سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها، مرتع و آبخیزداری گفت: در پویش مردمی برای ایرانی سرسبز ۷ هزار هکتار نهال‌کاری در سطح کشور انحام می‌شود.

شناسه خبر: 12134

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایرنا، «عبدالرضا بازدار» روز چهارشنبه در آیین آغاز پویش سراسری مردمی نهال‌کاری با عنوان «ایران سرسبز؛ هر ایرانی یک درخت» در همدان، افزود: این پویش از اواسط شهریور ماه با مشارکت بیش از ۷۰ دستگاه اجرایی و با محوریت سازمان جنگل‌ها شروع شد و با مستعد شدن شرایط کاشت نهال و بذر با محوریت منابع طبیعی و آبخیزداری استان‌ها و مشارکت مردم، سمن‌ها، بسیج و هلال احمر ادامه یافت.

بازدار اظهار داشت: در این پویش حدود ۷ هزار هکتار نهال‌کاری و بیش از ۳ هزار هکتار بذرکاری در عرصه‌های جنگلی به ویژه در منطقه زاگرس انجام خواهد شد.

وی افزود: این پویش در راستای توسعه فضای سبز، سلامت مردم و جنگل‌کاری و سلامت محیط زیست شکل گرفته و حرکتی مردمی است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان جنگل‌ها ، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: اگر مشارکت مردمی نباشد در بحث حفاظت از عرصه منابع طبیعی که بیش از ۸۲ درصد عرصه سرزمینی کشور را تشکیل می‌دهد، کاری از پیش نخواهد رفت.

درختکاری و حفظ منابع طبیعی وظیفه همگان است

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور نیز در این آیین گفت: توسعه درختکاری و حفظ منابع طبیعی دغدغه ای همگانی است.

سردار «محمد زهرایی» با گرامیداشت سالروز حماسه نهم دی، شهادت سردار دلها و همچنین شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، افزود: در انقلاب کار به ثمر نمی‌نشیند مگر اینکه نهضتی و مردمی باشد زیرا ماهیت انقلاب مردمی است و انقلاب و دفاع مقدس را مردم به پیروزی رساندند.

وی اظهار داشت: اکنون نیز مردم در جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی مقابل جبهه استکبار ایستاده اند.

سردار زهرایی تصریح کرد: بسیج سازندگی در حوزه درختکاری و حفظ منابع طبیعی برای تشریفات کنار سازمان جنگل‌ها قرار نگرفته، بلکه به دلیل ضرورت موضوع ورود کرده است.

۳۰۰ هزار اصله نهال در استان همدان کشت می شود

مدیرکل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان نیز در این آیین گفت: این پویش مردمی در سایت پسماند شهرداری همدان به وسعت حدود ۱۰۰ هکتار اجرا می شود و در کنار آن حدود ۱۰۰ هکتار جنگل‌کاری را نیز در منطقه آقبلاغ لتگاه شهرستان بهار آغاز کرده ایم.

«اسفندیار خزایی» افزود: سایت شهرستان همدان با همکاری شورای شهر، شهرداری و حمایت استاندار ایجاد شده است.

به گفته وی، در این پویش بیش از ۳۰۰ هزار اصله نهال در قالب طرح های مختلف تا پایان امسال توزیع و کشت می شود.

وی اظهار داشت: شعار این پویش هر ایرانی یک نهال است و به یاد هر شهید هزار اصله نهال کاشته می شود که امیدواریم بتوانیم به هدف تعیین شده پویش از لحاظ کمی و کیفی برسیم و ایرانی سرسبز داشته باشیم.

به گزارش ایرنا، این پویش مردمی برای ترویج سنت حسنه درختکاری با گونه های مختلف از قبیل ارژن، بادامک، گز، بادام وبنه( پسته وحشی) آغاز و تا هفته منابع طبیعی ادامه دارد.

استان همدان بیش از ۴۵ هزار هکتار عرصه جنگلی دارد.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر