سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

دکتر شعبانی بهار و زهرا نعمتی از طرف فدراسیون تیراندازی با کمان با حضور روی سن توسط رییس جمهور و وزیر ورزش مورد تجلیل قرار گرفتند.

شناسه خبر: 14673

 

به گزارش نشاط شهر، مراسم تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ با حضور رئیس جمهور و همچنین با شرکت قهرمانان فدراسیون تیراندازی با کمان در سالن اجلاس سران برگزار شد.

 

در این مراسم که قهرمانان تمامی رشته های ورزشی حاضر بودند، دکتر شعبانی بهار و زهرا نعمتی از طرف فدراسیون تیراندازی با کمان با حضور روی سن توسط رییس جمهور و وزیر ورزش مورد تجلیل قرار گرفتند.

 

آیین تجلیل از قهرمانان و مدال‌آوران سال ۱۴۰۲ سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت با حضور ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان، قهرمانان و مدال آوران ورزش، رییسان فدراسیون‌های ورزشی و ... در سالن اجلاس سران برگزار شد.

در این مراسم محمود خسروی وفا رییس کمیته ملی المپیک، مناف هاشمی دبیرکل کمیته، علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی، سجاد انوشیروانی رئیس فدراسیون وزنه برداری، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال، مرتضی قربانی رئیس فدراسیون تیراندازی، هنرجو رییس فدراسیون اسکیت، حسن طباطبایی رئیس فدراسیون کاراته، هادی ساعی رییس فدراسیون تکواندو، مهدی محمدنبی نایب رئیس فدراسیون فوتبال، برنا فیروزی معاون وزیر ورزش، محمدشروین اسبقیان معاونت توسعه ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش، آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون جودو و ... حضور داشتند.

در این مراسم از ۱۵۱۷ ورزشکاران و مدال‌آوران المپیک، قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی، قهرمانی آسیا و مدال آوران پارالمپیکی تجلیل به عمل خواهد آمد.

مراسم تجلیل از مدال آوران با نوای مرشد و طنین زنگ مرشد در سالن اجلاس آغاز شد. اجرای ورزش زورخانه‌ای در سالن با استقبال و تشویق ورزشکاران حاضر همراه بود.

 

تحلیل رئیس‌جمهور از علت روبه‌رو نشدن قهرمانان ایرانی با ورزشکاران رژیم صهیونیستی

آیت‌الله رئیسی روبه‌رو نشدن قهرمانان ایرانی در برابر ورزشکاران رژیم صهیونیستی را نشان پیوند داشته‌های عقیدتی با روحیه ورزشکاری برشمرد.

سید ابراهیم رییسی در آیین تجلیل از مدال‌آوران و قهرمانان ورزشی در سال ۱۴۰۲، خطاب به آن‌ها گفت: موجب عزت و افتخار ملت قهرمان شدید.

وی قهرمانان را پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی دانست و افزود: ورزش امری ضروری است و توسعه ورزش، توسعه سلامت، امید، نشاط اجتماعی و انسجام ملی در جامعه است. قهرمان بر سکوی قهرمانی، دل مردم را شاد می‌کند.

رییسی قهرمانان ورزشی کشور را جلوه «ما می‌توانیم» دانست و تصریح کرد: همچنان که شهدا در میدان نبرد به ما آموختند «ما می‌توانیم». صنعت‌گران هم در میدان تحریم‌ها به ما آموختند «ما می‌توانیم». شما هم در همین مسیر حرکت می‌کنید. توجه مستمر به خواست ورزشکاران و قهرمانان باید همواره ادامه داشته باشد. دولت حمایت از ورزش را در دستور کار قرار داد. همانطور که وعده حضور افراد کار بلد در راس وزارت ورزش را دادم، امروز شاهد حضور آقایان سجادی و هاشمی در وزارت ورزش و جوانان هستیم.

او سپردن مسئولیت باشگاه‌ها به ورزشکاران را مورد اشاره قرار داد و افزود: بنای اجرای پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌کاره به دست ورزشکاران و قهرمانان را در دولت دستور کار داریم. گسترش ورزشگاه‌ها و باشگاه‌ها را هم در دستور کار داریم. دولت همراه با مردم می‌تواند ورزش حرفه‌ای و قهرمانی و همگانی و باستانی را هدایت، حمایت و مورد نظارت قرار دهد.

وی ادامه داد: اقتصاد ورزشی در کنار ورزش باید مورد توجه مسوولان ورزشی کشور باشد. سوداگری و زیاده‌طلبی باید مردود دانسته شود. نیاز ورزشی به تولیدات و تجهیزات استاندارد باید در اختیار ورزشکاران در سراسر کشور قرار بگیرد. در سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ مدال از سوی جامعه ورزشی کشور کسب شد. به سهم خودم از مربیان ورزشکاران قهرمان تشکر می‌کنم.

رییس‌جمهور افزایش اعتبارات ورزش را مورد تاکید کرد و افزود: معتقدم هزینه کردن برای ورزش «سرمایه‌گذاری» است. هر قدر هزینه در ورزش شود، انجام وظیفه ملی‌مان را به خوبی انجام داده‌ایم.
 

وزیر ورزش و جوانان:

این قهرمانان با وجود کمبودها و مشکلات، لحظه‌ای از تلاش برای شاد کردن دل مردم دست نکشیدند

به گزارش ایسنا، کیومرث هاشمی هم‌چنین در سخنانی در این مراسم گفت: در ابتدا خداوند متعال را شاکرم که بار دیگر توفیق دیدار جامعه پرافتخار ورزش با ریاست محترم جمهوری اسلامی جناب دکتر رئیسی فراهم شد تا گواه دیگری باشد از صداقت رئیس‌جمهوری که از نخستین روز فعالیت دولتش، همواره بر ضرورت حمایت خاص و ویژه از قهرمانان و مدال‌آوران تأکید کرد و امروز تکرار حضور سبز رئیس‌جمهور در این محفل گرم و صمیمی، آن هم به بهانه تجلیل از قهرمانان و مدال آوران، نشانگر اراده راسخ دولت سیزدهم برای توجه به قهرمانان و حل مشکلات و چالش‌های آن‌هاست.

وزیر ورزش ادامه داد: غرور و غیرتی که برای‌مان آشناست، چه دلنشین است طنین سرود و اهتراز پرچم پر افتخار کشورمان در قله‌های بلند ورزش جهان که در سال ۱۴۰۲ با کسب ۱۰۰۵ مدال رنگارنگ در ۷۹ رشته ورزشی به ثمر نشست.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: این قهرمانان، شیرزنان و شیرمردانی از جنس شجاعت و پایمردی‌اند که با وجود  کمبودها و مشکلات، لحظه ای از تلاش برای افتخارآفرینی و شاد کردن دل مردم دست نکشیدند و هرگز دست نخواهند کشید.

وی ادامه داد: اگر بگویند که ورزش از سیاست جداست، باید ده‌ها رفتارِ متناقض خودشان را به آنان یادآور شد که هر جا منافع‌شان ایجاب کرد، سیاست را در بالاترین سطح خود با ورزش عجین کردند و امروز که پای ملت مظلوم فلسطین در میان است، خود را به خواب زده‌اند. در همین راستا بنده به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش تأکید می‌کنم ما همچنان به تلاش‌های دیپلماتیک و اِعمال فشار بر نهادهای بین‌المللی ورزش مبنی بر خارج کردن این نهادها از انفعال پایبندیم و برای تحقق این مهم با تمام توان، تلاش خواهیم کرد.
 

وزیر ورزش افزود: تسویه بدهی چندین ساله دولت به قهرمانان و مربیان تا پایان سال ۱۴۰۲، فراهم شدن مقدمات احداث شهرک مدال با هدف رفع دغدغه مسکن قهرمانان و مربیان ملی،  اصلاح آیین‌نامه تجلیل از قهرمانان با محوریت بهره‌مندی هر چه بیش‌تر ورزشکاران از حمایت‌های مالی دولت مردمی، برقراری و افزایش مستمری مدال آورانی که در فهرست انتظار بودند،‌ همسان‌سازی پاداش مالی قهرمانان آسیایی و پاراآسیایی و هم‌چنین اصلاحات قانون سرباز قهرمان و آیین‌نامه اجرایی آن که زمینه کاهش دغدغه اشتغال و سربازی قهرمانان و افزایش دامنه شمول آن را فراهم کرده است از جمله حمایت های دولت از ورزش است.

وی ادامه داد: به استحضار جامعه بزرگ ورزش می‌رسانم؛ تنها در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۲، تعداد ۹۲۰ پروژه نیمه تمام ورزشی، افتتاح و به بهره‌برداری رسید و تلاش‌ها برای تکمیل هر چه بیش‌تر این پروژه‌ها ادامه دارد. اما تحقق این مهم، نیازمند اصلاح و بهبود وضعیت حکمرانی ورزش کشور است که این موضوع نیز در دستور کار وزارت ورزش و جوانان قرار گرفته است.

هاشمی تصریح کرد: در حوزه ورزش بانوان هم حرکت‌ها و دستاوردها امیدبخش است؛ به طوری که با همه محدودیت‌های بین‌المللی از ۱۵۱۷ نفری که امروز تجلیل می‌شوند، ۳۱ درصد آن سهم بانوان است و روند پیشرفت و موفقیت آن‌ها در میادین بزرگ بین‌المللی چشمگیر و شایسته‌ی تقدیر است.

