سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

اولین شورای اداری شهرستان بهار در سال ۱۴۰۲ با تودیع و معارفه فرماندار شهرستان همراه بود و دکتر مجتبی فیض الهی به جای روح اله نباتی به عنوان فرماندار جدید شهرستان بهار معرفی شد.

شناسه خبر: 13227

 

به گزارش نشاط شهر، اولین شورای اداری شهرستان بهار در سال ۱۴۰۲ با تودیع و معارفه فرماندار شهرستان همراه بود و دکتر مجتبی فیض الهی به جای روح اله نباتی به عنوان فرماندار جدید شهرستان بهار معرفی شد.

 

 

 

در این ابتدای این جلسه نباتی به ارائه گزارشی از عملکرد ۱۵ ماهه خود در شهرستان پرداخت و گفت: بیش از ۲۰ مشکل در سطح شهرستان شناسایی شد و تلاشمان این بود که بتوانیم تا حد ممکن آنها را حل کنیم.

 

 

مشکل آلاینده ها را سعی کردیم تقریبا حل کنیم

زمین های پشت فرمانداری را پیگیری کردیم، ۱۲ جشنواره فرهنگی، استانی و شهرستانی در بهار برگزار کردیم، در بحث روستاها قراردادهای خوبی در زمینه آبرسانی بستیم، حدودا ۲۰ برابر سهمیه شهرستان قیر یارانه ای جذب شهرستان شد، کارگروه اقتصاد دیجیتال را سال گذشته در بهار تشکیل دادیم.

 

وی با برشمردن اقدامات ادارات، از روسای تک تک ادارات تشکر کرد و گفت: در یک سال گذشته فضای خوبی در زمینه رسانه صورت گرفت و خبرنگاران عملکرد خیلی خوبی در این باره  داشتند و سعی ما این بود که عملکرد همه ادارات در همه رسانه ها بازتاب داده شود، اما بعضی ها طور دیگری این را تعبیر کردند، اما اعتقاد ما بر این بود که عملکرد دولت باید به مردم بازتاب داده شود تا امید در مردم بیشتر شود.

 

نباتی ادامه داد: روز اولی که آمدم سالن ارشاد پر از جمعیت بود همان روز گفتم که از امروز روز رفتن خود را می بینم، روزی برای خودم مرخصی نگرفتم تا بتوانم کاری برای شهرستان بکنم، در این مدت پیگیری های زیادی انجام دادیم و شروع کردیم و امیدواریم آقای فیض الهی اینها را پیگیری کنند و هر جا ایشان هر کمکی خواستند حتما در خدمتشان خواهم بود.

 

در ادامه رضانیا، معاون استاندار همدان در این جلسه با نقل داستانی از قرآن کریم از حضرت موسی و حضرت خضر  بیان کرد: آقای استاندار، ده ماه مردانه از آقای نباتی دفاع کرد، یکی از عبرت هایی که از داستان حضرت موسی و خضر باید بگیریم اینجاست که واقعیت ها را بگوییم و بپذیریم و پای حق بایستیم و هزینه بدهیم و لجاجت نکنیم؛ متاسفانه بعضی رسانه های ما کم لطفی کردند، چون از واقعیت ها خبر ندارند، رسانه ها پیش داوری کردند، چون از بعضی جریانات خبر ندارند، استاندار خیلی مظلوم بود در جابه جایی و تغییر فرماندار، چون نمی دانستند و نمی پرسیدند.

 

 

وی ادامه داد: جابه جایی یک مدیر بی علت نیست، استاندار ده ماه با نهاد با وزارت کشور جنگید پای این برادر عزیز، آنا حرف استاندار یکی بود اینکه آقای نباتی برو با ائمه جمعه تعامل کن، با نماینده تعامل کن، لجاجت نکن، امروز توصیه حضرت آقا اتحاد، انسجام و دوری از تفرقه است.

 

رضانیا گفت: نماینده یک چیزی می گوید، می گوید قانون به من وظایفی داده ولی آقای نباتی به من اجازه نمی دهد وظایف نمایندگی خود را انجام دهم. 

 

وی ادامه داد: شائبه ورود انتخاباتی آقای نباتی جدی است، تهش را درآوردیم دیدیم واقعیت است، نامه مکتوب وزیر کشور است، دو ماه پیش، که اگر شائبه ورود انتخاباتی فرمانداران، بخشداران و معاونین در انتخابات وجود دارد باید برکنار شوند، بعد ما دیدیم که در مورد آقای نباتی شائبه جدی است، استاندار اکرام کرد و سه جا را به ایشان معرفی کرد، درون استانداری به عنوان مدیر کل و خارج از استانداری به عنوان مدیر فناوری و ارتباطات مخابرات، کار بدی کرده است؟ این ظلم است به استاندار، بهتر است گوش کنید، اطاعت کنید، مقاومت نکنید، اما نه اینکه این فضای عجیب رسانه ای را راه بیندازند، بروید ببینید چه استوری هایی گذاشتند، چرا متعصبانه برخورد می کنیم؟

 

معاون استاندار گفت: مردم داشتند ضرر می کردند، ما پای مصالح نظام با هیچ کس تعارف نداریم، جایی که مردم دارند ضرر می کنند و اختلافات قومیتی بین  دو شهر دارد دامن می زند و جایی که فرماندار ما از هزینه دادن ابا می کند نمی توانیم سکوت کنیم.

 

رضانیا گفت: جایی که ۵۰ نفر از متدینین بهار  سر صحبت اشتباه یک مدیر که فکر می کردند بهار قرار است به همدان الحاق شود، آمده بودند مقابل استانداری تجمع کرده بودند، از فرماندار پرسیدیم گفت من نمی‌دانم، صحبت کردم قانع نشدند.

 

وی اظهار داشت: چاه پدافندی داشتند می زدند، فرماندار به من زنگ زده که کشاورزان ناراضی‌اند شما بیا خودت با آنها صحبت کن، من گفتم، من اگر قرار بود خودم بیایم وسط که چه نیازی به فرماندار داشتم. 

 

 

رضانیا گفت: آقای نباتی هندوانه نبریده بود ، قوت هایی داشت، ضعف هایی هم داشت، نماینده هم ادعاهایی داشت و فشارهایی به وزارت کشور می آورد و مدعی بود که فرماندار نمی گذارد من به وظایف قانونی خودم عمل کنم. بهترین تصمیم را استاندار گرفت که از ایشان جای دیگری استفاده کند تا مردم کمتر ضرر این اختلافات را بدهند.

 

معاون استاندار گفت: ما در سال خطیری قرار داریم در سال انتخابات هستیم الان شرایط حکم می کند که شما در این جایگاه نباشید و در جایگاه دیگری حضور داشته باشید، امروز برادر دیگری کاربلد و از جنس خودتان آمده که سکان مدیریت این شهرستان را به دست بگیرد و نیاز به کمک شما دارد.

 

در ادامه مجتبی فیض الهی به شاخص های مدیر جهادی اشاره کرد و یکی از این شاخصه ها را کم کردن اختلافات بیان کرد و گفت: یک مدیر جهادی باید اختلافات را به حداقل ممکن رسانده و از کمترین امکانات بیشترین استفاده را ببرد.

 

فرماندار جدید بهار حرکت مبتنی بر علم و درایت را شاخص دیگر مدیریت جهادی خواند و گفت: برنامه هایمان منطبق بر برنامه های دولت انقلابی آیت الله رئیسی است و برنامه های دکتر نباتی و برنامه های ابلاغ شده استانداری پیش گرفته خواهد شد.

 

 

 برگزاری جلسه شورای اداری و مراسم تودیع و معارفه فرماندار با سخنان رضانیا، معاون فرماندار با چالش هایی مواجه شد که نباتی در بین جلسه مبادرت به پاسخگویی به آنها برآمد اما، معاون استاندار به وی اجازه صحبت و دفاع از خود را نداد و اعلام کرد: شما در وقت خود صحبت های لازم را انجام دادید و بیش از این نمی‌توانید صحبت کنید، هر حرفی دارید در خارج از جلسه با رسانه ها انجام دهید.

 

لذا پس از پایان جلسه خبرنگاران صحبت های تکمیلی نباتی را ثبت و ضبط کردند.

 

روح اله نباتی در پایان جلسه تودیع و معارفه در گفتگو با رسانه ها گفت: در خصوص شائبه انتخابات که در جلسه مطرح شد، خیلی از نماینده های کنونی پیش از نمایندگی در جاهای مختلف فرماندار بودند، استاندار بودند و خیلی جاها پست و مقام داشتند، این که می گویند شائبه انتخاباتی، این شائبه برای خیلی افراد وجود دارد، قانون صراحتا اعلام کرده هر کسی شش ماه قبل از انتخابات اگر تمایل داشت می تواند استعفا دهد، در صورتی که من هیچ جا نگفتم چندین بار هم اعلام کردم که می خواهم ادامه دهم، از ۲۰ مشکل بهار ۱۲ تا را حل کردیم، اجازه بدهید بقیه را هم حل کنیم، در ذهن خود می گویند شائبه وجود دارد، اگر اینطور باشد در مورد خیلی ها شائبه وجود دارد.

 

وی ادامه داد: در مورد چاه های آب، مردم خودشان می دانند چقدر کار انجام شد، هیچ جا شانه خالی کردن در بین نبود، این را هم مروم می دانند، هم رسانه ها منتشر کردند؛ اما اعلام کردند که من از زیر این بار شانه خالی کردم.

 

وی ادامه داد: در مورد اینکه گفتند من مانع انجام کار نماینده شدم، دلیل و مدرک بیاورند، مگر من توان این را دارم برای آوردن و بردن وزرا دخالت کنم؟ حتی یک بار هم برای آوردن وزرا یا معاونین وزرا با من هماهنگ نکردند.

 

نباتی در مورد تعهد وزیر کشور از فرمانداران در مورد شرکت در انتخابات گفت: تاکنون نه من چیزی در این مورد شنیدم و نه ندیدم و نه تا تودیع و معارفه قبلی حرفی در این مورد مطرح بود، نه شفاهی و نه مکتوب چنین چیزی تاکنون نبوده است.

 

 

در مورد بحث لجاجت در تودیع و معارفه گفت: با بزرگان شهر ، امام جمعه و شورای تامین بارها جلسه گذاشتیم که نباید در انتصابات شهرستان دخالت شود، این پافشاری روی حقوق مردم اسمش لجاجت است؟ من اینجا هستم که از حقوق مردم دفاع کنم نه از میز خودم.

 

نباتی در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص اظهارات رضانیا در جلسه قبلی در خصوص دخالت نماینده و انکار آن و تناقض آن با این جلسه و بیان صریح این موضوع که نماینده به وزیر کشور فشار آورده گفت: ای کاش این سوال را از خود آقای رضانیا می پرسیدید و ایشان در این مورد پاسخگو می شدند، خودشان باید در این موارد پاسخ دهند.

 

نباتی در پاسخ به این سوال که "آیا درست است که شما جواب تلفن های نماینده را نمی دادید؟" گفت: امکان ندارد ، شاید یک زمان جایی اتفاق افتاده اما هر موقع پیام دادند، زنگ زدند جواب داده ایم و اما ده ها بار در جلسه دعوتشان کردیم و ایشان نیامدند.

 

نباتی در پاسخ به این سوال که "چرا پست هایی که به شما پیشنهاد شد را قبول نکردید؟" اظهار داشت: من برای مدیر شدن و پست گرفتن نیامده بودم، که بخواهم به این پست ها دل خوش کنم، در ضمن پست هایی که به من پیشنهاد دادند از فرمانداری و جایگاه قبلی من در سازمان بازرسی به مراتب پایین‌تر بود.

 

 

مرضیه کریمی رادپور

 

مشاهده گزارش تصویری از مراسم تودیع و معارفه فرماندار شهرستان بهار

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی