سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/2/19 23:14:51
به مناسبت روز جهانی جمعیت هلال احمر؛

هر شهروند باید مهارت های امدادی و پاسخگویی به سوانح و حوادث را داشته باشد

جمعیت هلال احمر دارای یکی از مجهزترین پایگاه های امداد و نجات در محور ارتباطی همدان به کردستان می باشد که نیرو های متخصص و نجات گر در شبانه روز پاسخگوی امداد جاده ای و نجات مسافرین دچار سانحه هستند.

شناسه خبر: 12502

به گزارش نشاط شهر، 18 اردیبهشت ماه روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر است و به همین مناسبت گفتگویی با شاهرخ فخیمی رئیس جمعیت هلال احمر بهار داشتیم.

 

وی در پاسخ به سوال اینکه جمعیت هلال احمر در چه سالی تاسیس و با چه هدفی تشکیل و نام  گذاری شد؟ عنوان کرد: مرکز هلال احمر در ایران با هدف امور خیریه و انجام کار های بشر دوستانه، کمک رسانی به سلامت و درمان آسیب دیدگان، همینطور کمک های امدادی و حمایتی به آسیب دیدگان ناشی از سوانح و حوادث تشکیل شد.

 

وی خاطر نشان کرد : با گرامیداشت یاد  ۱۶ شهید امدادگر هلال احمر استان همدان و ٨۰۰۰ شهید گرانقدر استان همدان، امسال صدمین سال تاسیس هلال احمر و یک قرن خدمت اعضای افتخاری و کارکنان هلال احمر است.

 

وی به اقدامات مهم و برجسته مرکز هلال احمر شهرستان بهار پرداخت و گفت: کارکنان هلال احمر در حوزه جوانان با فعالیت در انجام کار های فرهنگی، در حوزه داوطلبان با کارهای حمایتی و کمک به محرومین، در حوزه امداد و نجات با انجام خدمات امدادی در شهرستان بهار، حضور و نقش مهمی داشته اند.

 

فخیمی به چگونگی استخدام نیرو های شاغل در سازمان هلال احمر اشاره کرد و افزود: نیرو های هلال احمر از طریق آزمون و از بین امداد گران داوطلب جمعیت که سابقه فعالیت دارند جذب و استخدام می‌شوند. 

 

رئیس هلال احمر شهرستان بهار از چگونگی عضویت علاقه مندان به مرکز هلال احمر خبر داد و گفت: عضویت افتخاری در مشاغل غیر اداری برای عموم آزاد است.

 

وی در رابطه با چگونگی عضو شدن علاقمندان در این مرکز و فعالیت در خدمات امدادی، گفت : آنها میتوانند به جمعیت هلال احمر مراجعه کرده، در دوره های امداد و نجات شرکت کنند و عضو مجموعه شوند همچنین با توجه به رده سنی آنها در گروه جوانان و داوطلبان به طور جداگانه گروه بندی میشوند و به خدماتی همچون امدادی ،بشر دوستانه و فرهنگی مشغول می شوند.

  

وی افزود: مهارت های امدادی و پاسخگویی به حوادث مهارتی است که هر شهروند باید برای کسب آن آموزش ببیند. هرکسی که در جمعیت هلال احمر عضو شود می تواند دوره های عمومی را بگذراند و به مهارت های خود امدادی و دگر امدادی برسد چنانچه اگر شخصی قصد دارد در حد امدادگر مهارت پیدا کند باید دوره های متعددی بگذارند و آموزش های امدادی، جاده ای، کوهستانی، ساحل و دریا و پیش بیمارستانی دریافت کند و با سابقه خدمت در جمعیت هلال احمر و انجام فعالیت های زمان بندی شده به بالا ترین درجه برسد. 

 

فخیمی اضافه کرد : قطعا کسانی که به درجه ایثار دست پیدا میکنند آنقدر دارای مهارت هستند که به عنوان یک نیروی متخصص در جمعیت جذب می شوند و امسال جمعیت هلال احمر بهار توانسته چهار نفر از افرادی که دارای درجه ایثار بودند را جذب نماید.

 

رئیس هلال احمر شهرستان بهار در پاسخ به سوال " پس از عضویت داوطلبان در هلال احمر وظایف و فعالیت های آنان به چه صورتی خواهد بود؟ " عنوان کرد : کسانی که عضو جمعیت میشوند و دوره های مقدماتی را می‌گذرانند میتوانند با توجه به مهارت خود در گروه مشارکت و فعالیت کنند و اگر دارای توانمندی مالی باشند میتوانند در بخش حمایتی فعالیت کنند. و در بخش امدادی هم کسانی که مهارت های امداد و نجان دارند در تیم سوانح وحوادث شروع به فعالیت می کنند.

 

وی در پاسخ به اینکه آیا در حال حاضر کمبود ها و مشکلاتی در جمعیت هلال احمر بهار وجود دارد؟ اظهار کرد: قطعا باید یکسری امکانات تجهیزاتی و نیرو های بیشتر جذب شود تا هلال احمر به توانمندی خود برسد و هم اکنون نیازی که در هلال احمر داریم "انبار امدادی" می باشد که شامل دو دسته از بیست و دو اقلام زیستی می باشد که باید در زمان حال جمع آوری شود تا زمان حادثه بین مردم توزیع شود اما متاسفانه این انبار در سازمان جمعیت هلال احمر شهر بهار وجود ندارد.

 

شاهرخ فخیمی در پایان گفت : خداوند توفیق زندگی را به تمام انسان ها عطا کرده است و لازم است به محرومین، نیازمندان و حادثه دیدگان کمک رسانی کنیم شایسته است جوانان و شهروندان در بستر هلال احمر  وارد شوند و آموزش ببینند و فعالیت های بشردوستانه انجام دهند تا بتوانند از عمری که خداوند به آنها عطا کرده استفاده کنند و دست کمک خداوند بر زمین باشند.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون