سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

حسین فیض الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه، از برگزاری ۱۸۰ عنوان برنامه طی بزرگداشت هفته مقام معلم در ۱۳۰ آموزشگاه شهرستان بهار خبر داد.

شناسه خبر: 14623

 

 

به گزارش نشاط شهر، در استانه گرامیداشت هفته معلم، صبح امروز نشست خبری حسین فیض الهی مدیر اداره آموزش و پرورش بهار و همکاران این اداره، با اصحاب رسانه، خبرنگاران در سالن اجتماعات این اداره برگزار شد. 

 

در این جلسه مدیر آموزش و پرورش بهار ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری (ره) و تبریک فرارسیدن هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: آموزش و پرورش به عنوان اصلی ترین بستر برای رشد و توسعه پایدار در هر کشور، نقشی مهم را در اعتلا و آگاهی بخشی درست در جوامع امروزی ایفا می کند و معلم به عنوان رکن اساسی و بنیادین توسعه علمی کشور، تاثیر بسزایی را در شکل گیری و رشد شخصیت علمی و فرهنگی دانش آموزان و نسل جوان طالب علم و اندیشه خواهد داشت.

 

در سال جدید حضور مردم برای تجلیل از مقام معلم بسیار پر رنگ بود

 

حسین فیض الهی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته معلم ۱۸۰عنوان برنامه در سطح شهرستان و ۱۳۰ آموزشگاه در راستای بزرگداشت شأن معلمان پیش بینی شده است که در اولین روز هفته گرامیداشت مقام معلم با غبار روبی و عطر افشانی گلزار شهدا به خصوص قبور مطهر شهدای فرهنگی آغاز می شود.

 

وی با تاکید بر رویکرد مردمی بودن برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم تصریح کرد: حضور مردم شریف در سال جدید در راستای تجلیل از مقام معلم بسیار پر رنگ بود

 

فیض الهی خاطر نشان کرد: برنامه سپاس معلم به جهت تقدیر و تشکر از زحمات و تلاش های معلمان عزیز در کلیه مدارس شهرستان توسط مدیران مدارس و با حضور مسئولان شهرستان، شهرها و روستاها و والدین دانش آموزان در سطح مدارس شهر و روستا برگزار می شود و تجلیل هیئت امنای مساجد و امامان جماعت از فرهنگیان فعال در سطح مساجد نیز از برنامه های دیگر خواهد بود.

 

وی به برنامه های شاخص جهت اجرا در گرامیداشت مقام معلم اشاره کرد و بیان داشت: دیدار با امام جمعه، فرماندار، سرکشی از خانواده معظم شهدای فرهنگی، گلباران گلزار شهدا، سرکشی از بیماران فرهنگی و خانواده متوفی فرهنگی حضور در مدارس، جشن ستارگان، برگزاری یادواره شهدای فرهنگی به خصوص شهید تقی بهمنی از مهمترین برنامه خواهد بود.

 

 وی افزود: همایش بزرگ تجلیل از فرهنگیان شهرستان، همایش تجلیل از پیشکسوتان فرهنگی، برگزاری نمایشگاه علمی فرهنگی دانش آموزان و فرهنگیان، کلنگ‌زنی احداث دو زمین چمن مصنوعی از دیگر برنامه های متنوع در گرامیداشت مقام معلم خواهد بود.

 

فیض الهی اظهار کرد: نمایشگاه های عکس و پوستر و عصری با شعر، انسی با قرآن و پیاده روی فرهنگیان با نیابت از شهید تقی بهمنی با همکاری بسیج فرهنگیان ، مسابقات مختلف فرهنگی و هنری و ورزشی نیز را از مهمترین برنامه های هفته معلم در شهرستان بهار برشمرد.

 

والدین باید شرایط لازم را برای مطالعه دقیق دانش آموزان فراهم کنند/ اهمیت امتحانات نهایی را والدین باید به دانش آموزان گوشزد کنند

 

وی با اشاره به برگزاری امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم اضافه کرد: با توجه به اعمال سوابق تحصیلی دانش آموزان در آزمون سراسری ۶۰ درصد نمره این آزمون برگرفته معدل سه دوره سال دانش آموزان مقطع متوسطه دوم تاثیر خواهد پذیرفت و لذا امسال پایه های تحصیلی دهم ، یازدهم و دوازدهم به صورت نهایی برگزار می‌شود. 

 

وی از برگزاری امتحانات نهایی در چهار حوزه نهایی منجمله مدارس امام موسی کاظم (ع) بهار، کوثر صالح اباد، امام خمینی (ره) آبرومند، حجاب بهار خبر داد و گفت: به دنبال امتحانات سالم و بدون دغدغه برای دانش آموزان برگزار کنیم و در این راستا نیز تجهیزات و اقداماتی مورد لازم انجام شده است.

 

فیض الهی خطاب به والدین دانش آموزان گفت: والدین باید شرایط لازم را برای مطالعه دقیق دانش آموزان فراهم نمایند و اهمیت امتحانات نهایی را به دانش آموزان گوشزد کنند.

 

توجه به مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش در برنامه‌ های امسال آموزش و پرورش

 

وی تاکید داشت: با توجه به حضور در کلاس و استفاده از دانش های معلم یکی از ملزومات مهم پیشرفت تحصیلی دانش آموزان است؛ دانش آموزان پایه های دوازدهم تا پایان سال تحصیلی کلاس ها به صورت منظم دایر است و باید در کلاس حضور داشته باشند.

 

وی با بیان اینکه توجه به مدارس فنی و حرفه ای و کار دانش  امسال در برنامه آموزش و پرورش می‌باشد ادامه داد: در راستای کمک به جهش تولید که شعار امسال توسط مقام معظم رهبری نام گذاری شده اقداماتی صورت گرفته و رشته های جدید تعریف خواهد شد و استفاده از نیرو های استاد کار ماهر را در حرفه آموزی دانش آموزان در دستور کار خود قرار داده ایم.

 

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان بهار از پیگیری هموازه پروژه های نیمه تمام خبر داد و گفت: پروژه آموزشگاه خیری علیزاده ،پروژه ۱۲ کلاسه شهرک فرهنگیان، پروژه های نیمه تمام در روستا های سیمین و وهنان ،نوسازی و تکمیل۳ کلاسه الحاقیه روستای کریم آباد احداث سه کلاسه در روستای پرلوک و سایر در دستور کار قرار گرفته است. 

 

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶ آموزشگاه سرویس بهداشتی به صورت کامل تجهیز شدند و در سال جاری نیز تعدادی از سرویس های مدارس نیز احداث و تامین و تجهیز خواهد شد

 

فیض الهی افزود: همچنین یکی از اقدامات بسیار مهم در سال گذشته نهضت آسفالت ریزی مدارس بود که تقریبا محوطه تعداد ۱۰ مدارس ما آسفالت شدند و امسال نیز با پیگیری مسؤلین نهضت آسفالت ریزی را خواهیم داشت.

 

فیض الهی اذعان کرد: طرح نور با قوت تمام در سطح کشور اعلام حمایت خود را از اقدامات نیروی انتظامی در چهارچوب قوانین در مقابل هنجار شکنی عفاف و حجاب داریم و آموزش و پرورش اقدامات نرم افزاری و فرهنگی در سطح مدارس منجله دعوت از کارشناسان خبره و متخصص جهت حضور در مدارس و اگاهی سازی دانش آموزان در امر عفاف و حجاب در دستور کار قرار گرفته است.

 

برگزاری ۴۰ جلسه آموزشی در راستای توانمندسازی فرهنگیان / تلاش بر تامین معلمان از روش های مختلف

 

وی با اشاره به اجرای طرح شهید همت در شهرستان بهار اظهار کرد: طرح شهید همت در پی مطالبه دانش آموزان مبنی بر کیفیت بخشی آموزشی و توجه به روش‌های نوین تدریس انجام می‌شود و ۴۰ جلسه آموزشی در راستای توانمندسازی فرهنگیان برگزار شده است.

 

حسین فیض الهی از کمبود معلم در سال آینده خبر داد و گفت: امسال علاوه بر جذب ۳۵ نفر در آموزش و پرورش، ۳۵۰۰ ساعت کمبود معلم داریم و تلاش بر تامین معلمان از طریق راه های مختلف است تا در سال تحصیلی جدید هیچ کلاس بدون معلمی نداشته باشیم و در این راستا کمبود نیروی شهرستان در اتاق وضعیت نیروی آموزش و پرورش بررسی شده و تعدادی از فرهنگیان از دانشگاه فرهنگیان و یا ماده ۲۸ جذب خواهند شد.

 

مدارس عادی، حق اجبار در پرداخت هزینه تحصیلی به اولیا را ندارند/دریافت وجه توسط مدیران، برای جشن هفته معلم ممنوع است

 

وی در خصوص دریافت وجه توسط برخی از مدارس گفت: مدارس عادی، حق اجبار جهت پرداخت هزینه تحصیلی به خانواده‌ها را ندارند مگر اینکه مردم به صورت خودجوش به مدارس کمک کنند و فقط مدارس هیئت امنایی مبلغ مصوبی را دریافت می کنند.

 

وی اظهار داشت: دریافت وجه توسط مدیران، برای جشن هفته معلم ممنوع است و در صورت مشاهده هرگونه دریافت وجه، خارج از قانون با مدیران متخلف برخورد می‌شود.

 

 

 

فاطمه بدرلو

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

به لطف خدا، مشارکت مردم و مسئولین مسئله آب مدیریت شد/ تقدیر ما از کسانی است که لحظه‌ای از دغدغه مردم آرامش ندارند/ از فرماندار شهرستان بهار، شورای شهر بهار، مدیرعامل آبفای استان و رئیس آب و فاضلاب شهرستان بهار به دلیل تلاش های جهادی تشکر می‌کنیم/ یکی از خواسته‌های ما جلوگیری از انتقال آب به همدان بود که با پیگیری‌های انجام شده حجم بار به بهار باز می‌گردد