وزیر ورزش در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین راهبردهای وزارت ورزش و جوانان در دوره جدید، کمک به رونق اقتصادی کشور با محوریت تحقق شعار سال است که در همین راستا با تعیین برخی مشوق‌ها و رفع چالش‌های حوزه باشگاه‌داری، شاهد افزایش تأسیس باشگاه‌های ورزشی با سرمایه مردمی و بخش خصوصی و رسیدن آن به تعداد ۳۴۰۰۰ باشگاه ورزشی با ارزش تقریبی ۴۳ همت هستیم که با تدابیر پیش‌بینی شده، تعداد آن‌ها با شتاب هر چه بیشتری افزایش خواهد یافت. امری که به رونق هر چه بیشتر ورزش سلامت محور و افزایش سهم آن در کاهش بیماری‌های غیرواگیر کمک خواهد کرد. آنچه امید جامعه ورزش را دو چندان کرده، افزایش ۹۴ درصدی اعتبارات حوزه ورزش و جوانان در سال ۱۴۰۳ نسبت به بودجه سال ۱۴۰۲، واگذاری باشگاه‌های مردمی و بزرگ استقلال و پرسپولیس به بخش خصوصی و خروج وزارت ورزش و جوانان از باشگاه‌داری و همچنین پیگیری وعده رئیس جمهور در مراسم پیشین تجلیل از قهرمانان مبنی بر احداث ورزشگاه بزرگ تهران با حمایت ویژه ارکان مختلف دولت است؛ مساله‌ای که زمینه میزبانی کشور از رویدادهای بزرگ بین المللی را فراهم کرده و سرانه ورزشی شهر تهران را نیز به میزان قابل توجهی افزایش خواهد داد.

او تأکید کرد: به شما جامعه بزرگ ورزش اطمینان می‌دهم که ورزش امروز ایران اسلامی به لطف خداوند متعال و حمایت‌های بی دریغ رئیس جمهور مردمی پس از سال‌ها بر مدار پیشرفت و برنامه قرار گرفته که تحقق کامل و دستیابی به اهداف نهایی آن که همانا تحقق «ورزشی قوی برای ایرانی قوی» است، نیازمند همدلی تمامی ارکان ورزش کشور و مشارکت مردم است که اکنون این همراهی و همدلی در بالاترین سطح ممکن ایجاد شده است.

 

ملیحه صفایی: به طرح سرباز قهرمان رسیدگی شود

ملیحه صفایی ملی پوش شطرنج نابینایان از ریاست جمهور درخواست کرد که با پیگیری‌های لازم در خصوص سرباز قهرمان که بیش از ٢ سال لایحه آن به مجلس تقدیم شده است در مجلس جدید به قید فوریت به آن رسیدگی شود تا زودتر این لایحه به سرانجام برسد.

 

وحید شمسایی: هر هزینه‌ای برای ورزشکاران شود کم است

وحید شمسایی سرمربی تیم ملی فوتسال نیز در این مراسم با اشاره به قهرمانی تیم فوتسال و موفقیت ورزشکاران خاطرنشان کرد: از رئیس جمهور تقاضا دارم نگاه ویژه‌ای به ورزش داشته باشد. لیاقت ورزشکاران تا حدی بالاست که هر هزینه‌ای برای آنها انجام شود باز هم کم است.

حسن رنگرز: بخش خصوصی تقویت شود

حسن رنگرز سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی نیز در این مراسم اظهار کرد: از ریس جمهور به دلیل انتخاب مدیرانی از جنس ورزش تشکر می‌کنم. برگزاری مراسم  وعده‌ای بود که محقق شد. از وزیر ورزش قدردانی می کنم که از زمان حضور ایشان شاهد برگزاری دومین مراسم تحلیل از مدال آوران هستیم.

وی با بیان این که مربیگری رسالت الهی است، افزود: مربیان، مرشد و راهنمای سبک زندگی هستند تا ورزشکاران از حوادث روزگار عبور کنند. متاسفانه یکی از چالش‌های عرصه مربیگری، ناپایدار بودن وضعیت درآمدی آنهاست.

وی در ادامه با اشاره به واگذاری پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوص گفت: امیدوارم با تقویت بخش خصوصی پروژه‌هایی که تا امروز رها شده‌اند با حمایت شما به سرانجام برسد.

 

رنگرر تصریح کرد: باید موانع خودساخته عرصه مربیگری رفع شود تا شاهد رشد نسلی در ورزش باشیم که افتخاراتی بر پایه ایمان و اراده خلق کنند.

مهدی الفتی: امیدوارم در آینده هیج ورزشکاری دغدغه معیشتی نداشته باشد

به گزارش ایسنا، مهدی الفتی، ژیمناست تاریخ‌ساز ایران که نخستین سهمیه المپیک تاریخ ایران را کسب کرد هم در این مراسم به نمایندگی از ورزشکاران صحبت کرد و گفت: ورزشکاران مجاهدانه در هر شرایطی تلاش کرده و ثابت قدم خواهند ماند.

وی با اشاره به عدم وجود امکانات ورزشی در برخی مناطق محروم از رئیس جمهور درخواست رسیدگی به وضعیت ورزشکاران و تامین امکانات کرد و افزود: امیدوارم با حمایت‌های شما در آینده دیگر هیج ورزشکاری دغدغه معیشتی نداشته باشد.

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار# ورزشی#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی