سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/8/12 17:43:16
حمایت از صنایع کوچک زمینه ساز تحقق شعار "جهش تولید" و "اشتغال آفرینی"

دستجرد و لتگاه روستاهای کارآفرین و الگویی در جبهه اقتصاد مقاومتی

با پیگیری فرماندار بهار و با محوریت حمایت از اشتغال و توسعه کسب و کارهای خرد و خانگی، مدیرکل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت و همچنین مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت و مدیرکل صمت استان همدان در شهرستان بهار حاضر شدند تا از نزدیک درجریان دغدغه های خیاطان و کارآفرینان پوشاک روستاهای دستجرد و لتگاه باشند.

شناسه خبر: 12966

 

به گزارش نشاط شهر، احمد شانیان مدیرکل صمت استان در ابتدای این بازدید اظهار کرد: این بازدید با پیگیری های صورت گرفته از سوی فرماندار بهار در راستای حمایت از کسب و کار های خرد، کوچک و خانگی در شهرستان بهار انجام پذیرفت.

 

وی ضرورت حمایت همه‌جانبه دولت از توسعه صنایع کوچک را تاکید کرد و افزود: حمایت از این عرصه می‌تواند زمینه مناسبی برای ایجاد خودکفایی و رفع وابستگی کشور در بخش صنعت و تولید محسوب شود‌.

 

مدیرکل صمت استان، حمایت چندجانبه دولت سیزدهم در عرصه صنایع را باری دیگر یادآور شد و گفت: با حمایت از صنایع کوچک می‌توان شعار "جهش تولید" و"اشتغال آفرینی" را به عینیت بخشید.

 

در ادامه روح اله نباتی فرماندار شهرستان بهار گفت: یکی از برنامه های راهبردی ما در شهرستان بهار، حمایت، تسهیل و گسترش کسب و کارهای خرد و خانگی است چرا که کسب و کارهایی که در محیط کوچک و منزل شکل گرفته اند، از جمله ی بهترین کارآفرینی هایی هستند که می‌توان مورد حمایت قرار داد.

 

وی با ضرورت حمایت این این صنایع تاکید کرد: این نوع صنایع ضمن اینکه اشتغالزایی را در روستای خود به همراه دارند، جذب نیرو از شهرها و سایر روستاها را نیز خواهند داشت که حمایتشان باید در اولویت باشد. 

 

نباتی تصریح کرد: بررسی و رفع موانع تولید کارگاه‌های کوچک مسیر را برای رشد و بالندگی در واحدهای بزرگ تر مهیا می‌کند و با اين تفاسیر توجه ویژه برای تأمین سرمایه در گردش و رفع موانع و مشکلات این واحدهای تولیدی از اولویت های ما می باشد.

 

فرماندار بهار برشمرد: این نوع کسب و کارها را میتوان در کشور نیز گسترش داد چرا که صنعت پوشاک ازجمله ی صنایع بدون آلاینده و تخریب های زیست محیطی بشمار می‌روند.

 

روح اله نباتی فرماندار بهار در این بازدید خاطرنشان کرد: موضوع ارائه تسهیلات و تأمین مالی سرمایه در گردش و همچنین تأمين مواد اولیه از مهمترین دغدغه های این کارگاه ها بود که به زودی با حمایت های دولت رفع خواهد شد.

 

در ادامه گرجی مدیر کل دفتر صنایع پوشاک و منسوجات وزارت صمت گفت: دولت مردمی از طریق کمک تسهیلات، تامین مالی و ایجاد مشوق‌های حمایتی سعی در توسعه صنایع کوچک دارد که این رویکرد می‌تواند کمک بزرگی به گسترش تولید و اشتغال کشور داشته باشد.

 

سپس اسدی مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، حمایت از صنایع کوچک را پیش نیاز توسعه تولید داخلی دانست و عنوان کرد: با آموزش و تقویت مهارت‌ نیروی انسانی در صنایع کوچک درصددیم به افزایش بهره وری و کارآمدی صنایع کمک کنیم.

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی