سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور فرماندار، مسئولین ادارات دولتی و شهری در سالن جلسات فرمانداری تشکیل شد.

شناسه خبر: 12158

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره بهزیستی شهرستان بهار در این جلسه ابتدا فرماندار بهار گفت: اهمیت موضوعات فرهنگی بیشتر از موضوع اقتصادی است و مسئولان و مردم باید به این موضوع نگاه ویژه‌ای داشته باشند چرا که فرهنگ در رفتارهای اجتماعی جلوه می‌کند و تمامی اموراقتصادی، اجتماعی، سیاسی و... متاثر می‌سازد و بر ساختار اقتدار ملی اثر می‌گذارد و مسئولین باید با تمام توان در رفع معضلات فرهنگی قدم بردارند.

احسان قنبری سهل‌الوصول بودن مواد مخدر را عامل اصلی افزایش اعتیاد دانست و گفت: دشمنان به صورت مستمر و پیوسته با ایجاد برنامه‌های مبتذل فرهنگی و همچنین تولید انواع مواد مخدر جدید به دنبال تخریب و انحراف جوانان هستند.

وی افزود باید تلاش شود معتادین رها شده از دام اعتیاد در جایی مشغول کار شوند و عزت نفس پیدا کنند تا بتوانند به جامعه  و خانواده برگردند.

در ادامه جلسه رییس اداره بهزیستی شهرستان بهار عنوان کرد: یکی از محوری‌ترین اقدامات بهزیستی پیشگیری از اعتیاد می باشد و گفت: انسجام بخشی در برنامه‌های پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌ها یکی از برنامه‌های اجتماعی مبتنی بر سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد است و هر اقدامی که در جهت پیشگیری از اعتیاد صورت گیرد در واقع یک سرمایه‌گذاری کلان است که با مقابله از اعتیاد بسیاری از مشکلات در بخش‌های مختلف جامعه تاثیر گذار خواهد بود.

وی گفت بحث اشتغال معتادین یک موضوع بسیار مهم است، وقتی بهبود یافتگان از اعتیاد رها می شوند باید برای آنها شغل ایجاد کنیم و باید فرهنگ سازی کنیم و به آغوش خانواده برگردند و به گونه ای عمل کنیم که بتوانیم یک زنجیره کامل از فعالیت‌های پیشگیرانه آموزشی اشتغال ایجاد کنیم تا از دام ویران کننده اعتیاد نجات پیدا کنند.

منوچهر نوروزی گفت در ۹ ماهه سال جاری به ۲۲ نفر از افراد بهبود یافته با معرفی به بانکهای عامل از طریق اعتبارات دولتی محل تبصره ۱۶ خود اشتغالی وام قرض الحسنه پرداخت گردیده است و  هم چنین  برنامه آگاهسازی و کارزار رسانه ای  پیشگیری از اعتیاد با هدف حساس سازی مردم در خصوص پیشگیری از مصرف مواد اعتیاد آور از طریق فعالیت های رسانه ای و آموزش های مورد نیاز در قالب تهیه محصولات آموزشی و جلسات آموزشی به شیوه مشارکت با مردم در محلات شهری و روستایی، محیط های آموزشی با تاکید بر کودکان زیر سن دبستان و خانواده هایشان و محیط های کار انجام می شود.

درپایان جلسه هریک از اعضا جلسه نقطه نظرات خود را اعلام کردند و جلسه با ختم صلواتی پایان یافت.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی