سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

صبح امروز نخستین ورکشاپ تخصصی عکاسی استان همدان با تدریس استاد مجید پاکرای مدرس عکاسی، داور استانی و کشوری، برگزار کننده ورکشاپ در ایران و ارمنستان و... ، با حضور داوران و دبیران جشنواره "آلما" و عکاسان حرفه ای از سراسر استان، به همت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

شناسه خبر: 12582

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز نخستین ورکشاپ تخصصی عکاسی استان همدان با تدریس استاد مجید پاکرای مدرس عکاسی، داور استانی و کشوری، برگزار کننده ورکشاپ در ایران و ارمنستان و... ، با حضور داوران و دبیران جشنواره "آلما" و عکاسان حرفه ای از سراسر استان، به همت فرمانداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار در فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد.

 

در این ورکشاپ تخصصی عکاسی با هدف معرفی شهر بهار در موضوعات مختلفی همچون فرهنگی و مذهبی، گردشگری و صنایع دستی، اقتصاد و اشتغال آفرینی، کشاورزی و صنایع تبدیلی، سلامت و بخش توریسم به کشور با هنر آفرینی عکاسان در  زمینه‌ عکس صورت گرفت.

 

روح الله نباتی فرماندار بهار، به اهداف مختلف این جشنواره پرداخت و عنوان کرد : اهداف مختلفی همچون؛ ایجاد شور و شوق و به کار آمدن جوانان در فعالیت های اجتماعی را دارا می باشد و سعی داریم تا حس مشارکت و مفید بودن را در جوانان ایجاد کنیم. همچنین با نشان دادن مسیر از بسیاری آسیب های اجتماعی جلوگیری کنیم.

 

وی اظهار کرد: سه راهی بهار پر ترددترین نقطه استان همدان در تمام طول سال است و با توجه به جایگاه گردشگری، از پانزده روستای بوم گردی استان همدان، هفت روستای بوم گردی در شهر بهار قرار دارد.

 

رییس ستاد جشنواره عکاسی " آلما" اضافه کرد : شهرستان بهار از لحاظ ثبت آثار جهانی اولین نقطه در استان همدان می باشد که به صورت جهانی به ثبت خواهد رسید و از لحاظ  اقتصادی نیز صنایع مختلف در حوزه های مختلف وجود دارد و شهر بهار در تولید سیب زمینی، گوشت قرمز و سفید، سیر و دیگر محصولات غذایی رتبه های اول جهانی و استانی را کسب کرده است.

 

نباتی در ادامه به آورده های بهار اشاره کرد و گفت : عبور گردشگران غار علیصدر از شهر بهار نیز یکی دیگر از امتیاز های شهر بهار است و در بخش سلامت بیمارستان دندانپزشکی پور سینا در بهار تنها بیمارستان مجهز دندانپزشکی غرب  کشور است که همزمان دو اتاق عمل جراحی و ۱۹ یونیت دندانپزشکی دارد.

 

 نباتی با توجه به این پتانسیل و ظرفیت ها اذعان کرد: از اصحاب رسانه انتظار داریم در پایان جشنواره، با علاقمند کردن تعداد زیادی از جوانان به هنر عکاسی که خلاقیت و هنر در وجودشان نهفته است، سبب پیدا کردن پتانسیل ها، موقعیت ها و ظرافت های صنعتی، اقتصادی، کشاورزی، زیبایی های گردشگری و منابع طبیعی شهرستان بهار و همچنین سبب ارتقای فنی و تکنیکی شهرستان به چند پله بالاتر شوند و با برگزاری این گونه جشنواره ها این پتانسیل ها و ظرفیت ها به ایران، استان همدان و شهرستان معرفی شود.

 

وی در پایان افزود : پیچیدگی صنعت به گونه ای باید نشان داده شود که سرمایه گذاران در هر نقطه از جهان با دیدن پیچیدگی صنعت برای سرمایه گذاری در صنایع شهرستان بهار ترغیب شود و منابع طبیعی و مکان های دیدنی شهر بهار را طوری با هنر عکاسی به دیگران نشان دهیم که گردشگران از جنوب وشمال و شرق و غرب با دیدن تصاویر هنرمندان ترغیب شوند که به بهار حتما سفر کنند.

 فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی