سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش لالجین که در کتابخانه مرحوم صفرعلی نقی زاده روستای دستجرد، اولین کتابخانه اهدایی استان همدان برگزار شد در خصوص ورود این کتابخانه به کمک ایجاد کسب و کار جهت بانوان روستا در بحث خیاطی بحث و تبادل نظر شد.

شناسه خبر: 13558

 

به گزارش نشاط شهر، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بخش لالجین صبح روز گذشته در کتابخانه مرحوم صفرعلی نقی زاده روستای دستجرد برگزار شد.

 

در این جلسه بخشدار لالجین رئیس اداره کتابخانه ها، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس آموزش و پرورش لالجین و سایر اعضای انجمن حضور داشتند و درباره اختصاص یک طبقه از این کتابخانه اهدایی به ایجاد کسب و کار جهت بانوان و تجهیز و تکمیل آن به بحث و گفتگو پرداختند.

معصومه فزونی رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان بهار ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های کتابخانه های عمومی بخش لالجین در ۵ ماه نخست سال به بیان طرفیت موجود در روستای دستجرد پرداخت و گفت:  روستای دستجرد در بحث ایجاد کسب و کار زبانزد بوده و لذا با توجه به عضویت ویژه بانوان در کتابخانه یکی از برنامه های ما برای آن کمک به ایجاد کسب و کار و ظرفیت موجود در روستاست.

 

وی اذعان داشت: با توجه به وجود یک سالن بزرگ در طبقه پایین کتابخانه که بلااستفاده مانده، در نظر داریم با کمک خیرین و ارگان های مرتبط این سالن تکمیل شده و تجهیز شود تا بانوان عضو بتوانند با ایجاد کسب و کار مرتبط این روستا که همان دوزندگی و خیاطی است بتوانند برای خود منبع درآمدی ایجاد کنند.

 

در ادامه بخشدار لالجین با بیان این مطلب که امسال حدود ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار وارد روستا خواهد شد گفت: ۲۲۰۰ میلیارد تومان جهت ایجاد زمین ورزشی اختصاص یافته و پروژه هایی همچون درمانگاه و پوشاندن رودخانه عبوری از داخل روستا از دیگر پروژه های مهم امسال روستاست.

 

وی همچنین از وجود چنین کتابخانه های در روستای دستجرد ابراز خوشحالی کرد و افزود: دهیاری روستا با کمک خیرین طی دو ماه آینده کار تعمیر و بازسازی کتابخانه را در اولویت قرار دهد تا از این کتابخانه که اهدایی  هم می باشد بتوان بهترین استفاده را برد.

 

 

کتابخانه روستای مرحوم صفرعلی نقی زاده دستجرد در دو طبقه و اولین کتابخانه اهدایی استان همدان در سال ۸۹ بوده و شامل بخش های کودک، مرجع و سالن مطالعه می باشد.

 

در ادامه این جلسه بعد از بازدید از بخش های مختلف کتابخانه و طبقه زیرین آن مقرر شد با کمک دهیاری روستا طی دو ماه آینده سالن موجود در طبقه زیرین تکمیل و تجهیز شده و برای ایجاد کسب و کار بانوان آماده شود.

 

مرضیه کریمی رادپور

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
فرهنگ و هنر