سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/17 22:14:49

نشست خبری " آلما "

فرماندار بهار: جشنواره "آلما" برای اولین بار با هدف تجاری سازی هنر در شهرستان بهار برگزار میگردد.

شناسه خبر: 12583

 

به گزارش نشاط شهر، با نزدیک شدن به زمان شروع رسمی جشنواره استانی عکس "آلما" به میزبانی شهرستان بهار، نشست خبری با حضور مسئولین، دبیران و داوران این جشنواره  و خبرنگاران شهر بهار در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار به عنوان دبیر جشنواره اظهار کرد: با توجه به توانمندی های شهرستان بهار درحوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی، سلامت و... برای اولین بار، اولین جشنواره عکس آلما با هدف نشان دادن توانمندی های شهرستان از نگاه عکس که جذابیت خاصی دارد جهت کار در حوزه ملی برگزار خواهد شد و قطعا با توجه به اینکه این جشنواره برای اولین بار اجرا میشود نواقصی خواهد داشت که با تداوم این رویدادها در شهرستان شاهد انجام اصولی و مرتفع شدن نواقص این جشنواره خواهیم بود.

 

وی در ادامه به این موضوع اشاره کرد؛  این جشنواره به صورت رسمی حدود یک ماه است که کار خود را با فراخوان عکاسان حرفه ای و آماتور آغاز کرده و تا ۱۵ خرداد این فراخوان جهت ثبت نام علاقمندان فرصت دارد و از ۱۷ خرداد به صورت رسمی این جشنواره کار خود را آغاز خواهد کرد.

 

وی در ادامه گفت:  ورکشاپ هنری با موضوع عکاسی با حضور عکاسان حرفه ای استان و اساتید مجرب کشوری من جمله استاد مجید پاکرای در روز یکشنبه مورخه ۱۶ خرداد در محل  فرهنگسرای آیت الله بهاری برگزار شد. همچنین مراسم افتتاحیه اولین جشنواره عکس"آلما" روز ۱۷ خرداد بمدت سه روز در قالب چهار تیم در ۱۲منطقه صنعتی، گردشگری، سلامت و کشاورزی آغاز بکار خواهد کرد تا هنرمندان مبادرت به تهیه عکس از ظرفیت های شهرستان نمایند و در پایان اردوی سه روزه، شرکت کنندگان عکس های خود را با فرمت و قالب تعیین شده به دبیر خانه تحویل خواهند داد و بعد از داوری، مراسم اختتامیه در دهه ی اول تیر ماه با حضور برگزیدگان و شرکت کنندگان برگزار خواهد شد و لازم به یادآوری است که در پایان جشنواره مبلغ ۳میلیون ریال ورودیه و گواهی به شرکت کنندگان اهدا خواهد شد.

 

شهنوازیان اظهار کرد: این جشنواره با حضور پنج داور برگزار خواهد شد که دو نفر از داوران از شهرستان بهار و سه داور از سطح استان همدان در این جشنواره به داوری آثار خواهند پرداخت و امیدواریم با حضور داوران این جشنواره و عکاسان حرفه ای رویدادی شایسته در شهرستان برگزار گردد. 

 

فرماندار بهار به عنوان رئیس ستاد جشنواره  نیز در جلسه هماهنگی اجرای اولین جشنواره عکس "آلما"به میزبانی  شهرستان بهار گفت: ما به عنوان خدمتگذار مردم موظفیم در راستای هدایت سیاست های عمومی دولت در همه ی حوزه های عمران و آبادانی، فرهنگ، آسیب اجتماعی، ورزش و ... ورود پیدا کنیم. این جشنواره برای اولین بار با هدف تجاری سازی  هنر برگزار می شود.

 

 نباتی اظهار کرد: در این جشنواره قصد داریم هنر هنرمندان را در اختیار اقتصاد قرار دهیم تا به این واسطه باعث تقویت هنر شویم و همچنین با بهره برداری از این هنر، هم بتوانیم با ارتقای تکنیکی ،جوانان عکاس را تقویت  کنیم و همچنین از این آثار  برای نشان دادن شهرستان استفاده نماییم.

  

نباتی از داوران و خبرنگاران درخواست کرد تا بستر لازم را برای ایجاد شور و نشاط این جشنواره در سطح شهر و حتی استان فراهم نمایند تا با انتشار نوآوری های این جشنواره، بازتاب خوبی از استقبال کنندگان این جشنواره داشته باشیم  و تجربه ای که کسب میشود را به دیگران منتقل نماییم تا باعث دلگرمی همشهریان شویم.

 

 

در ادامه جلسه نکاتی در مورد جشنواره و برنامه ریزی برنامه و اهمیت شهر بهار در عرصه اقتصادی، صنعت،گردشگری و سلامت توسط داوران  ارائه شد و احکام جشنواره توسط فرماندار شهرستان بهار به دبیران و مسئولان جشنواره "آلما" اهدا شد.

 

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی