سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/12 18:24:25
شهردار بهار در جمع خبرنگاران:

کمتر از بیست روز برای بهره مندی از تخفیف ۴۰ درصدی عوارض باقی مانده است

شهردار بهار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال گذشته ۱۷ درصد از شهروندان عوارض نوسازی پرداخت کردند گفت: تا آخر خرداد تخفیف ۴۰درصدی پرداخت عوارض برای خوش حسابان منظور شده و شهروندان کمتر از بیست روز مهلت دارند تا از این فرصت طلایی بهره مند شوند.

شناسه خبر: 12575

 

به گزارش نشاط شهر، ظهر دیروز نشست مطبوعاتی شهردار بهار با خبرنگاران برگزار شد. دراین جلسه مهدی مجیدی، شهردار بهار ضمن تبریک روز میلاد حضرت معصومه (س) و روز دختر، اظهار داشت: عوارض شهرداری دو نوع است ؛عوارض نوسازی و عوارض پروانه ساخت، که عوارض ساخت تنها یک بار اخذ می شود، اما عوارض نوسازی هر ساله باید توسط شهروندان پرداخت شود.

 

مجیدی افزود: سال گذشته ۱۷درصد مردم در پرداخت عوارض نوسازی مشارکت داشته و جمعا مبلغ ۵۹۰ میلیون تومان پرداخت کردند.

 

وی با اشاره به تخفیفات خوش حسابی در پرداخت عوارض نوسازی گفت: تخفیف ویژه برای شهروندان خوش حساب در فصل بهار شامل ۴۰درصد ، فصل تابستان ۳۰درصد، فصل پاییز ۲۰درصد و فصل زمستان ۱۰درصد می باشد و شهروندان تنها تا آخر خرداد مهلت دارند که از تخفیف ۴۰ درصدی برخوردار شوند.

 

مجیدی میانگین عوارض نوسازی هر خانوار در سال ۱۴۰۱ را بین ۳۰۰ الی ۵۰۰هزار تومان برشمرد و گفت: برای اولین بار تخفیف ویژه ۴۰ درصدی مخصوص فرهنگیان را به مناسبت گرامیداشت روز معلم در بهار اعمال کردیم که با احتساب تخفیف خوش حسابی ۸۰ درصد می شود و تا ۲۰ خرداد  مهلت آن است که در کل ایران چنین تخفیفی را نداریم، اما استقبال چندانی از سوی فرهنگیان از آن نشده است. 

 

مجیدی در سوال یکی از خبرنگارانی با این مضمون که کسانی که تا کنون عوارض خودشان را پرداخت نکردند چه تخفیفاتی را دارند؟ گفت: عوارض این افراد طبق تعرفه همان سالهای قبل است مثلا اگر سال ۹۰پرداخت نکردند به قیمت همان سال ۹۰محاسبه می‌شود، ولی جریمه ها شامل تخفیف نیست.

 

مجیدی از طراحی فرم خوداظهاری برای افرادی که اضافه بنا دارند خبر داد و گفت: افرادی که این فرم را خود پر کرده و به شهرداری تحویل نمایند عوارضشان ۵۰ درصد مشمول تخفیف می شود.

 

در ادامه این نشست خبری شهردار بهار از ساماندهی آب‌های سطحی خبر داد و گفت: ۹ ماه است که از مردم تقاضا داریم فاضلاب منازل خود را وارد نهرهای آب سطح شهر نکنند، اما این درخواست ها افاقه نکرده، لذا هفته گذشته طی جلسه ای که با دادستان و مدیر آبفا داشتیم مقرر شد برای حل مشکل آب‌های سطحی اقدامات قانونی صورت گیرد و اگر شهروندی اقدام به جمع آوری فاضلاب منزلش نکند، انشعاب آبش قطع خواهد شد.

 

مجیدی در مورد تعیین تکلیف جزیره شادی گفت: طی هفته گذشته جلسه ای با حضور فرماندار، دادستان و سرمایه گذار جزیره شادی داشتیم تا بلکه بتوانیم به توافق رسیده و زودتر کار ادامه یابد، سرمایه گذار خواسته هایی دارد و ما نیز خط قرمزهای داریم و مقرر شده تا آخر خرداد پیشنهادات خود را ارائه دهیم اگر بتوان به توافق رسید کار ادامه می یابد وگرنه این مسئله از مسیر قضایی و از سوی مراجع قانونی پیگیری خواهد شد.

 آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی