سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/9/9 23:00:43
در راستای اجرای دستورالعمل های اجرایی دفتر بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی انجام گرفت:

آغاز انجام واکسیناسیون رایگان لمپی اسکین گاو و گوساله در شهرستان بهار

رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان از آغاز واکسیناسیون رایگان لمپی اسکین گاو و گوساله در واحدهای روستایی شهرستان، همزمان با سراسر استان خبر داد.

شناسه خبر: 13041

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از روابط عمومی اداره دامپزشکی شهرستان بهار، رئیس اداره دامپزشکی این شهرستان از آغاز واکسیناسیون رایگان لمپی اسکین گاو و گوساله در واحدهای روستایی شهرستان، همزمان با سراسر استان خبر داد.

 

دکتر صادقی ادامه داد: بیماری پوستی لمپی اسکین بر اثر گزش حشرات در گاو به وجود آمده و از علائم این بیماری می توان به آبریزش چشمی، برآمدگی های شدید روی پوست، لاغری شدید و قطع شیر اشاره کرد که برای پیشگیری از بیماری لمپی اسکین در گاو باید واکسیناسیون دام به موقع انجام شود و برای جلوگیری از گزش حشرات اقدام به سمپاشی و ضدعفونی گاوداری کرد.

 

وی افزود: در طرح اخیر بالغ بر 6000دز واکسن لمپی اسکین، در واحد های روستایی شهرستان مورد استفاده قرار خواهد گرفت و انجام واکسیناسیون برای دامداران کاملاً رایگان خواهد بود.

 

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان بهار در پایان ضمن در خواست از دامداران به همکاری کامل با اکیپ واکسیناسیون دامپزشکی شهرستان تاکید کرد که در صورت انجام پوشش حداکثری واکسیناسیون، بروز و شیوع بیماری در منطقه و استان به طرز چشمگیری کاهش خواهد یافت.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی