سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

یکی از اقدامات بسيار مفید وزارت آموزش و پرورش ایجاد مجلس دانش آموزی است؛ و مجلس دانش آموزی محلی برای کشف استعداد های دانش آموزان است که یکی از اهداف آن ایجاد دغدغه مندی و حس مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان است.

شناسه خبر: 12391

به‌ گزارش نشاط شهر، صبح امروز اولین جلسه مجلس دانش آموزی استان همدان، با حضور رضا میرزایی رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان، جبار رضایی سرپرست آموزش و پرورش، اعضای نمایندگان مجلس دانش آموزی شهر بهار و معاونان و کارشناسان اداره آموزش و پرورش در محل سالن جلسات اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار برگزار شد.


محسن ایوبی، رئیس سازمان دانش آموزی شهرستان بهار عنوان کرد :  اولین جلسه مجلس دانش آموزی استان همدان در بین مناطق ۱۹ گانه استان در شهرستان بهار برگزار گردید .

وی در ادامه افزود: مجلس دانش آموزی متشکل از دانش آموزان فعال و پرانگیزه شهرستان می باشد که نماینده کل دانش آموزان بوده و تمامی مشکلات آموزشی و پرورشی را به مسئولین انعکاس میدهد و به نوعی مطالبه گر حقوق دانش آموزان می باشند .

رضا میرزایی، رئيس سازمان دانش آموزی استان همدان با تقدیر و تشکر از مسئولینی که در حوزه آموزش و پرورش به خصوص حوزه پرورشی فعالیت می‌کنند اظهار کرد: شهرستان بهار یکی از موفق‌ ترین و پرکارترین منطقه در استان همدان است، شهرستان بهار همواره دارای دانش آموزانی مستعد، متحد، و پرتوان با ظرفیت های بسیار بالا است.

رضا میرزایی افزود : مسئولین ادارات آموزش و پرورش در جامعه در تلاش هستند که دانش آموزان را به نتایج مطلوب خود برسانند، برخي از دانش آموزان با بیان اینکه" تمام تلاش خود را میکنیم اما دیده نمی‌شویم " از ادامه ی راه نا امید میشوند ، اما هدف مجلس دانش آموزی این است که دانش آموزان برجسته نماینده ی سایر دانش آموزان شوند و نظرات و نقد های آنان را به مسئولین انتقال‌ دهند و مسئولین نیز به مراتب بالاتر مشکلات و خواسته های دانش آموزان را ارائه دهند و در نهایت به حل مشکلات دانش آموزان اقدام نمایند.

وی به کارکرد های مجلس دانش آموزی پرداخت و گفت : کار کرد مجلس دانش آموزی این است که تفکرات و انتقاد ها را از مدرسه به مسئولین اجرایی آموزش و پرورش و وزارتخانه ارائه دهد و خود دانش آموز باید نقش نماینده را در مجلس دانش آموزی ایفا کند، باید مجلس دانش آموزی را جدی بگيرد تا کارکرد آن قوی تر شود.

میرزایی،به اصلاح کتاب های درسی در سال ۱۳۹۸ اشاره کرد و افزود : مجلس دانش آموزی یک نهاد مشورتی است که نقش دانش آموزان در این مجلس دانش آموزی بسیار نقشی مهم بوده و فعالیت های بسیار زیاد مجلس دانش آموزی موجب کم کردن حجم کتاب ها وحرکتی برای اصلاح کتاب ها در منطقه ها شد.

وی به ارائه ی نکاتی برای اعضای نمایندگان مجلس دانش آموزی پرداخت و افزود: شما دانش آموزان باید از امروز در همین نقشی که هستید جدی باشید و شروع به کسب تجربه کنید و در آینده روزی خواهد رسید که جزو مدیران بسیار توانمند شهر و استان خواهید شد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان همدان، در پایان سخنان خود اذعان داشت: باید کارها را به صورت گروهی و تیمی انجام دهیم، برکت در کار گروهی است؛ باید تلاش کرد از کارهای فردی دوری کنیم و مجلس دانش آموزی یکی از مهمترین ایده هایی است که کارگروهی را پررنگ می‌کند؛ در کنار مجلس دانش آموزی " مجامع اعضا و مربیان" نیز وجود دارد که مربیان این مجامع و اعضا همان دانش آموزان هستند و به عنوان بازوان کمکی و هم اندیشی در کنار هم دست به عمل میزنند. اگر تنها یک مشکل از مشکلات دانش آموزان و آموزش و پرورش حل شود برای ما ارزشمند خواهد بود .

کریمی کارشناس فرهنگی هنری شهرستان بهار با اشاره به آغاز سال جدید گفت : قرنی که در پیش رو داریم قرن مهارت است. هر یک از دانش آموزان باید دنبال کسب مهارت باشند و یکی از این مهارت ها، تشریح مسائل کارهای گروهی است که بايد دانش آموز خلاقیت ها را در مجلس دانش آموزی به اشتراک بگذارد و به دنبال کسب تجربه باشد .

در پایان نمایندگان مجلس دانش آموزی شهرستان بهار به شرح مشکلات و دغدغه های ساير دانش آموزان پرداختند.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی