سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/10/30 10:49:50
رئیس اداره محیط زیست شهرستان بهار:

تخلیه ضایعات شهرک صنعتی لالجین به یک معضل جدی تبدیل شده است

فاطمه موسوی: ساماندهی تخلیه ضایعات شهرک صنعتی لالجین مانند سفال و سرامیک، به یک معضل جدی تبدیل شده است. ضایعات سفال و سرامیک لالجین در محدوده شهری تخلیه می‌شود و علاوه بر ایجاد آلودگی محیطی و شهری، موجب آسیب به بستر رودخانه و بسته شدن رود قوری چای می‌شود.

شناسه خبر: 13127

 

به گزارش نشاط شهر، نشست خبری با عنوان هفته هوای پاک با حضور موسوی ریاست محیط زیست و مهندس محمدی ریاست اداره منابع طبیعی برگزار شد.



فاطمه موسوی رئیس محیط زیست عنوان کرد: شعار هفته پاک «تحقق هوای پاک، حقوق عامه و اراده ملی» است. هوای پاک از خواسته های اصلی مردم است که در سالیان اخیر به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی مطرح است.

 

 

روز شمار هفته پاک 24 تا 30 دی میباشد و روز ملی هوای پاک 29 دی ماه است

 

موسوی گفت: برای هفته پاک برنامه های خوبی در نظر گرفته بودیم از جمله سه‌شنبه بدون خودرو، همایش دوچرخه سواری با مشارکت شهرداری، آموزش و آگاهی رسانی در رابطه با محیط زیست و هوای پاک به دانش آموزان در مدارس، اما به دلیل شرایط آب و هوایی که پیش آمد و بارش برف کنسل شد.

 

وی افزود: بذر پاشی با همکاری اداره منابع طبیعی، مسابقه نقاشی هوای پاک با همکاری کانون پرورشی و فکری بهار که از طریق برنامه شاد اجرا شد، بررسی و بازدید از واحدهای صنعتی‌ که موجب آلودگی هوا و انتشار بوی نامطبوع می‌شوند، از جمله برنامه های محیط زیست در هفته هوای پاک بود.

 

رئیس اداره محیط زیست اظهار کرد: ۵ واحد صنعتی که موجب ایجاد آلودگی می‌شدند شناسایی و پیگیری شد که خوشبختانه این پیگیری ها نتایج مثبتی را حاصل کرد اخطار و پلمپ  2خط تولید در شهرک صنعتی از جمله اقدامات انجام شده است.



وی تاکید کرد: لازم به ذکر است واحدهای صنعتی و تولیدی در صورتی که به دستورالعمل های لازم مبنی بر کاهش آلودگی هوا بی توجه باشند با آنها برخورد جدی خواهد شد.

 

فاطمه موسوی عنوان کرد: شهرستان بهار محل خرید کود مرغی است بنابر این ساماندهی آن یکی از برنامه های اداره محیط زیست است از جمله احداث محلی برای خرید آن با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بهار.

 

رئیس اداره محیط زیست بهار گفت: ساماندهی تخلیه ضایعات شهرک صنعتی لالجین مانند سفال و سرامیک، به یک معضل جدی تبدیل شده است. ضایعات سفال و سرامیک لالجین در محدوده شهری تخلیه می‌شود و علاوه بر ایجاد آلودگی محیطی و شهری، موجب بسته شدن رود قوری چای می‌شود.

 

فاطمه موسوی در انتها گفت: عده ای افراد سودجو در صدد شکار، صید و آزار و اذیت حیات وحش و پرندگان هستند که افراد می توانند در صورت مشاهده تخلف با سامانه ۱۵۴۰ تماس حاصل نمایند.

 

آرزو میرزایی

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی