سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/19 00:18:30
رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار :

ممنوع بودن کشت دوم به نفع بخش کشاورزی و تولیدکنندگان خواهد بود

عبدالحسین اکبری: این موضوع به نفع بخش کشاورزی و تولید کنندگان خواهد بود چرا که از این منابع آبی باید به تدریج و در طولانی مدت برای تولید مواد غذایی استفاده شود تا کشاورزان در آینده با مشکل جدی کمبود آب مواجه نشوند.

شناسه خبر: 12720


به گزارش نشاط شهر، عبدالحسين اکبری در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر  در پاسخ به سوال اینکه به چه علت کشت دوم در تمام دشت های استان ممنوع اعلام شده است؟، عنوان کرد  : به علت کاهش باران و نزولات آسمانی در طی سالهای گذشته و افت سطح آبهای زیر زمین، کشت دوم محصولات زراعی ممنوع شده است.

وی از فواید و تأثیرات این تصميم خبر داد و گفت: در کشاورزی پایدار یکی از عوامل موثر آب است که با این تصمیم از اضافه برداشت منابع آبی جلوگیری میگردد و میتوان در طول مدت از این منابع آبی برای تامین امنیت غذاییی کشور و نسل آینده استفاده نمود.

اکبری، در ادامه مصاحبه در پاسخ به این سوال که آیا این امر به ضرر کشاورزان خواهد بود یا به سود و منفعت آنها، اظهار کرد : در ادامه قطعا این موضوع به نفع بخش کشاورزی و تولید کنندگان خواهد بود چرا که از این منابع آبی باید به تدریج و در طولانی مدت برای تولید مواد غذایی استفاده شود و کشاورزان در آینده با مشکل جدی کمبود آب مواجه نخواهند شد.

وی به چگونگی نظارت بر این امر اشاره کرد و گفت : نظارت بر جلوگیری از کشت دوم به عهده جهاد کشاورزی و اداره منابع آب می باشد. اما ما در این موضوع نیاز به عزم همگانی، فرهنگ سازی و روشنگری عمومی داریم و اصل در نظارت مردمی و همگانی است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار همچنین اضافه کرد: میزان کشت دومی که تا کنون در بهار صورت گرفته در مقایسه با سطح کل اراضی آبی شهرستان حدود 3/0 درصد است؛ و این نشان می دهد که اکثر کشاورزان  با توجه به شناختی که از اهمیت آب در تولید محصول دارند، این موضوع را رعایت کرده اند که جا دارد از این قشر زحمتکش که تامین کننده امنیت غذایی کشور هستند، تقدیر و تشکر کرد.

وی در رابطه با شیوه اطلاع رسانی به کشاورزان خاطر نشان کرد: از طریق نصب بنر در ورودی شهر، ورودی اداره تعاونی سیب زمینی کاران ، تعاونی های تولید ، تعاونی روستایی ، صدور اطلاعیه ترویجی و اطلاع رسانی در فضای مجازی ، ممنوع بودن کشت دوم به اطلاع همگان رسیده است .

عبدالحسین اکبری در پایان بیان کرد: اسامی کشاورزانی که اقدام به کشت دوم نموده اند، جهت پیگیری به اداره منابع آب شهرستان ارسال شده است و مراحل قانونی از طریق اداره مربوطه در حال پیگیری می باشد.

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی