سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/1/19 22:13:18
گفتگویی به مناسبت روز سلامتی

افراد باید به حفظ سلامتی خود و اطرافیانشان اهمیت زیادی بدهند

18 فروردین روز جهانی بهداشت است. روز جهانی بهداشت را به تمام سازمان های فعال در زمینه بهداشت که سلامتی و افزایش کیفیت زندگی مردم جهان دغدغه انهاست تبریک میگوییم، به این مناسبت گفتگویی تلفنی با الهام محمدی معلم بهداشت مدارس داشتیم.

شناسه خبر: 12431

به گزارش نشاط شهر، وی در معرفی خود گفت : بنده الهام محمدی هستم و مدرک کارشناسی پرستاری دارم و به عنوان مربی بهداشت مدارس در مقطع متوسطه اول و دوم در شهرستان بهار مشغول به کار هستم.

 

وی به سابقه کاری خود پرداخت و گفت : ۱۷ سال سابقه کاری در آموزش و پرورش را دارم و هشت سال در بخش خدمات درمانی در درمانگاه فرهنگیان و علوم پزشکی مشغول به کار بودم.

 

محمدی در پاسخ به سوال اینکه در حوزه سلامت چه اقداماتی را انجام داده اید وتخصص شما در این حوزه به چه میزان است؟ عنوان کرد: در مدارس به عنوان مراقب سلامت از دانش آموزان هستم، شناسنامه سلامت آنها و برگزاری مراسمات بهداشتی و بسیاری از کارهای دیگر که طبق تقویم بهداشتی به انجام میرسانیم بر عهده ی بنده است ؛ افرادی که دارای بیماری هستند را شناسايي کرده و به واحد مربوطه ارجاء می دهم همچنین یکی از وظایف مهم بنده آموزش بهداشت و حفظ سلامتی به دانش آموزان و مدارس است. به دانش آموزان مقابله و پیشگیری از بیماری های رایج آموزش داده می شود. دانش آموزان باید تمام نکات بهداشتی در خصوص بيماري کرونا را بدانند و بر طبق ابلاغیه آموزش و پرورش به مربیان بهداشت، همگی وظیفه داریم که به صورت پیوسته در این رابطه به دانش آموزان و خانواده ها آموزش دهیم.

 

مربی بهداشت، در پاسخ به سوال اینکه شما کیفیت و سطح بهداشت مردم و شهر بهار را به چه میزان میدانید؟ اظهار کرد: کیفیت بهداشت بسیار بسبت به گذشته خوب شده و انتظار می‌رود که وضعیت بهتر از این شود ، مردم باید همکاری و کمک کنند البته اوایل کرونا وضعیت خوب بود؛ همگان از شیوع کرونا هراس داشتند و شیوه نامه ها را رعایت می‌کردند، اما در حال حاضر این وضعیت عادی شده و مردم نسبت به قبل پروتکل ها و موارد بهداشتی را جدی نمیگیرند که باید این روند را تغییر دهند و همواره از انواع بیماری ها دوری کنند و علم پزشکی خود را بالا ببرند. 

 

وی به بزرگترين خطراتی که برای سلامتی وجود دارد، اشاره کرد و اذعان داشت: بزرگترین خطر، نا آگاهی مردم است. باید سبک زندگی خود را تغییر دهند به ویژه این روز ها که حضور فضای مجازی در زندگی و روابط پررنگ تر شده و همین مسئله مسبب افزایش بیماری های قلبی، عروقی و چاقی شده است.

 

الهام محمدی،در پاسخ به سوال اینکه آیا در زمینه سلامتی روح و روان هم فعالیت میکنید؟ اذعان داشت: در زمینه سلامت بهداشت روان ما مربیان  بهداشت حتما فعالیت میکنیم و برای اکثر دانش آموزان امکان مراجعه به مشاوره را ندارند، ما با آنها صحبت میکنیم و تا حد توان از کمک به آنها دریغی نخواهیم کرد .

 

محمدی در پایان با توصیه ای به مناسبت روز

 "سلامتی" به مخاطبان افزود: احترام به خود به اندازه احترام گذاشتن بر اطرافیان دارای اهمیت است. افراد باید هر اقدامی را که باعث بهبود سلامتی می‌شود انجام دهند و از گام برداشتن در این مسیر دریغ نکنند. اگر فرد سلامت نباشد اطرافیان هم آزار می بینند . همچنین توصیه بنده به همگان این است که همواره خنده بر لب داشته باشند زیرا لبخند درمان هر درد و بیماری است .

 

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی