سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/25 23:25:53
به مناسبت روز گل و گیاه؛

کاشت گل و گیاه موجب زیبایی و شادابی شهر می‌ شود

۲۵ خرداد ماه روز گل و گیاه است. نامگذاری این روز در تقویم ملی به دلیل اهمیت بسیار زیادی است که گل و گیاه در زندگی انسان‌ها دارد. هدف از این نامگذاری، ترویج فرهنگ نگهداری و استفاده درست از گل‌ها و گیاهان در کشور است.به همین بهانه با محمد مهدی رضایی، شاغل در "گلفروشی گندم"، واقع در چهار راه فرهنگ شهر بهار گفتگو کردیم تا با احوالات این عرصه بیشتر آشنا شویم.

شناسه خبر: 12608

 

به گزارش نشاط شهر، محمد مهدی رضایی در گفتگو با خبرنگار ما عنوان کرد: ما در گل‌فروشی خود انواع گل ها از جمله؛ تزئینی، آپارتمانی، مناسبتی، کاکتوس و... را برای فروش در اختیار مشتریان عزیز قرار می دهیم. 

 

رضایی در پاسخ به این سوال که شهروندان بهاری به چه میزان به گل و گلکاری اهمیت میدهند و به این امر توجه دارند، عنوان کرد: به علت افزایش آپارتمان نشینی، چند سالی می شود که همشهریان به امر پرورش گل و گیاه در آپارتمان توجه ویژه ای دارند و به همین منظور بیشتر گل ها و گیاهانی که ما در اختیار شهروندان گرامی قرار میدهیم از نوع آپارتمانی می باشد.

 

وی بیشترین فروش گل را مناسبت های تقویمی اعلام کرد و گفت :بیشترین فروش گل در روز ها و مناسبت هایی مانند: روز مادر، روز معلم،روز پدر و روز دختر و...اتفاق میوفتد.

 

وی در پاسخ به این سوال که شهروندان بهاری بیشتر طرفدار گل های طبیعی هستند یا مصنوعی گفت: مردم بهار بیشتر به سمت گل‌های طبیعی می‌روند و علاقه‌مند به گل های طبیعی هستند چرا که رنگ، عطر و بو و زنده بودن این گل ها با گل های مصنوعی قابل مقایسه نیست.

 

در ادامه، رضایی درباره قیمت گل در سال های اخیر گفت: به طور تقریبی افزایش بسیار کمی داشته اما در روز های خاص افزایش قیمت بیشتری داریم و حداقل هر گلی ۱۵ الی ۲۰ هزار تومان افزایش قیمت دارد.

 

وی در پاسخ به این سوال که آیا شما در زمینه‌ی کاشت گل و گیاه و چگونگی مراقبت از آنها به دیگران مشاوره نیز می دهید؟، اظهار کرد: گاهی اوقات اکثریت مردم برای مراقبت صحیح گل ها به ما مراجعه میکنند و ما هم تا حد امکان دانسته های خویش را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

 

وی درباره توصیه و پیشنهاد خود در رابطه با گل و گلکاری در سطح شهر و معابر گفت: اگر کاشت گل و گلکاری در سطح شهر بهار افزایش پیدا کند بسیار لذت بخش است ؛ علاوه بر فواید نگهداری گل و گیاه در خانه، استفاده از گل و گیاهان نه تنها بر کیفیت و سبک زندگی و حتی روح انسان تأثیر مثبت دارد بلکه باعث زیبایی و شادابی شهر نیز می‌شود.

 

رضایی در باره‌ی دور ریختن گل های طبیعی بعد از مدتی در گلفروشی ها گفت: گلفروشی ها می توانند با تهیه سردخانه در مغازه خود از دور ریختن گل ها جلوگیری نمایند و دور ریز خود را کاهش دهند . 

 

وی در پایان گفت: از مهندس مجیدی، شهردار بهار بابت آغاز عملیات کاشت گل های فصلی تشکر میکنم چرا که این امر موجب به وجود آمدن فضای بصری زیبا برای شهر و پر رنگ تر شدن اهمیت گل و گیاه در زندگی می‌شود و قرار است که گل‌کاری دائمی همه‌ ساله در سه مرحله بهار، تابستان و پاییز در شهر انجام شود.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون