سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/4/7 22:50:55
به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر صورت گرفت:

برگزاری کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در کتابخانه آیت‌الله بهاري

مریم رسولی : مواد مخدر از عوارض بسیار شدیدی هم برخورد دار است و ما انواع مواد مخدر داریم که هر کدام دارای معایب خاص خودشان می باشند متأسفانه با توجه به محیطی که نوجوانان در آن قرار میگیرند و با تشویق گروه همسالان به مصرف مواد مخدر روی می آورند. عدم آگاهی و شناخت نوجوانان از مواد مخدر باعث اعتیاد و سوء مصرف مواد میگردد.

شناسه خبر: 12625

 

به گزارش نشاط شهر، صبح امروز به مناسبت روز جهانی مبارزه با مواد مخدر کارگاه آموزشی پيشگيري از اعتیاد با حضور مریم رسولی روانشناس در حوزه خانواده،کودک و نوجوانان و مدرس در حوزه پیشگیری و آگاه سازی از معضل اعتیاد، با همکاری اعضای جوانان و کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر شهر بهار  ، در‌ کتابخانه آیت‌ الله بهاري واقع در انتهای خیابان شهید مدنی شهر بهار برگزار شد.

 

مریم رسولی عنوان کرد: مواد مخدر ها علاوه بر اینکه دارای خاصیت دارویی هستند  ازعوارض بسیار شدیدی هم برخورد دارند و ما انواع مواد مخدر داریم که هرکدام دارای معایب  خاص خودشان می باشند متأسفانه گاهی اوقات با توجه به محیطی که نوجوان در آن قرار میگیرد و تشویق گروه همسالان به مصرف مواد مخدر روی می آورند  عدم آگاهی و شناخت نوجوانان از مواد مخدر باعث اعتیاد و سوء مصرف مواد میگردد.

 

وی در ادامه به عوارض مصرف مواد مخدر اشاره کرد و گفت: مواد مخدر موجب از بین رفتن‌ سلول های مغزی می شود و عملکرد ذهن پایین می آید؛ همچنین مصرف آن ها در طولانی مدت موجب عدم تمرکز حواس میشود.

 

رسولی در پایان بیان کرد: والدین باید نسبت به فرزندان خود توجه بیشتری داشته باشند؛ ارتباط خود با فرزندان را بهبود بخشند همچنین به تحقیق درباره تاثیرات و عوارض مواد مخدر بپردازند و فرزندان خود را با آگاهی کامل آموزش دهند و با آموزش همه جانبه دربرابر آسیب های اجتماعی از جمله اعتیاد، نوجوانان را واکسینه کنند.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
گوناگون