سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

صــبــح امــروز شــورای آمــوزش و پــرورش بــا مــوضــوع فــضــای آمــوزشــی در ســالــن اجـتــمــاعــات فــرمــانــداری بــا حــضــور فــرمــانــدار شــهرســتــان بــهار، مــدیرڪــل نــوســازی و مــعــاون سواد آموزی اداره کل آمــوزش و پرورش اســتــان و مدیر آمــوزش و پــرورش بهار بــرگــزار شــد.

شناسه خبر: 13179

 

بــه گــزارش نــشــاط شــهر، صــبــح امــروز شــورای آمــوزش و پــرورش بــا مــوضــوع فــضــای آمــوزشــی در ســالــن اجـتــمــاعــات فــرمــانــداری بــا حــضــور فــرمــانــدار شــهرســتــان بــهار، مــدیرڪــل نــوســازی و مــعــاون سواد آموزی اداره کل آمــوزش و پرورش اســتــان و مدیر آمــوزش و پــرورش بهار بــرگــزار شــد.

 

 

نــخــست حــســیــن فــیــض الـــهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گــزارشــاتــی را در ایــن راســتــا ارائه داد.

 

ســپس روح الـه نباتــی فــرمــانــدار شــهرستان بــهار گــفــت: شهرستان بهار در شــورای آمــوزش و پرورش و بــیــمــه عــشــایــری رتــبــه های نــخــســت را دارد و بــرای حــفــظ رتــبــه بــرتــر باید ڪــوشــا بــاشــیــم.

 

وی با اشاره به ۳۰ ماده قانونی شوراهای آموزش و پرورش گفت: در شورای آموزش و پرورش ســعــی بــر ایــن است ڪــه هر مــاده قــانــونــی را بــررســی و خــروجــی خــوبــی داشــتــه بــاشــیــم.

 

وی در ادامــه گــفــت: امــروز مــاده ۱۸ را بــررســی و گــزارشــات و خــروجــی مــطــلــوبــی را می‌گــیــریــم.

 

نباتی بر تامین فضای آموزشی در محلات مورد نیاز تاکید کرد و گفت: طبق قانون باید برای ساز و سازهای بیش از ۲۰۰ واحد، فــضــای آمــوزشــی در نــظــر گرفته شود تا مردم دچار سختی نشوند و انگیزه و نشاط در بین مردم ایجاد شود.

 

مــقــامــعــالــی دولــت در شهرستان بهار گــفــت: بــاتــوجــه بــه اعــتــبــارات و نــگــاه دولــت ســیــزدهم بــه پروژه های نــیــمــه ڪــاره، از ظرفیت خیرین و دولت برای اتمام پروژه ها کمک خواهیم کرد.

 

وی بر عــدالــت محوری در روســتــاهای دور از مــرڪــز و نــزدیــک مــرڪــز تاکید کرد و گفت: بــایــد بــا نــگــاه ســیــاســت مــنــدانــه بــه روســتــاهای دورتــر تــوجــه ڪــرد تــا آنــها بــخــاطــر ڪــمــبــود آمــوزشــی مــهاجــرت یــا تــرک تــحــصــیــل نــڪــنــنــد.

 

نباتی افزود: تــامــین اعــتــبــارات را هم مــی تــوان از اســتــان بــه  مــدارســی ڪــه ڪــمــبــود دارنــد یــا تــعــطــیــل شــدنــد و یــا دورتــر از مــدارس هســتــنــد اخــتــصــاص داده شــود.

 

امام جمعه بهار عنوان کرد: بــاید به آمــوزش و پــرورش نــگــاه ویــژه ای ڪــرد زیــرا در تــربــیــت انــســانــی قــوی و خــلــاق و افــڪــار درســت و روح ســالــم تاثیرگذار است.

 

حجت الاسلام رضا مصباح اضافه کرد: بــنــابــرایــن بــایــد مــســألــه یــابــی ڪــرد و راه حــل و راهڪــارهایــی را بــیــابــیــم تــا بــتــوانــیــم خــروجــی بــهتــر و رشــد دانــش آمــوزان را داشــتــه بــاشــیــم.

 

وی با تاکید بر تطبیق آمــارها بــایــد بــا حــقــانــیــت گفت: آمار دســتــگــاه های اجــرایــی همــچــون اداره ثــبــت احــوال و آمــوزش و پــرورش یــڪــی بــاشــد.

 

وی درخصوص فــروش املاک مــازاد گفت: 

نباید زمــیــن ها و پروژه های خیری در لیست مازاد قرار گیرند.

 

ســپس حمید شیرازیانی مــدیــر ڪــل نــوســازی مدارس استان گفت: بــاتــوجــه بــه جــلــســات مــتــعــددی ڪــه بــا آمــوزش و پــرورش اســتــان و نــمــایــنــده مــجــلــس و فــرمــانــدار داشــتــیــم  مــدرســه خــیــری عــلــیــزاده ڪــه ۴۰درصــد نــیــمــه ڪــار مــانــده اســت را بــه اتــمــام مــیــ‌رســانــیــم و ســپــس پــروژه های نــیــمــه ڪــار روســتــاها از جــمــلــه ســیــمــیــن، روان، اقا محمدی و صدر در صــالح آبــاد به پایان برسانیم.

 

وی افزود: برای هر ۲۰۰ واحــد‌ مسکونی،  فــضــای آمــوزشــی و زیــر ســاخــت ها را در نــظــر گرفته شود.

 

وی گفت: اختصاص قــیر رایگان و ایزوگام ۹۴۸۰ متر مربع با هزینه ۶۸۰ میلیون تومان خریداری و آسفالت مدارس  ۸۰۲۶ متر مربع با اعتبار ۲میلیارد تومان در بــرخــی مــدارس انجام شد.

 

وی تصریح کرد: مــیــتــوان بــا مــولــد ســازی و فــروش زمین های مـازاد آمــوزش و پــرورش، در پــروژه های نیمه تمام ڪــه از ۱۵درصــد پیشرفت فیزیکی بــالــاتــر هســتــنــد اســتــفــاده ڪــرد.

 

وی افزود: امسال تجهیزات گرمایشی با اعتبار ۱.۵ میلیارد تومان برای چهار مدارس تهیه شد و پروژه ۱۲ کلاسه در شهرک فرهنگیان از محل بنیاد برکت نیاز به ۱۸میلیارد تومان دارد که درخواستی برای تخصیص اعتبار این پروژه مطرح شد.

 

توسلی مــعــاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش نــرخ بــی ســوادی در شــهرســتــان بهار را ۹۵ درصــد اعــلــام ڪــرد و گفت: این نرخ در کشور ۸۶ درصد است.

وی بــی ســوادی را شــایــســتــه  نــظــام جــمــهوری اســلــامــی نــدانــســت و گــفــت: بــایــد  بــتــوانــیــم بــا ڪــمــک گــرفــتــن از فــرهنــگــیــان بــازنــشــســتــه و حــوزه عــلــمــیــه بــتــوان پــوشــش دهی عــالــی در زمــیــنــه ڪــاهش بــیــســوادی و افــزایــش بــاســوادی در شــهرســتــان انــجــام داد.

 

وی افزود: طبق آمار از سوی استان در سال ۹۵، در شهرستان بهار ۴۰۱۷ نفر بی سواد بودند که با توجه به آمار امسال،۴۳۰ سهمیه باسوادبودن را دارند که فعلا ۱۰۴نفر ،۲۴درصد توانستند از ظرفیت ها ی آموزشی استفاده کنند.

 

 

آرزو میرزایی

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی