سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

با توجه به دریافت تعداد زیادی از پیام های مردمی مبنی بر نرخ هزینه ثبت نام مدارس دولتی در شهرستان بهار و گلایه برخی والدین، خبرنگار نشاط شهر پیگیر این موضوع شد و با حسین فیض الهی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار به گفتگو پرداخت.

شناسه خبر: 13382

 

به گزارش نشاط شهر، حسین فیض الهی مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار در گفتگو با خبرنگار نشاط شهر در رابطه با هزینه ثبت نامی مدارس گفت: در زمان ثبت نام به مدیران محترم مدارس ابلاغ کردیم که هزینه دریافتی صرفا تحت عنوان ثبت نام نیست و شامل هزینه‌های کتب درسی، مجله رشد و بیمه دانش آموزی  می‌شود و به غیر از هزینه‌های مذکور هیچ مدرسه‌ی دولتی ای مجاز به دریافت مبلغ اضافی نیست همچنین در ابتدای سال تحصیلی و بازگشایی مدارس والدین می‌توانند به صورت دلخواه وجوهی تحت عنوان کمک های مردمی، پرداخت کنند.

 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار گفت: تقدیر و تشکر می‌کنم از مردم شریف شهرستان بهار که هر ساله با کمک های مردمی خود علم و علم آموزی را یاری کرده‌اند و این امر هرگز به صورت الزام و اجبار نبوده و مدیران مدارس مجاز به اجبار در این زمینه نیستند و در صورت مشاهده با این افراد برخورد خواهد شد. اما دریافت هزینه کتاب، بیمه و غیره به صورت قانونی صورت می‌گیرد.

 

با توجه به دریافت گزارشات مردمی مبنی بر این که مجلات رشد به دست دانش آموزان نمی‌رسد، این موضوع را به مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهار انتقال دادیم؛ وی اینگونه پاسخ داد: مجلات رشد جزئی از فرایند آموزشی برای استفاده دانش آموزان است که در طول سال با توجه به هزینه ای که گرفته می‌شود در بین دانش آموزان توزیع می‌شود. اگر دانش آموز مجله‌ای دریافت نکرده است والدین محترم ‌میتوانند با مدیریت آموزش و پرورش و یا واحد رسیدگی به شکایات به شماره ۳۴۵۰۰۹۷۰، ارتباط برقرار نمایند همچنین می‌توانند انتقادات و پیشنهادات خود را در زمینه ثبت نام مدارس، مجلات رشد، هزینه کتاب و غیره را با ما درمیان بگذارند.

 

حسین فیض الهی به شفاف سازی قیمت کتب درسی و هزینه ثبت نامی مدارس پرداخت و گفت: بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان هزینه کتاب درسی، ۵۰ هزار تومان حق بیمه و ۷۰ هزار تومان هزینه مجلات رشد، ۷ هزار تومان هزینه پوشه کار که مجموع این هزینه ها به صورت تقریبی ۲۰۰ هزار تومان می‌شود که از دانش آموزان ابتدایی در زمان ثبت نام دریافت می‌شود. افزایش قیمت کتب درسی به علت افزایش قیمت کاغذ است که قیمت گذاری به صورت هماهنگ کشوری صورت می‌گیرد و این افزایش قیمت صرفا توسط شهرستان بهار نیست.

 

وی اشاره کرد:  به صورت منظم در ایام ثبت نام از روند ثبت نام بازدید و نظارت را داریم. نارضایتی هایی از دو آموزشگاه به ما انتقال داده شده بود که بازرس در این مدارس حضور پیدا کرده و در خصوص مشکلات ثبت نام و احیاناً اخذ وجوه مازاد بر ثبت نام تذکرات لازم داده شد.

 

وی در پایان گفت: وجوه ثبت نامی و هزینه کتاب مستقیم به حساب مدارس واریز می‌شود و از آنجا برای خرید کتب درسی، پرداخت حق بیمه دانش آموزان و سایر هزینه ها اقدام می‌شود. به هیچ وجه والدین نباید وجه نقدی به مدیران محترم پرداخت کنند و باید از طریق کارتخوان و یا واریز به حساب مدارس صورت گیرد. مدیر اموزش و پرورش در پایان از زحمات مدیران محترم در امر اموزش و پرورش تشکر کرد

 

فاطمه بدرلو

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی