سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/9/12 10:53:47
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

وزارت راه‌ و شهرسازی برای حل مشکل مسکن همدان اقدام کند

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان گفت: در حال حاضر طرح جامع شهر همدان مدت‌هاست معطل مانده و بحث مسکن یکی از مشکلات اساسی استان به شمار می‌رود و ایستگاه راه آهن فعلی در شأن مردم همدان نیست. بنابراین نیازمند اقدام جدی مسئولان به ویژه وزارت راه و شهرسازی برای حل آنها هستیم.

شناسه خبر: 13836

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی‌موثقی جمعه، ۱۰ آذر در مراسم نماز عبادی سیاسی جمعه شهر همدان، اظهار کرد: حضور و سفر تخصصی دیوان عدالت اداری به استان همدان برای حل مشکلات مردم این استان قابل قدردانی بود که در همین رابطه برای حل مشکلات مردم در سایر حوزه ها نیز این چنین سفرهای تخصصی و استقرار چند روزه در استان همدان توسط وزرای دولت ضروری است.

وی افزود: در حال حاضر طرح جامع شهر همدان مدت‌هاست معطل مانده و بحث مسکن یکی از مشکلات اساسی استان به شمار می‌رود و ایستگاه راه آهن فعلی در شأن مردم همدان نیست بنابراین نیازمند اقدام جدی مسئولان به ویژه وزارت راه و شهرسازی برای حل آنها هستیم.

شعبانی‌موثقی ادامه داد: مسئولان استان همدان پیگیر حل مشکلات مردم هستند اما برخی از مشکلات در استان قابل حل نیست و در پیچ و خم وزارتخانه‌ها گاهی چندین ماه معطل می‌ماند.

وی با بیان اینکه یکی از شئونات مردمی بودن، استقرار چند روزه وزرا و معاونت‌های آنها  در استان‌ها برای رسیدگی به حل مشکلات مردم است، خاطرنشان کرد: برخی کارها در دست مسئولان استان‌ها نیست و باید وزرا ورود جدی‌تر داشته باشند تا کار پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته باشد ضمن اینکه حضور مسئولان استان در وزارتخانه ها برای پیگیری حل مشکلات مردم گاهی به علت حجم بالای کارها در وزارتخانه موجب کندی حل مشکلات می‌شود اما اگر مسئولان در استان‌ها برای چند روز مستقر شوند و به امورات مردم به طور مستقیم در میدان رسیدگی کنند، این اقدام ثمرات بسیاری زیادی خواهد داشت.

امام‌جمعه همدان با اشاره به اینکه یکی از ثمرات این اقدام وزرا این است که سفر چند روزه تخصصی آن‌ها به استان‌های مختلف برای حل مشکلات مردم به عدالت نزدیک‌تر است، بیان کرد: مسئولیت‌ها نباید در وزارتخانه‌ها تمرکز پیدا کند و اختیار باید به استان‌ها داده شود چرا که یکی از معضلات امروز جامعه ما این است که بسیاری از اختیارات در دست وزارتخانه‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: گاهی برخی از مشکلات در استان قابل حل نیست و مسئول استانی در برخی موارد نمی‌تواند مشکل را در استان حل کند و این تمرکز زدایی از مرکز و دادن اختیار به استان به تحقق عدالت کمک شایانی خواهد کرد. ضمن اینکه رئیس جمهور کشور نیز به این مسأله‌ مهم توجه ویژه دارد و اختیاراتی را به استانداران واگذار می‌کند.

شعبانی‌موثقی یکی دیگر از ثمرات مهم سفرهای تخصصی وزار به استان‌ها را علاوه بر عدالت، رفع معضلات مدیریتی دانست و اظهار کرد: یکی از معضلات مدیریتی کشور کندی روند کارهاست و برخی از امور بدون اینکه به اعتبار نیاز داشته باشد در بحث برخی کارهای اداری و مجوزها ماه ها بلاتکلیف باقی مانده و حضور وزرا در استان در سرعت بخشیدن به این امور نقش مؤثری دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان مطرح کرد: علاوه بر این حضور و سفر تخصصی وزرا به استان‌ها موجب آن خواهد بود که وزرا اولویت هر یک از استان‌ها را احصاء کنند و بدانند چه موضوعی برای یک استان اولویت است و به طور قطع این امر در تخصیص بودجه‌های هر استان مؤثر واقع خواهد شد.

شعبانی‌موثقی تأکید کرد: یکی از شئونات ضروری برای مسئولان، مردمی بودن و نداشتن فاصله با مردم است اما مردمی بودن تنها بین مردم رفتن نیست، مردمی بودن این است که مشکلات مردم را شناسایی کرده و برای حل این مشکلات تدبیری اندیشیده شود ضمن اینکه در بین مردم بودن بسیار نیکو و پسندیده است.

وی ادامه داد: مردمی بودن این است که مسئولان در وزارتخانه ها، ادارات و دستگاه ها حضور پیدا کرده و هر آنچه که در کار مردم گره ایجاد کرده را برای تسهیل امور مردم باز کنند و بگشایند و ثمرات آن از حضور در بین مردم با تشریفات ساختگی بیشتر است.

شعبانی‌موثقی در ادامه با بیان اینکه در تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی به رسمی باید به عدالت توجه ویژه شود، خاطرنشان کرد: باید نسبت به این موضوع مراقبت بسیاری شود و اگر خواهر و یا برادری سال‌ها در یکی از ادارات به صورت قراردادی فعالیت دارد اما امتیازهای خاصی را که باید داشته باشد، ندارد باید برای این خواهران و برادران نیز تدبیر و تصمیمی گرفته شود که گمان نکنند حق آنها تضییع شده است، باید حق همه افراد را لحاظ کرد.

وی همچنین با بیان اینکه از امروز صحنه جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها علیه غزه شروع شده است، گفت: نتیجه جنایت شکست است و همواره تاریخ ثابت کرده که جنایتکاران جزو شکست خوردگان خواهند بود.

شعبانی‌موثقی در ادامه با بیان اینکه اگر نماینده مجلس می خواهد مانند مدرس ماندگار باشد، باید مانند مدرس به فکر حل مشکلات و منافع مردم بوده و متعهد به اسلام  باشد، گفت: مجلس یازدهم در اصلاح و تصویب بسباری از قوانین در قانونگذاری ها به خوبی عمل کرد.

وی همچنین با بیان اینکه گلایه‌مندی هایی از آب شرب شهر همدان وجود دارد، تصریح کرد: سلامت آب شهر همدان تأیید شده اما نیاز است این امر برای مردم تبیین شده و برای رفع این مشکل نیز تدبیری اندیشیده شود.

شعبانی‌موثقی تأکید کرد: اگر گزارشاتی از فساد مطرح شد نیاز است دستگاه‌های نظارتی، نظارت لازم را انجام داده و صحت و سقم موضوع را پیگیری کنند. 

وی همچنین با تأکید بر توجه ویژه به توانمندی‌های معلولان بیان کرد: باید توانمندی‌های معلولان کشف و از توانمندی این عزیزان استفاده شود. 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی