سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

فیلمی دلخراش از حمله یک سگ ولگرد به دختربچه ۸ساله نکایی منتشر شده است؛ متأسفانه عصر روز سه‌شنبه هفته جاری این کودک به‌علت ابتلا به بیماری هاری ناشی از گازگرفتگی سگ به کام مرگ فرو رفت!

شناسه خبر: 14891

 

به گزارش نشاط شهر، فیلمی دلخراش از حمله یک سگ ولگرد به دختربچه ۸ساله نکایی منتشر شده است؛ متأسفانه عصر روز سه‌شنبه هفته جاری این کودک به‌علت ابتلا به بیماری هاری ناشی از گازگرفتگی سگ به کام مرگ فرو رفت! 

 

روز سه‌شنبه نیز معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی دزفول از فوت کودک ۶ساله دزفولی به‌دلیل گزش سر و صورت و نواحی مختلف بدن توسط سگ هار خبر داده بود.

 

امروز نیز معاون بهداشتی مشهد از فوت کودک ۱۰ ساله مشهدی به دنبال گزش سگ هار گزارش داد.

 

مدیریت سگ‌های ولگرد و بلاصاحب نیز به یکی از معضل‌های اساسی در کشور تبدیل شده است؛ کارشناسان، واکسیناسیون، عقیم‌سازی و اتلاف و  عدم غذارسانی به سگ‌های بلاصاحب را راهکار پیشگیری از افزایش شدید جمعیت این سگ‌های ولگرد و کاهش بار بیماری‌ هاری می‌دانند.

 

با وجود این، در سایه ضعف عملکرد دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری‌هاودهیاریها سالانه شاهد قربانی شدن کودکان بی‌پناه و مظلوم توسط سگ‌های ولگرد و مبتلا به هاری هستیم.

 

اما سگ‌گزیدگی همچنان قربانی می‌گیرد.

 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مرگ یک نوجوان ۱۰ ساله بر اثر ابتلا به هاری ناشی از سگ‌گزیدگی در مشهد خبر داد.

 

این کودک چند هفته قبل دچار سگ‌گزیدگی شده بود و دیروز درحالی‌که علائم ابتلا به هاری در او نمایان شده بود به بیمارستان مراجعه کرد و بعد از ساعاتی جانش را از دست داد.

 

وقتی علائم هاری بروز پیدا کند امکان درمان فرد مبتلا به حداقل می‌رسد. پس از هرنوع حیوان‌گزیدگی باید به سرعت به مراکز درمانی مراجعه شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:

معرفی هر کیس ازدواج در مراکز همسرگزینی چقدر آب می‌خورد؟ / مقام سازمان تبلیغات: ۱۵۰ هزار تومان برای ثبت نام و تشکیل پرونده دریافت می‌شود / به ازای معرفی هر فرد همسان شده برای ازدواج نیز ۵۰ هزار تومان دریافت می‌شود / در غالب مراکز مراجعه‌کنندگان حداکثر متولد دهه ۶۰ هستند که غالبا ۷۰ درصد آنها دختر و ۳۰ درصد پسرند

حوادث