سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/3/29 17:49:00
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار:

برگزاری کلاس های اوقات فراغت در فرهنگسرای آیت الله بهاری

حبیب شهنوازیان: یکی از بحث های حوزه فرهنگ و هنراستفاده از تمام ظرفیت های اوقات فراغت شهروندان‌ به ویژه کسانی است کهبه حوزه فرهنگ و هنر علاقه دارند. در این خصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار تمهیداتی را در نظر گرفته است که می‌توان به برگزاری کلاس های حوزه فرهنگ و هنر در رشته های، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، نمایش و همچنین برگزاری کلاس های انجمن شعر و ادبی اشاره کرد که به همین منظور برنامه‌ریزی هایی به عمل آمده است.

شناسه خبر: 12614

 

به گزارش نشاط شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار با همکاری انجمن هنر های نمايشی، کلاس های اوقات فراغت تابستانی برگزار می کند. در همین راستا گفتگویی با رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی داشتیم.

 

حبیب شهنوازیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر بهار عنوان کرد:  یکی از بحث های حوزه فرهنگ و هنر بهره‌مندی از تمام ظرفیت های اوقات فراغت شهروندان‌ به ویژه کسانی است کهبه حوزه فرهنگ و هنر علاقه دارند. در این خصوص اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهار تمهیداتی را در نظر گرفته است که می‌توان به برگزاری کلاس های حوزه فرهنگ و هنر در رشته های، نقاشی، گرافیک، خوشنویسی، نمایش و همچنین برگزاری کلاس های انجمن شعر و ادبی اشاره کرد که به همین منظور برنامه‌ریزی هایی به عمل آمده است.

 

وی در خصوص برنامه های اوقات فراغت مجتمع فرهنگی آیت‌الله بهاري به خبرنگار ما بیان کرد : از روز یکشنبه مورخ ۲۹ خرداد ماه الی ۱ تیرماه مجتمع فرهنگی آیت الله بهاری میزبان علاقه‌مندان حوزه های شعر،ادبیات،خوشنویسی و نمایش است‌‌. علاقه مندان می‌توانند به دفاتر این انجمن ها در مکان فرهنگسرای آیت‌ الله بهاری مراجعه و ثبت نام کنند.

 

وی افزود : بخشي از این آموزش ها در حوزه آموزشگاه های آزاد هنری در سطح شهر است از جمله آنها آموزشگاه سارنگ در حوزه موسیقی و موسسه فرهنگی هنری خاطرات مداد رنگی است.

 

شهنوازیان در خصوص سطح هزینه این کلاس ها خبر داد و اذعان کرد : کلاس های آموزشی ما حداقل مبالغ هزینه را دریافت می‌کند و استاندار است و مقادیر آن از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه درجه ۱،۲،۳  مشخص شده است که سطح شهرستان جزو رتبه های ۲ و ۳ از لحاظ پرداختی ها محسوب می‌شود.

 

وی در پاسخ به سوال اینکه مربیان این کلاس چه کسانی هستند؟ و سوابق آنها چیست؟ پاسخ داد : مربیان دارای کارت تدریس صلاحیت آموزش هنر هستند و اکثریت از طریق برگزاری آزمون های تخصصی حوزه هنر کارت های صلاحیت آنها صادر شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بهار به سایر برنامه های اوقات فراغت اشاره کرد و گفت : یکی از طرح های پیش رو اکران فیلم های سینمایی مرکز استان است که به امید خدا هفته ای دو روز در شهرستان اکران خواهد شد.

 

وی درباره اکران یک" گروه نمايشی کودک " در بهار خبر داد و گفت :قرار شد در تاریخ ۱ الی ۴ تیرماه صبح تا ظهر اکران نمایش ویژه کودکان و دانش آموزان به همراه خانواده هایشان را در شهرستان بهار داشته باشیم که علاقه‌مندان مندان می‌توانند جهت تماشای نمایش ها به صورت رایگان به فرهنگسرای آیت الله بهاری مراجعه کنند. 

 

وی در پایان گفت : در خصوص بحث اکران نمایش خیابانی پیگیری هایی به عمل آمده که بتوانيم آن را جزو برنامه های ویژه قرار دهیم‌. همچنین آیین افتتاحیه بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در روز ۳۱ خردادماه در ساعت ۹ صبح در محل فرهنگسرای شهید آوینی شهر لالجین انجام خواهد شد.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر