت را به بها می دهند نه به بهانه ، در مسیر طلبگی چشم ها را باید شست جور دیگر باید دید . باید حواسمان به نوع زنذگی ، پوشش ، رفتار و حتی خوراکمان باشد چرا که همه اینها در عملکرد ما موثر است . 

معاون فرهنگی تبلیغی مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) در پایان اضافه کرد : در این اردو طلاب از نزدیک با یکدیگر آشنا شدند و همگی پس از اقامه نماز ظهر وعصر ، میهمان سفره امام زمان (عج) شدند و با تناول از سفره حضرت صاحب الامر(عج) پیمان بستند که فقط نمگیر سفره نباشند ، بلکه قدر این نان ونمک را برای همیشه در زندگی بدانند و از اینکه پای سفره سربازی آقا صاحب الزمان (عج) دعوت شده اند این را برای خود و خانواده شان توفیق بدانند و با اقتدا به سیره علمای پاک و با درس گرفتن از شهدا ، نوری هدایت گر برای دیگران باشند.

لازم به ذکر است دراین اردو مدیر، معاونین ، کادر واساتید مدرسه علمیه صدیقه کبری (س) و مسئول ساماندهی و نظارت ومعاونین مدیریت حوزه علمیه خواهران استان همدان نیز حضور  داشتند .

 

حوزه علمیه صدیقه کبری "س" شهرستان بهار

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون