سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

این نشست با حضور فرماندار بهار،معاون اجرایی عمرانی ،معاونت سیاسی و امنیتی و شهرداری ها و بخشداران و دهیاران و رؤسای شورای روستاها برگزار شد.

شناسه خبر: 12639

 

به گزارش نشاط شهر، به مناسبت روز نکوداشت شهرداری ها ودهیاری ها جلسه ای در سالن اجتماعات فرمانداری شهر بهار برگزار شد.

فرماندار بهار ضمن عرض تبریک به شهرداران و دهیاران، به اصل اساس نامه که ۵۲ وظیفه از وظایف دهیاران در حوزه های مختلف از جمله حوزه های عمرانی، اجتماعی، کشاورزی و حوزه های فرهنگی و... را شرح میدهد، اشاره نمود.

نباتی عنوان کرد: هدف ما در راستای حفظ نظام و انقلاب است و تفاوتی بین دولت و دهیاران و مردم وجود ندارد چرا که اصل حاکمیت انقلاب، باهم بودن است.

وی ادامه داد: دهیاران باید به جایگاه واقعی خود واقف باشند و به دور از تکبر و خودخواهی بعنوان نماینده حاکمیت با دولت همکاری کنند و به حل مشکل روستاییان بپردازند.

وی تأکید کرد: برای خدمت رسانی بهتر به مردم اصلی ترین ابزار قانون می باشد؛ حرکت برخلاف قانون تخلف است و باعث مشکلات و دلسردی مردم نسبت به حاکمیت می‌شود. 

نباتی افزود: تعامل خوب بین شوراها و دهیاران می تواند راهگشای مشکلات مردم روستا در حوزه های مختلف شود و با ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب اقدامات خوب و پسندیده ای را می‌توان پیش برد.

وی در ادامه بحث گفت :دهیاران می توانند برای افزایش محدوده، طرح هادی را به بنیاد مسکن پیشنهاد بدهند و باتوجه به بودجه دولت ،تفکیک و تملک زمین ،منبع در آمد خوبی برای دهیاران است.

نباتی به آمار دقیق و به موقع مشکلات و پیگیری مرتب از سوی دهیاران در حوزه های مختلف، بیمه روستاییان و عشایر و نیز به مزایای مستمری بازنشستگی آنها اشاره کرد که این امور به عهده ی دهیاران می باشد.

فرماندار با اشاره به اعطای تسهیلات اشتغال روستایی توسط دولت بیان کرد که با بهره مناسب و  باتوجه به ظرفیت های موجود در روستا با شرایط سهل تر در اختیار روستاییان قرار بگیرد.

نباتی از دهیاران در خواست کرد که اقدامات تخلفی مانند ساخت و ساز غیر مجاز و آلوده کردن رودخانه ها توسط اهالی روستا و تصرف اراضی و دیگر مشکلات را گزارش دهند .

فرماندار بهار در پایان گفت: دهیاران نباید از رسانه ها و فضای مجازی دور باشند و باید ارتباط مستقیم ونزدیک با امام جماعت و پایگاه های بسیج مساجد داشته باشند زیرا باعث می‌شود که آسیب های اجتماعی در سطح روستاها کاهش یابد.

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی