سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار اظهار داشت که از ابتدای سالجاری بالغ بر نود هزار راس دام کشتاری شامل گاو، وسفند و بز در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان کشتار گردیده و توسط کادر بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.

شناسه خبر: 12958

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی‌‌ شهرستان بهار، رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار اظهار داشت که از ابتدای سالجاری بالغ بر نود هزار راس دام کشتاری شامل گاو، وسفند و بز در کشتارگاه صنعتی دام این شهرستان کشتار گردیده و توسط کادر بهداشتی دامپزشکی مستقر در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفته است.

 

دکتر صادقی ادامه داد که تعداد شش نفر کادر بهداشتی دامپزشکی به صورت روزانه در محل حضور داشته و بر روند انجام کشتار و بازرسی لاشه و آلایش استحصالی نظارت می نمایند.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان افزود که لاشه دامهای کشتاری و آلایش استحصالی که شرایط بهداشتی لازم جهت ارسال به بازار مصرف را نداشته و توسط کارشناسان غیر قابل مصرف تشخیص داده می شوند، در محل تبدیل ضایعات کشتارگاه و با نظارت کارشناسان مربوطه ضبط و معدوم سازی شده و از چرخه مصرف انسانی خارج می گردد.

 

صادقی ادامه داد که گوشت بالغ بر نه شهر شامل همدان، بهار، لاله جین، صالح آباد، مهاجران، مریانج، جورقان، اسدآباد و قروه کردستان و تعداد زیادی از روستاهای همجوار از کشتارگاه صنعتی دام شهرستان بهار  تامین شده و این کشتارگاه نقش بسزایی در تامین پروتئین مورد نیاز شهروندان این مناطق ایفا می کند.

 

دکتر صادقی در پایان ضمن درخواست از شهروندان محترم جهت تهیه گوشت مورد نیاز خود از مراکز تحت نظارت دامپزشکی شهرستان افزودند که گوشت دامهای کشتاری تهیه شده از کشتارگاه دارای لیبل و مهر تاییدیه دامپزشکی بوده که شهروندان محترم در صورت مشاهده عرضه گوشت فاقد مهر و لیبل می توانند، مراتب را در اسرع وقت با شماره تماس 34502033 اداره دامپزشکی شهرستان در میان گذاشته تا کارشناسان اداره در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع اقدام و در صورت تایید انجام تخلف بهداشتی اقدامات لازم را به انجام برسانند.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی