سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: طرح «هر روستا، یک دامداری» با رویکرد مولدسازی روستاها در استان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

شناسه خبر: 13962

 

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا، رضا بهراملو با بیان اینکه در استان همدان سالانه ۳۰ هزار تن گوشت قرمز تولید می‌شود که حاصل زحمات دامداران استان است، اظهارکرد: در بخش طیور ۶۲ هزار تن در سال گوشت تولید می‌شود که مازاد بر نیاز استان است.

وی با بیان اینکه استان در بخش پروتئین، از استان‌های مولد به شمار می‌رود، افزود: در ملایر ۳۰ واحد دام سنگین، ۳۰ واحد دام سبک، ۵۰ واحد مرغداری، دو کشتارگاه طیور، یک کشتارگاه دام سنگین وجود دارد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه شهرستان ملایر یکی از شهرستان‌های پیشرو در کشاورزی است، تصریح کرد: در بخش باغداری با ۲۲ هزار هکتار اراضی، این شهرستان حرف برای گفتن دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ۱۰ درصد اراضی کشاورزی استان را باغ‌ها تشکیل می‌دهند اما در ملایر ۲۵ درصد اراضی باغات است، ادامه داد: ملایر به عنوان شهر جهانی انگور به ثبت جهانی رسید و این افتخار شهرستان، استان، کشور و بخش کشاورزی محسوب می‌شود.

بهراملو با تأکید بر اینکه ۵۰ درصد باغات ملایر به باغ انگور اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: عملکرد باغات انگور ملایر بی‌نظیر است به نحوی که ۲۲ تن در هکتار انگور برداشت می‌شود.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان همدان، وی با اشاره به اقدامات انجام شده در ملایر بیان کرد: «هر روستا، یک دامداری» طرحی است که در استان به عنوان پایلوت اجرا می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان ادامه داد: با کمک‌های بانک کشاورزی و وزارت جهادکشاورزی این طرح پیاده‌سازی می‌شود چرا که روستاها در ادوار پیشین همواره مولد بودند، از همین رو با اجرای این طرح به نقش پیشین خود را بازمی‌گردند تا به واردات گوشت نیازی نباشد.

وی با بیان اینکه با تمام توان از طرح هر روستا یک دامداری حمایت می‌کنیم به طوری که در هر روستا حداقل یک دامداری فعال شود، خاطرنشان کرد: اگر در هر روستا، پخت نان سنتی نیز رونق یابد بار دیگر روستاها تولیدکننده مواد غذایی می‌شوند و در تأمین امنیت غذایی نقش بسزایی خواهند داشت.

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی