سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1401/12/4 17:02:32
در سال جاری اجرا شد:

۲۹ هزار و ۹۹۲ تن آسفالت ریزی در بخش لالجین

بخشدار لالجین با بیان اینکه در سال جاری ۲۹ هزار ۹۹۲ تن آسفالت در بخش لالجین اجرا شد، گفت: مسئله آسفالت ریزی و آبادانی معابر در توجه و اولویت ما قرار دارد.

شناسه خبر: 13169

 

به گزارش نشاط شهر، حمید میرزایی، بخشدار لالجین در جمع خبرنگاران گفت: در سال گذشته ۲۰۵ تن آسفالت در بخش لالجین اجرا شده که این رقم در سال جاری به ۲۹ هزار ۹۹۲ تن افزایش یافته است. 

 

 

 

وی در بیان اینکه مهاجران از بن بست خارج می‌شود گفت : در حوزه های بین شهری و روستایی اعتباری قریب 4 میلیارد و 500 میلیون تومان برای راه مزرعه مهدی آباد و مهاجران اختصاص یافته بود که زیر سازی 17 پل انجام شده که آماده اجرای روکش آسفالت میباشد که با اتمام طرح مهاجران از بن بست خارج میشود. 

 

وی ادامه داد: سه روستای ساری قمیش، جمشید آباد و رایکان اولیا که از بدو تاسیس هیچ گونه آسفالتی نداشته خوشبختانه با اجرای عملیات های آسفالت ریزی به طور کامل آسفالت شده اند.

 

وی در ادامه به جدول کشی معابر روستایی پرداخته و گفت: به دنبال  عملیات آسفالت ریزی بالغ بر یک هزار و 810متر جدولکشی با اعتباری بالغ بر 806 میلیون تومان انجام شد

 

وی در بیان دیگر اقدامات بخشداری در حوزه آب و فاضلاب افزود: خوشبختانه مسئله و مشکل آب روستا دینار آباد بد از 14 سال رفع شد که در راستای این اقدامات شبکه آب 7 روستا اصلاح شد. 

 

 

 

بخشدار لالجین در بیان اقدامات حوزه جهاد کشاورزی عنوان کرد: از جمله اقدامات مهم در این بخش می‌توان احداث کانال های آبیاری عمومی 405 متر ، احیا مرمت و لایروبی ادوات اشاره کرد ناگفته نماند سامانه نوین آبیاری در 76هکتار اجرا شده است. 

 

وی افزود: با تلاش و پیگیری ها تغییر کاربری های غیر مجاز شناسایی و به حالت اولیه بازگردانده شده است همچنین قریب به 5 هزار 32 هکتار برای اراضی کشاورزی سند مالکیت صادر شده است. 

 

 

بخشدار لالجین به آبزی پروری در بخش لالجین اشاره کرد و گفت: ما هم اکنون در بخش لالجین 70 نفر در این بخش را آموزش داده و توانسته تا کنون ۲۸۸ هزار قطعه ماهی زینتی تکثیر و پرورش دهیم. 

 

گندم، جو و کلزا از جمله محصولات زراعی لالجین 

 

دکتر میرزایی با بیان اینکه زراعت عمده لالجین شامل گندم آبی و دیم، جو آبی و دیم و کلزا میباشد گفت: سطح زیر کشت گندم آبی ۳ هزار و ۹۰۰ هکتار، سطح زیر کشت جو دیم ۸ هزار ۲۳۲ هکتار، سطح زیر کشت گندم دیم ۹ هزار ۷۵۰ هکتار، سطح زیر کشت کلزا ۲۰ هکتار و در آخر سطح زیر کشت جو آبی ۳ هزار ۱۵۰ هکتار میباشد. 

 

 

دکتر میرزایی  در پایان به دیگر اقدامات در زمینه های گوناگون پرداخته و گفت: از جمله دیگر اقدامات می‌توان به صدور اخطار شفاهی و کتبی به متجاوزین ، نصب تابلو های اخطاری اطلاعاتی، اصلاح افتادی شانه و  عملیات های نمک پاشی، پاک سازی و آزاد سازی معابر،آسفالت راه‌های بین شهری و روستایی، افتتاح سنگ فرش معابر مرکزی شهر لالجین، تعویض و اصلاح شبکه آب رسانی روستایی ، انتقال کانال آب کارخانه قند، اجرای فیبر نوری، افزایش پورت ADSL در همه روستاهای بخش و موراد دیگر اشاره کردند.

 

نفیسه صید قلی پور

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

انتهای پیام/ص

 

 

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی