سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

مراسم تودیع دکتر داود داربی و معارفه دکتر عارفه ریحانی به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان بهار برگزار شد.

شناسه خبر: 13847

 

به گزارش نشاط شهر، مراسم تودیع و معارفه دکتر دارابی و دکتر ریحانی مدیریت شبکه بهداشت و درمان شهرستان با حضور حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح و مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار و یوسفی بابک معاونت توسعه انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان و ترکمان اسد معاونت علوم پزشکی استان همدان و دیگر مسئولین و پرسنل کادر بهداشت و درمان و پرستاران در فرهنگ سرای ایت الله بهاری برگزار گردید.

 

 

نخست دکتر داود دارابی مدیریت شبکه بهداشت سابق گفت: طی دو سالی که در خدمت شهروندان و کادر درمان شهرستان بهار بودم اقداماتی صورت گرفت از جمله تشکیل ۹ کار گروه سلامت در شهرستان بهار که یکی از مهم ترین آن ،کار گروه آب بود و آب شرب در مناطق شهری و روستایی از لحاظ کیفیت  مورد بررسی قرار گرفت و توانستیم کیفیت را ارتقا دهیم.

 

وی در ادامه گفت: کلنگ زنی و پیش ساخت محل احداث اورژانس در شهر مهاجران ،زمین ساخت احداث جامع سلامت فرهنگیان در حسن قشلاق، واگذاری داروخانه آیت الله بهاری به بخش خصوصی و ارائه خدمات به زنان باردار و مادران شیرده در بحث افزایش جمعیت و جوانی و خرید دو دستگاه دیالیز برای بیماران دیالیز با کمک فرماندار سابق از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

 

سپس حجت الاسلام والمسلمین رضا مصباح امام جمعه شهرستان بهار در این مراسم گفت: من هیچ گاه تمایلی به شرکت در مراسم تودیع ها و معارفه ها نداشتم اما امروز برای احترام و تکریم مقام شهید سردار قدرت الله دارابی پدر دکتر دارابی و همچنین بخاطر تمام تلاش ها و زحمات ایشان حضور پیدا کردم.

 

وی افزود: برخی از جابجایی ها را نمیدانم جای آدم را گشاد می‌کند یا گره گشایی از عقده ها میشود که منفعتی به انسان می‌رساند. آیا بعضی از بالا و پایین شدن ها گوشت آدم را زیاد یا نفس آدم را زیاد می‌کند. در این عالم چه خبر است؟کارهایی که انجام میدهیم آیا پاسخی برایشان داریم یا خیر؟این بار بدانیم وقت ما کم است و فرصتی برای جبران نیست. چه دل ها و چه آبروها و چه شخصیت ها را فقط بخاطر اینکه من می‌خواهم من باشم برده اند و آن من گفتن هیچ ارزش و منفعتی برای صاحبش نداشت.

 

وی خطاب به سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان گفت: می بایست تمام خود را برای رضای خدا و خدمت به مردم بکار گیرید  به شما تبریک و خوش آمد می‌گویم که به دیار خودتان جایی که بزرگ شده اید درس خوانده آید و از فرصت ها و امکانات شهر بهار استفاده کرده اید خدمت خواهید کرد.

 

وی در پایان گفت: خداوند به شما فرصتی دوباره عطا کرده است و هر قدم را برای رضای خدا و خشنودی او بردارید. هر آنچه که انجام نداده‌اند شما انجام دهید و هر آنچه که ضعف میدانید به قوت تبدیل کنید. هیچ گاه عقاید و افکارتان را در مسیر بالای دستی ها  قرار ندهید و خودتان را وقف مردم کنید و در هر حالت تصمیماتی را که می‌گیرید فقط خدا را شاهد بگیرید که اگر عزتی هست از سوی خداست.

 سپس مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار افزود: شریف ترین اصحاب و خدمات به مردم و درد مندان قشر کادر پزشکی است که می‌توان به ایثار و فداکاری آنان در دوره سخت کرونا اشاره کرد. اهمیت کار آنها در تمام ابعاد سلامت انسان  از جمله جسمانی، عاطفی، روانی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

وی ادامه داد: تغییر و تحول سازمانی از ماهیت های نظام مقدس ایران  است که باعث کسب تجارب جدید میشود.  موهبت های الهی در مدت این مسئولیت باید رضای خدا و خلق الله در اولویت خود قرار داد و راهبردی کرد. 

 

فاطمه ترکمان اسد معاونت علوم پزشکی استان همدان نیز در صحبت های خود گفت: تلاش های فراوان دکتر دارابی در روزهای سخت ستودنی بود و  ایشان ثابت شده هستند. با توجه به ابلاغیه وزارت بهداشت و عدالت در سلامت برای بهبودی و یاری همکاری شهرستانی وی همچنان در کادر درمانی مشغول به کار خواهند بود. تعادل به گام های بزرگ ،هم بستگی و هم افزایی ارزشمند و ارمغان روزهای خوب و خبرهای خوب است.

 

وی افزود: باتوجه به سخنان گهر بار مقام معظم رهبری ‌که حائز اهمیت است، پیشگیری بهتر از درمان است، باید پیشگیری مقدم تر از درمان باشد و مفهوم واقعی را میتوان در این مصداق دید که مردم وقتی حالشان خوب است حاکمیت هم حالش خوب است و گام موثری میتوان برداشت و نیز در کنارش درمان نیز لازم باشد انجام شود.

 

وی در پایان سخنان خود گفت: از خیرین سلامت درخواست میشود ویژه تر  به بحث پویش فشار خون و دیابت نگاه کنند. در  پویش غربالگری ، موضوع دیگر پویش خانوادس که برنامه های متعددی برای آن در نظر داریم.

 

بابک یوسفی معاونت توسعه انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ضمن خرسندی از عملکرد دکتر دارابی، نگاه ویژه استان به شهرستان بهار که در موقعیت خوبی قرار دارد و خروجی سه استان از شهرستان بهار است، سپس افزود: باتوجه به تغییراتی که در نظام حدود چهل و چندی  سال پیش در حوزه علوم پزشکی صورت گرفته  قبلاً از پزشکان پاکستانی و هندوستانی استفاده می‌شد اما در حال حاضر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در حال پیشرفت است و اکنون نخبگان پزشکی و پزشکان متخصص دارد و نیاز خود را بر طرف کرده.

 

در پایان مراسم دکتر عارفه ریحانی گفت: تمام تلاش خودم را جهت رفع کمبود ها و نواقص انجام خواهم داد میکنم  و رضایت خداوند را در الویت نخست سپس مردم شهرستان نیز در آرامش و سلامت باشند.

 

در پایان مراسم از زحمات دکتر داود دارابی تقدیر و تجلیل شد.

 

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

آرزو میرزایی

 

 

انتهای پیام/ص

 


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی
Error
Whoops, looks like something went wrong.