سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فرشته سلطانی دهیار روستای آق بلاغ لتگاه که آبان‌ماه سال ۹۹ دهیاری این روستا را بر عهده گرفته است و از اقدامات صورت گرفته و مشکلات موجود صحبت می‌کند ‌.

شناسه خبر: 13004

 

به گزارش نشاط بهار، روستای آق بلاغ لتگاه از توابع شهرستان بهار و بخش لالجین می‌باشد؛ این روستا دارای بیش از ۶۰۰ نفر جمعیت و همچنین دو اقامتگاه بومگردی می‌باشد و سالانه تعداد کثیری از افراد از این روستا دیدن می‌کنند. 

 

دهیار روستای آق بلاق لتگاه در شرح شغل اهالی در ابتدا گفت: شغل اهالی شامل کشاورزی، دامداری، جوراب بافی است که سفال گری نیز در این روستا در حال رشد می‌باشد و محصولات برداشتی بخش کشاورزی شامل سیب زمینی، ذرت، گندم و جو است که شایان ذکر است این روستا دارای کشاورزان نمونه نیز می‌باشد.

 

وی افرود: روستای آق بلاغ از یک سو به استان همدان و از سویی به شهر لالجین متصل است که همین امر منجر به شکل گیری چند کارگاه سفال و بهره گیری از آن در این روستا شده است؛ همچنین به دلیل همجواری با روستای لتگاه حرفه جوراب بافی نیز در این روستا رواج دارد و نرخ بیکاری خوشبختانه پایین می‌باشد و ناگفته نماند که جوانان در این روستا علاقه وافری به تحصیلات دارند.

 

 سلطانی اظهار کرد: روستا دارای چندین نخبه از جمله "علی شیرمحمدی" می‌باشد که خود نیز نماینده استانی در شورای عالی کشور است.

 

فرشته سلطانی در ادامه به اوضاع آب در این روستا پرداخت و گفت: خوشبختانه این روستا با مشکل کمبود آب مواجه نبوده و دارای یک چشمه آب قدیمی می‌باشد و آب بسیاری از روستاهای اطراف نیز از همین چشمه تأمین می‌شود. 

 

در ادامه دهیار روستا اقدامات مختلف شکل گرفته را چنین برشمرد: تاکنون اقدامات فرهنگیِ بسیاری صورت گرفته که از جمله ی آن ها را میتوان به برپایی جلسات آموزشی ماهیانه برای بانوان روستا، افتتاح کتابخانه، افتتاح خانه هلال احمر، برپایی کلاس های هلال احمر و دوره های مربوطه، مراسمات مذهبی و برپایی جشنواره بزرگ عید نوروز با حضور هنرمندان وجمعی از مسئولین شهرستان که با استقبال زیادی مواجه شد اشاره کرد.

 

این دهیار ادامه داد: همچنین در بخش ورزشی نیز میتوان به فعالیت های ورزشی با هماهنگی تربیت بدنی و گرفتن تائیدیه خانه ورزش که در دست اجرا می‌باشد، اشاره کرد.

 

وی در ادامه به فعالیت های انجام شده توسط خود و شورای اسلامی روستا در ابعاد گوناگون اشاره کرد و گفت: تاکنون بخش کثیری از کوچه ها و معابر این روستا آسفالت شده اند و به مساحت ۱۳ هزار متر مقداری حدود ۲۴۰۰ تن  آسفالت داشته ایم؛ در بحث جدول کشی نیز خیابان های اصلی جدول کشیده شده و مابقی نیز در حال انجام است.

 

سلطانی بیان کرد: همچنین از دیگر اقدامات در این روستا را میتوان به احداث پارک، ایجاد کانال، سنگ فرش کردن پیاده روها و اصلاح شبکه و توسعه آن اشاره کرد.

 

وی در ادامه تصریح داشت: تائیدیه بازنگری طرح هادی با هماهنگی فرماندار و بنیاد مسکن که از سال ۷۹ بازنگری نشده بود و هم اکنون تائیدیه آن گرفته شده و در ماه های آینده قابل اجرا است. 

 

دهیار روستای آق بلاغ در ادامه به مشکلات موجود اشاره کرد و گفت: در حال حاضر روستا با مشکل نبود درمانگاه، پست بانک و مخابرات و سالن ورزشی مواجه است و از مسئولان مربوطه تقاضای کمک و حمایت در این خصوص داریم.

 

وی در ادامه گفت: حائز اهمیت است که ما برای کتابخانه و هلال احمر نیازمند ساختمان جداگانه هستیم؛ چرا که هم اکنون برای این دو امر از ساختمان دهیاری استفاده می‌کنیم و خواستار همکاری هرچه بیشتر مسئولان و دریافت بودجه برای پیشبرد اهداف خود هستیم. 

 

سلطانی در پایان از تمامی افرادی که در پیشبرد اهداف این روستا یاری کرده اند تشکر ویژه ای داشت و گفت: ضمن سپاس و قدردانی از تمامی مسئولان از جمله دکتر نباتی فرماندار شهرستان بهار و دکتر میرزایی بخشدار لالجین که از بخشدار های ارجمند و فعال ما می‌باشند و با همکاری وی توانسته ایم پیشرفت خوبی در آسفالت معابر داشته باشیم؛ همچنین مهندس سماوات رئیس بنیاد مسکن شهرستان که در زمینه های عمرانی تلاش های فراوانی داشتند.

 

 همچنین وی از اعضای شورای این روستا به ویژه رئیس شورا "علی شیرمحمدی" که تلاش وافری در به ثمر رسیدن اهداف دارند و از اهالی محترم، متدین و مهمان نواز روستای آق بلاغ تشکر کرد.

 

گفتنیست علی شیر محمدی رئیس شورای روستا آق بلاغ نیز از تمامی مسئولین، فرماندار، بخشدار و اهالی محترم آق بلاغ که در تمامی زمینه ها همواره کمک یار بوده اند تشکر کرد 

و خاطرنشان کرد همچنان تلاش خواهیم کرد تا در آینده روستای آباد تری داشته باشیم.

 

نفیسه قلی پور

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی