سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/8/9 10:44:15
استاندار همدان خبر داد:

افتتاح راه‌آهن همدان - سنندج طی روزهای آینده

علیرضا قاسمی‌فرزاد با تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن همدان اظهار کرد: خط راه‌آهن تهران_همدان_سنندج ۴۰۲ کیلومتر است که ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان قبلاً بهره‌برداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

شناسه خبر: 13694

 

به گزارش نشاط شهر، علیرضا قاسمی‌فرزاد با تشریح آخرین وضعیت راه‌آهن همدان اظهار کرد: خط راه‌آهن تهران_همدان_سنندج ۴۰۲ کیلومتر است که ۲۵۱ کیلومتر آن از تهران تا همدان قبلاً بهره‌برداری شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

 

وی گفت: ۱۵۱ کیلومتر نیز که بخش دوم این مسیر از همدان تا سنندج است طی روزهای آینده در سفر رئیس‌جمهور به استان کردستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

استاندار همدان افزود: برای مسیر راه‌آهن همدان_سنندج تاکنون یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده و برای ساخت مسیرهای جانبی، زیرگذر و تکمیل ایستگاه‌های میانی آن نیازمند ۲۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است.

 

وی گفت: در این مسیر ۱۸ ایستگاه وجود دارد که ۱۱ ایستگاه بین تهران تا همدان و ۷ ایستگاه نیز در مسیر همدان تا سنندج است.

 

قاسمی‌فرزاد افزود: با پیگیری‌های انجام شده و دستور معاون اجرایی رئیس‌جمهور، مشکلات مسیر این خط راه‌آهن، راه دسترسی به ایستگاه همدان و تکمیل و تجهیز نهایی آن نیز در دستور کار قرار گرفته و به زودی تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

وی تصریح کرد: در مسیر فعلی روزانه با یک رام قطار از همدان به مقصد مشهدمقدس و بالعکس ۴۰۰ نفر مسافر جابه‌جا می‌شوند که امیدواریم با اضافه شدن طول مسیر، افزایش رام‌های دیگری را نیز برای خدمات‌دهی بیشتر به مردم شاهد باشیم.

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی