سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/5/22 00:21:04
امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه:

ایثار جان از بالاترین مرتبه ایثار است که این سعادت نصیب هر کسی نمی شود

حجت‌الاسلام ارزنده : سردار همدانی یکی از افتخارات جهان اسلام و در دل هر آزاده و متدینی جای دارد. ایشان متعلق به خاک و جغرافیا نیست و اگر نبودند امروز هم آسایشی نداشتیم.

شناسه خبر: 12728

 

به گزارش نشاط شهر، امام جمعه شهر بهار در خطبه های نماز جمعه این هفته با سفارش همگان به تقوای الهی و با اشاره به احوالات مردم کوفه در سال ۶۰ هجری عنوان کرد: حضرت امام حسین(ع) چندین بار حجت را بر سپاه دشمن تمام کرد تا شاید انسان خفته ای بیدار شود و راه درست را انتخاب کند ، پس بدانید از ضروریات امروز ما نیاز به فهم، درک و توجه هست، تا در عمل در مقابل سپاه حق قرار نگیریم‌.

وی ادامه داد: امام حسین علت انحراف کوفیان را که حق را میبینند و در مقابل حق می ایستند ، ظلم را میبینند و در عین حال ظالم را حمایت میکنند را، انباشته شدن حرام در انبارها و پر شدن شکم ها از حرام عنوان کرد که خداوند بر دلهاشان مهر نهاده است و کسی که شکمش پر از حرام است نمیتواند حق را همراهی کند و همین باعث شد تا سران قبائل و اهل قبائل با وعده طلا و نقره دعوت و حمایت از حق را به فراموشی سپردند، و مسیر آنها  جز تباهی و ظلمت نبود و امام حسین علیه السلام در مقابل ظلم ایستاد و پایداری کرد و راه حق را رفت.

وی افزود : ایثار جان از بالاترین مرتبه ایثار است که این سعادت نصیب هر کسی نمی شود در طول هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم، شهدایی که به‌ خاطر آسایش و امنیت، سلامتی و جان خود را به خطر انداختند را بیشمار داشته ایم.

حجت الاسلام ارزنده با اشاره به شهید سردار حسین همدانی، اظهار کرد : سردار همدانی یکی از افتخارات جهان اسلام و نمونه ای از ایثار جان است و در دل هر آزاده و متدینی است و متعلق به خاک و جغرافیا نیست، اگر نبودند امروز آسایشی نداشتیم.

وی گفت: رزمندگان، جانبازان، آزادگان وخانواده شهدا نیز ایثارگرانی هستند که باعث عظمت نظام جمهوری اسلامی و تداوم نظام هستند.

حجت الاسلام ارزنده در ادامه با تبریک ایام ۲۳ مرداد ماه سالگرد مقاومت ۳۳ روزه حزب الله لبنان در مقابل رژیم صهیونیستی گفت: قبل از رسیدن به میدان عمل رجز خوانی زیاد است اما در میدان عمل از صد ها نفر شاید یک نفر مقاومت کند، چرا که مقاومت برگرفته از ایمان و ایثار است واگر ایمان با عمل ایثار گونه همراه باشد مقاومت نتیجه میدهد.

امام جمعه بهار با در خواستی از مردم در رابطه با آماده شدن مقدمات لازم برای برپایی حسینیه و ساختمان برای زائران عتبات در اربعین بیان کرد : مردم می‌توانند کمک های خود را برای کمک به موکب ها به مسئولین مربوطه تحویل دهند .

حجت الاسلام ارزنده در پایان از همه هیئات مذهبی، خیرین، مسئولان، ستاد مردمی محرم و کسانی که مراسم عزاداری در دهه اول محرم برگزار کردند تشکر کرد .

فاطمه بدرلو

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی