سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1402/12/28 12:57:10
مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان همدان:

نصب المان هایی از مشاهیر بهار در سطح شهرستان موجب جذابیت و جذب گردشگر در ایام نوروز می‌شود

آخرین جلسه انجمن های کتابخانه های عمومی شهرستان بهار در حسین آباد عاشوری برگزار شد.

شناسه خبر: 14407

 

به گزارش نشاط شهر، بیست و هفتمین جلسه انجمن کتاب خانه های عمومی شهرستان بهار با حضور عاطفه زارعی مدیر کل کتابخانه های عمومی استان همدان، مجتبی فیض الهی فرماندار شهرستان بهار، معصومه فزونی رئیس کتاب خانه های عمومی شهرستان، سید حسین حسینی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید علی حسینی بخشدار مرکزی و عادل عبدالماکی بخشدار صالح آباد، مهدی سحاب روشن شهردار صالح آباد، قاسم پور رئیس آموزش و پرورش شهر صالح آباد و ماهری رییس شورای شهر بهار، سلیمانی معاونت پرورشی متوسطه آموزش پرورش شهر بهار، عبدلی خرسند به نمایندگی از توسلی نماینده مجلس یازدهم و اعضای شورای شهر صالح آباد و دهیار صالح آباد و دیگر مسئولین در کتابخانه حکمت واقع در روستای حسین آباد عاشوری برگزار شد.

 

نخست معصومه فزونی رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهار در این جمع گفت: بیست و هفتمین جلسه  انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهار در سال جاری در کتابخانه حکمت برگزار می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۴۷نفر از جمعیت شهرستان بهار که بر حسب آمار و اطلاعات میانگین ۴٫۴۹درصد عضو فعال کتابخانه هستند که روستای حسین آباد عاشوری بر اساس جمعیت بیشترین عضویت و فعالیت در کتابخانه را دارد. در کارهای هنری و قالی بافی توانسته رتبه های برتر در سطح شهرستانی و کشوری و ملی را به خود اختصاص داده شده است.

 

فزونی در ادامه اشاره کرد: در مباحث عمرانی تعمیر و تجهیز سالن آمفی تئاتر کتابخانه های آیت الله بهاری و صالح آباد و نیز کلنگ زنی و توسعه کتابخانه امام حسن مجتبی در شهر مهاجران و تعمیرات کتابخانه های عمومی و پیگیری کتابخانه های سیار مختص روستاهایی که فاقد کتابخانه هستند و پیگیری کتابخانه در شهرک فرهنگیان بهار بوده است.

 

وی در ادامه گفت: از ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان اعتباری که اختصاص داده شده بود  ۳میلیارد و ۵۰میلیون و ۶۰۰هزار تومان تخصیص یافته است.

 

 

فزونی از وای فای رایگان در کتابخانه های شهری و روستایی  مختص اعضای فعال کتابخانه خبر داد.

 

وی همچنین به واگذاری زمین برای احداث کتابخانه روستاهای حسین آباد عاشوری، سیمین، لتگاه و حسن قشلاق اشاره کرد.

 

فیض الهی فرماندار شهرستان بهار گفت: کتابخانه ها محل رشد فرهنگی ،معنوی و  همچنین ورزش روح ،ذهن و افکار مردم است تا از یأس و افسردگی جلوگیری کند.

 

فرماندار شهرستان بهار در جمع انجمن کتابخانه های عمومی گفت: سرگذشته ادیان و مشاهیر نمونه ی بارزی از اهمیت کتاب و کتاب خوانیست.

 

وی در مورد توسعه کتابخانه حکمت نیز بیان کرد: به تایید و تطبیق زمین حمام در حسین آباد عاشوری اشاره شد که در سال آینده پیگیری و احداث می‌شود که  مطالعه کتب و فعالیت های بانوان  کار آفرین و کوشا در زمینه های گوناگون در اینجا ادامه داشته باشد.

 

عاطفه زارعی مدیر کل اداره کتابخانه های عمومی استان تصریح کرد: فرهنگ و رفتاری در این جامعه گاهی دیده می‌شود که جای نگرانی است، سواد رسانه ای مردم و ورود کتاب های عمومی بسیار مهم و حائز اهمیت است زیرا، اطلاعات کافی و معتبر را به سمع و بصر مردم میرساند و باعث رشد فکری و تعالی همه ی مردم در تمامی سنین  میشود.

 

وی در پایان عنوان کرد: نصب المان های مشاهیر شهرستان باعث جذابیت و جذب گردشگر است.

 

همچنین در این نشست از عبدلی مسئول کتابخانه حکمت تقدیر شد.

 

 

برای مشاهده گزارش تصویری کلیک نمایید.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی