سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/8/1 08:55:32
شهردار بهار در نشست خبری مطرح کرد:

تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تا ۲۰ آبان

مهدی مجیدی در نشست خبری با خبرنگاران از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض تا ۲۰ آبان خبر داد.

شناسه خبر: 11893

گروه - مرضیه کریمی رادپور : به گزارش نشاط شهر، نشست خبری شهردار با خبرنگاران صبح امروز در سالن جلسات شهرداری برگزار شد و مهدی مجیدی در خصوص اقدامات شهرداری در کمتر از دو ماه گذشته گزارشاتی ارائه داد.

 

مجیدی در ابتدای این نشست بار دیگر به میزان بودجه شهر بهار اشاره کرد و گفت: بودجه مصوب شهر بهار برای امسال ۲۰ میلیارد تومان بوده که در این شهر ۷۰ درصد آن صرف بودجه جاری  شده و تنها ۳۰ درصد برای کارهای عمرانی باقی می ماند.

 

وی اذعان داشت: هم اکنون در انتهای فصل کاری شهرداری هستیم و با توجه به کم بودن منابع قطعا خیلی از نیازها و درخواست های مردم را نمی توانیم جواب بدهیم، چرا که سرانه شهروندی در بهار ۷۰۰ هزار تومان است در صورتی که در جلسه ای که با شهرداران صالح آباد و لالجین داشتیم در آن دو شهر سرانه دو برابر بهار است و ما در تلاشیم بودجه و سرانه را در شان مردم بهار بالا ببریم.

 

مجیدی مشارکت مردم در پرداخت عوارض را بسیار پایین عنوان کرد و گفت: بودجه شهرداری از پرداخت عوارض و وصول عوارض کسب و پیشه تامین می شود و با وجودیکه به انحاء مختلف برای پرداخت عوارض به مردم اطلاع رسانی شده، مشارکت چندانی در پرداخت عوارض از سوی مردم دیده نشده است.

 

افرادی که تا ۲۰ آبان  نقدی عوارضشان را پرداخت کنند تا ۳۰ درصد تخفیف می گیرند

 

مجیدی از تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ماده ۱۰۰ از تاريخ اول تا ۲۰ آبان خبر داد و گفت: برای اینکه مردم تشویق به پرداخت عوارض شوند تخفیف ۳۰ درصدی عوارض ماده ۱۰۰ و ماده ۷۷ برای افرادی که نقدی عوارض خود را پرداخت کنند ، قائل شده ایم.

 

وی درآمد شهرداری را تنها در حد هزینه های جاری آن دانست و گفت: ماهیانه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه جاری شهرداری است، هزینه هر مترمربع آسفالت ۲۰۰ هزار تومان است و تا وقتی مردم در پرداخت عوارض مشارکت نکنند، نمی‌توان کاری از پیش برد.

 

متمم ۳۷ میلیاردی برای بودجه ۲۰ میلیاردی 

 

وی از متمم ۳۷ میلیاردی بودجه خبر داد و گفت: بدر شرایطی هستیم که مجبوریم برای بودجه ۲۰ میلیارد ۳۷ میلیارد متمم بودجه بزنیم و تمام تلاشمان این است که این مبلغ را محقق کنیم.

 

شهرداری بهار به علت عدم نصب سرعتگیر در تصادف اخیر منجر به فوت ۵۰ درصد مقصر شناخته شده است

 

مجیدی در ادامه به ایجاد سرعتگیر در بلوار آیت الله بهاری و وجود انتقادات بسیار مردم در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: ایجاد سرعتکاه در این نقطه مصوب سال ۹۹ بوده چرا که سال گذشته تصادف منجر به مرگ در این نقطه صورت گرفت ، اما این سرعتگیر در سال گذشته ایجاد نشد تا اینکه امسال بار دیگر یک تصادف منجر به مرگ اتاق افتاد و طبق نظر شورای ترافیکی شهردار به دلیل عدم ایجاد سرعتگیر در این نقطه ۵۰ درصد مقصر شناخته شده است و ما مجبوریم فردا از همین عوارضی که مردم می‌دهند خسارت بپردازیم.

 

شهردار بهار اضافه کرد: وقتی مردم رفتار ترافیکی را رعایت نمی کنند مجبور به اعمال قوانینی د این زمینه می شویم، در نزدیکی همان سرعتگیر مذکور تابلوی سرعت ۵۰ کیلومتر نصب شده اما کسبه، اهالی و بازدید میدانی نشان پی دهد که سرعت در آن نقطه بیش از این است.

 

شهردار در پاسخ به عدم رنگ آمیزی سرعتگیر در شب اول و گلایه های مردمی نسبت به شیب آن گفت: یک روز دیرتر رنگ آمیزی صورت گرفت و این انتقاد را می پذیریم اما دلیل آن سرعت بالای خودروها و عدم وجود مامور نیروی انتظامی برای جلوگیری از به وجود آمدن حادثه در هنگام رنگ آمیزی بود، اما شیب آن نیز طبق نظر کارشناس ترافیکی وعرض چهارم و نیم متری درنظر گرفته شده است.

 

مجیدی با گلایه از لحن انتقادات برخی افراد در فضای مجازی، گفت: با چنین ادبیاتی خستگی در تن ما می ماند، هر کسی هر نقدی دارد بیاید رودررو بیان کند تا با هم حرف بزنیم، بعضی ها در جریان نیستند و عجولانه قضاوت می کنند.

 

وی همچنین اظهار داشت: در تاریخ ۳۱ خرداد سال ۹۹ تمام نقاط حادثه خیز شهر در یک جدول لیست شده و ۳۳ مورد به شهرداری اعلام شده که شهرداری ملزم به اجرای آن است و اگر اتفاقی در آنجا بیفتد شهردار به دلیل اهمال کاری مقصر شناخته خواهد شد.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی