سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مُهاجران (ماران) یکی از شهرهای استان همدان است که در سمت شرقی بخش لالجین از توابع شهرستان بهار واقع شده است.

شناسه خبر: 12270

به گزارش نشاط شهر، مُهاجران یکی از شهرهای استان همدان است که در سمت شرقی بخش لالجین از توابع شهرستان بهار واقع شده است. مسجد جامع، تپه و پل مهاجران معروف به پل خانم از آثار تاریخی این شهر به‌شمار می‌رود که قدمتی ۴۰۰ ساله دارد. اما مهاجران، شهری مملو از چالش و پر از خلف وعده هاست. از سالن ورزشی نیمه تمام چندین ساله گرفته تا راه های ارتباطی خطرناک و سیلی از دریای مشکلات این شهر که فقط نامش شهر است و از امکانات شهری تهی است!

شهر مهاجران با روستاهای اطراف آن یعنی روستاهای حسین آباد، کوشک آباد، راهموار، رایکان علیا و سفلا با تقدیم بیش از  ۷۰ شهید و ده ها جانباز و آزاده و ایثارگر و جمعیتی بیش از ۱۰ هزار نفر در  آستانه  پنجمین  سال وعده  مسئولان شهری، استانی و حتی  کشوری برای شبانه  روزی شدن درمانگاهش است.

بارها و بارها دیده و شنیده ایم که خانواده ای با کمترین درآمد مالی شب هنگام مجبور است به خاطر کوچکترین بیماری، مسیر خطرناک و پرپیچ و خم مهاجران تا لالجین را  طی کند و آخر  سر  هم  نتیجه  مطلوب درمانی را دریافت نکند.

از وعده چندین سال قبل وزیر بهداشت سابق برای شبانه روزی شدن درمانگاه و استقرار پایگاه اورژانس و آمبولانس و تجهیز کامل  درمانگاه، رسیدیم به استقرار پزشک بیتوته ای و نهایتا بعد از چند سال سعی و تلاش مسئولین شهری به اینجا رسید  که تازه امسال   درمانگاه ۱۶ ساعته  شود.

هر چند به نظر می آید که این مهم، مشکل قانونی دارد اما این را نیز خاطرنشان کنم که در واقع  قانون برای آسایش و رفاه  مردم وضع می‌شود و اگر یک قانون منجر به این شود که حداقل ۸ هزار نفر از خدمات اولیه بهداشتی و درمانی محروم شوند مشخص است که اشکال از قانون است و قانونگذار. بی تردید اگر این مهم  اجرایی شود گام بزرگ و مهمی  در برآوردن خواسته  اصلی نه  فقط مردم مهاجران  بلکه مردم سایر  روستاهای  اطراف  نیز  برداشته  می‌شود.

 

انتهای پیام/ص 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی
Error
Whoops, looks like something went wrong.