سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/12/3 19:53:14

وقتی دوچرخه هم آزمون رانندگی داشت

در گذشته دوچرخه سواری هم نیاز به گواهینامه داشت و دوچرخه‌ها در سیستم پلیس دارای یک هویت حمل و نقلی خاص بودند و در بازه‌هایی نیز پلاک می‌شدند.

شناسه خبر: 14269

 

به گزارش نشاط شهر، در گذشته دوچرخه سواری هم نیاز به گواهینامه داشت و دوچرخه‌ها در سیستم پلیس دارای یک هویت حمل و نقلی خاص بودند و در بازه‌هایی نیز پلاک می‌شدند.


با افزایش دوچرخه سواران در خیابان‌های پایتخت، برحسب پیشنهاد اداره تشکیلات نظمیه و تصویب وزارت داخله در ۲۳ مرداد ۱۳۰۵، نظامنامه دوچرخه سواری در ۲۰ ماده در روزنامه‌های کثیرالانتشار تهران به چاپ رسید.

 

به موجب این نظامنامه، احدی بدون جواز تصدیق نمی‌توانست با دوچرخه در شهر و حومه حرکت کند، اشخاص زیر ۱۳ سال مطلقا حق سواری نداشتند و از ۱۳ تا ۱۸ سالگی کرایه کردن دوچرخه ممنوع بود، طبق این نظامنامه دوچرخه‌ها باید دارای بوق و زنگ باشند تا صدای آن‌ها تا فاصله ۵۰ ذرع شنیده شود و از غروب آفتاب چراغ جلوی دوچرخه با نورسفید تا ۱۰ ذرع از مسافت را روشن کند و چراغ عقب با نور قرمز روشن باشد.

 

 به گفته پلیس، قدیمی ترین گواهینامه موجود در آرشیو پلیس متعلق به شهریور ۱۳۴۵ است.

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
اجتماعی، اقتصادی