سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/6/4 23:31:33
به مناسبت هفته دولت انجام شد:

افتتاح و کلنگ زنی پنج پروژه عمرانی در بخش مرکزی شهرستان بهار

صبح امروز در سومین روز از هفته دولت، فرماندار شهرستان بهار با همراهی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس و بخشدار بخش مرکزی، معاونین فرماندار، خبرنگاران و سایر مسؤلین استانی و شهرستانی ۵ پروژه عمرانی بخش مرکزي شهرستان بهار متشکل از سه پروژه افتتاحی و دو پروژه کلنگ زنی را به ثمر رساندند.

شناسه خبر: 13563

 

به گزارش نشاط شهر، در سومین روز از هفته دولت، فرماندار شهرستان بهار با همراهی نماینده مردم شریف بهار و کبودرآهنگ در مجلس و بخشدار بخش مرکزی و معاونین فرماندار و رئیس اداره راه داری و حمل و نقل اولین پروژه بخش مرکزی احداث دوربرگردان تقاطع غیر همسطح شهید زارعی با هدف گردش و حرکت خودرو های عبوری در محور همدان -کرمانشاه_محور همدان-سنندج را کلنگ زنی کردند . 

 

 فیض اللهی فرماندار بهار در حاشیه مراسم گفت: این عملیات در راستای تکمیل پروژه غیرهمسطح شهید زارعی و برای تامین گردش خودروها کلنگ زنی شد و امسال به پایان می یابد . 

 

افتتاح پروژه واحد پرورش مرغ تخمگذار در روستای آبرومند 

 

همچنین در دومین روز از هفته دولت پروژه واحد پرورش مرغ تخمگذار در روستای آبرومند با حضور فرماندار شهرستان بهار،نماینده مردم شریف بهار و کبودرآهنگ، دکتر دولو معاون جهادکشاورزی استان، بخشدار مرکزی و سایر مسؤلین شهرستانی به افتتاح گردید.

 

 

این پروژه با مساحت ۳۵۰۰ متر مربع است و با هزینه کل بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان با آورده شخصی به بهره برداری رسید و نیز لازم به ذکر است تولید بخشی مزیت طرح ۴۵۰ تن تخم مرغ سالانه مورد نیاز شهرستان و ارزآوری از مزیت های این طرح است ‌

 

عبدالحسین اکبری رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان بهار ضمن تبریک هفته دولت به دولتمردان و کارکنان دولت با بیان اینکه" بخش تولید نقش اساسی در اشتغال و امنیت جامعه غذایی را دارد" عنوان داشت: ما در سطح شهرستان بیش از ۷۴ واحد مرغداری فعال داریم و حدود بیش از ۱۵ هزار تن در سال گوشت مرغ تولید میکنیم که ۱۹ درصد استان همدان را شهرستان بهار تامین می‌کند 

 

شهرستان بهار نقش اساسی را در بخش زارعت و باغداری و صنایع تبدیلی و توزیع دام ایفا میکند

 

اکبری افزود: بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ تن گوشت قرمز تولید میکنیم و ۱۱ درصد استان را تامین میکنیم و حدود سه هزار و ۹۶۰ تن تخم مرغ است که ۱۱ درصد تخم مرغ استان را تولید میکنیم و بیش از ۵۲ هزار تن تولید شیر و فرآورده های شیر می‌باشد که شهرستان بهار نیز ۱۳ درصد استان را تامین می‌کند، در تولید گوشت بوقلمون و شترمرغ بیش از ۵۸۰ تن بهار رتبه اول استان را دارد و نزدیک ۵۰ درصد استان را در سطح شهرستان بهار توليد میکنیم و این نشان از پتانسیل و اهمیت شهرستان بهار می‌باشد که در بخش زارعت و باغداری و صنایع تبدیلی و توزیع دام نقش اساسی را ایفا میکند

 

در ادامه دکتر علی دولو معاون جهادکشاورزی استان همدان اظهار داشت: در حوزه تولید مرغ و گوشت مرغ در سال گذشته بالغ بر ۲۶ میلیون  تومان جوجه ریزی و امسال با توجه به افزایشی سهم رویش استانی توسط دولت، جوجه ریزی که در مردادماه صورت گرفت سه میلیون و ۱۲۰ هزار برش استانی آن باعث جوجه ریزی برای مرغ گوشتی شد و بالغ بر سه میلیون و۵۰۰ هزار قطعه جوجه ریزی انجام شد که رتبه سوم کشوری به استان همدان اختصاص یافت

 

دولو ادامه داد: روزانه استان همدان ۴۵ تن تخم مرغ تولید می‌کند و آنچه که نیاز است را تامین میکند و در ماه پیش ۱۲۰ واحد مرغ گوشتی جوجه ریزی را انجام داده اند؛ و لازم به ذکر است که تولید دام و طیور سرمایه در گردش برای واحدات تولید دام و طیور در سطح کشور اولویت قرار خواهد گرفت.

 

 بهره برداری زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای آبرومند بخش مرکزی

 

همچنین از دیگر پروژه های افتتاحی بخش مرکزی در حوزه ورزش و جوانان، زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای آبرومند بخش مرکزی شهرستان بهار بود که با حضور مسؤلین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید

 

 

این پروژه از سال ۱۳۹۷ اغاز به کار کرده و با مساحت این پروژه ۱۱۵۲ متر مربع تاکنون به مبلغ ۱۵.۵۳۴ میلیون ریال برای این پروژه هزینه شده است و این پروژه در زمینی به مساحت ۱۱۵۲ متر مربع و با مجموع یک‌ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبار ملی و سفر ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

 

فرماندار بهار در حاشیه افتتاح این پروژه از افتتاح بیش از ۸۰ پروژه در شهرستان بهار خبر داد و گفت: به مناسبت هفته دولت، بیش از ۸۰ پروژه در شهرستان بهار افتتاح می‌شود که ۲۹ پروژه نیز از این ۸۰ پروژه کلنگ زنی می‌شود. 

 

وی ضمن تقدیر و تشکر از دولت و پیشرفت ایت الله رئیسی که توجه ویژه ای به مناطق محروم داشتند ادامه داد:آنچه که رضای خدا و مردم است درحال تحقق است و چندین پروژه به صورت عملیاتی و میدانی در سطح شهرستان بهار درحال اجرا میباشد.

 

افتتاح زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای حسین آباد عاشوری

 آئین کلنگ زنی زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای حسین آباد عاشوری بخش مرکزي شهرستان بهار با حضور فرماندار شهرستان، نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ، بخشدار مرکزی ،مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان و سایر مسؤلین شهرستانی انجام شد 

 

 

علی حقیقی مدیر کل ورزش و جوانان استان همدان عنوان کرد: پروژه زمین چمن مصنوعی مینی فوتبال روستای حسین آباد عاشوری بخش مرکزي با مساحت ۱۱۵۲ متر مربع با مجموع یک میلیارد از محفل سفر ریاست جمهوری کلنگ زنی شد که ۳۸۰ میلیون این پروژه از اختصاص پیدا کرده است .

 

حقیقی بیان کرد: در نظر داریم که سرانه ورزشی را سطح استان از جمله مناطق محروم را مهیا کنیم و زمینه ای جهت تمرین جوانان و نوجوانان مستعد است که بتوانند در مسابقات ملی و فرا ملی حضور یابند.

 

همچنین دکتر توسلی نماینده مردم شریف بهار و کبودرآهنگ در مجلس ضمن عرض خداقوت و تبریک هفته دولت اظهار کرد: باتوجه به اینکه سرانه ورزشی در دو شهرستان بهار و کبودراهنگ پایین بوده، افزایش سرانه ورزشی جزو اولویت های بنده در دو سال گذشته است.

 

وی باییان اینکه "با جذب اعتبار و بودجه سعی داریم که  پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم" تصریح کرد: با توجه به تعداد روستا هایی که آب نداشتند طی روز های روز آینده آب رسانی انجام خواهد شد   

 

شایان ذکر است دکتر فیض اللهی فرماندار بهار در حاشیه افتتاح این پروژه در مرکز جامع سلامت روستایی حسین آباد عاشوری حضور یافت و ضمن عرض خداقوت به کارکنان از این مرکز بازدید به عمل آورد .

 

واحد تولید شوریجات و ترشیجات آریا خوراک شهرک صنایع غذای بهار به بهره برداری رسید

 

واحد تولید شوریجات و ترشیجات آریا خوراک‌ واقع در شهرک صنایع غذایی شهرستان بهار در سومین روز از هفته دولت با حضور فرماندار بهار، معاون عمرانی فرماندار، بخشدار مرکزی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهار، واحد تولید شوریجات و ترشیجات آریا خوراک واقع در شهرک صنایع غذایی بهار افتتاح شد.

 

این واحد تولیدی با ظرفیت ۹۵۰ تن و با هزینه ۵۵ میلیارد ریال از محل آورده متقاضی و با اشتغالزایی ۱۵ نفر به بهره برداری رسید.

 

 در حاشیه مراسم مجتبی فیض اللهی فرماندار بهار گفت: جلوگیری از خام فروشی و کاهش ضایعات، ایجاد ارزش افزوده و جذب سرمایه، ایجاد اشتغال و بکارگیری محصولات تولیدی شهرستان و تسهیل سازی ارائه تسهیلات و خدمات در دستور کار قرار دارد و این واحد صنایع تبدیلی به همین منظور به بهره برداری رسید.

 

احداث اولین واحد فرآوری سیب زمینی استان در شهرستان بهار

 

صبح امروز و در حاشیه افتتاح واحد تولید شوریجات آریا خوراک، حسن محمدی مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی استان از احداث اولین واحد فرآوری سیب زمینی استان در شهرستان بهار خبر داد و گفت: اولین واحد فرآوری سیب زمینی استان در شهرستان بهار، به بهره برداری می رسد که می توان در این حوزه سرمایه گذاران زیادی جذب کرد.

 

وی افزود: تولیدکنندگان و واحد‌های شوریجات و ترشیجات شهرستان بهار به کشورهای اطراف صادر می کند و بسیار خوب حرکت کردند و امروز در برند سازی باید کار کنند.

 

حسن محمدی بازاریابی را در حوزه صنایع تبدیلی بسیار موثر دانست و گفت: با وجود رقبا سرمایه گذاران به این اهمیت موضوع بازاریابی پی بردند و برای دیده شدن می توانند در نمایشگاههای اقلیم کردستان که از طریق اتاق بازرگانی برگزار می شد، شرکت کنند و بسیاری از تولیدکنندگان مشکل تسهیلات دارند و منتظر تسهیلات سرمایه در گردش هستند که امیدواریم مسئولین امر به این مهم توجه کنند.

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

 

فاطمه بدرلو

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی