سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

به دنبال دریافت پیام های مردمی مبنی بر دریافت هزینه از سوی مدارس بهار به هنگام ثبت نام دانش آموز در مدرسه و جمع آوری کتب درسی در پویش کاغذ های ماندگار، خبرنگار نشاط شهر پیگیر این موضوع شد و با رئیس آموزش و پرورش بهار به گفتگو پرداخت.

شناسه خبر: 15006

 

به گزارش نشاط شهر، متن پیام مردمی بدین شرح است:

با سلام لطفا آموزش و پرورش پاسخگو باشد از یک طرف ادعا می‌کنند پول آب و برق مدارس رایگان است از طرفی برای کوچک ترین مسائل هم هزینه میگیرند. در زمان ثبت نام مدارس بهار درخواست هزینه میکنند از ما مبلغ۳۰۰ هزار تومان به صورت علی الحساب خواستند مگر قرار نبود فقط هزینه کتاب و بیمه را پرداخت کنیم چند بار باید به مدارس پول در عنوان های مختلف بدهیم؟ در این شرایط اقتصادی نابسامان که در هر خانه حداقل دو دانش اموز وجود دارد چرا باید مدارس دولتی هزینه بگیرند؟؟

در پاسخ فیض الهی مدیر آموزش و پرورش بهار گفت: به اطلاع همشهریان گرامی می‌رسانم اخذ وجه هنگام ثبت نام به غیر از موارد قانونی مانند هزینه کتاب و بیمه، ممنوع است.

وی متذکر شد: مدارس هیئت امنایی مبلغ ۵۰۰ هزار تومان شهریه مصوب دارد.

 

 

همچنین در پیام مردمی دیگری میخوانیم:

متاسفانه هرطرحی که در آموزش و پرورش داده می‌شود اجرای آن با اجبار همراه هست نمونه‌ آن طرح پویش کاغذهای ماندگار است که در کانال مدارس اعلام شده و تحویل کارنامه فقط با تحویل کتاب‌ها‌ی درسی به مدرسه امکان پذیر است. مگر پول کتاب های درسی را مدارس پرداخت کرده اند که میخواهند تحویل بگیرند؟
امیدواریم رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهار پاسخگوی این موضوع باشند.

 

ریاست آموزش و پرورش بهار در این خصوص گفت: مدیران محترم مدارس در رابطه با جمع آوری کتب درسی دانش آموزان باید بدانند که این طرح اجباری نیست.

وی افزود: طرح جمع آوری کتب درسی طرحی بود که دو سال قبل از طرف آستان قدس رضوی در جهت کمک به افراد بی بضاعت و به نفع دانش آموزان مناطق محروم ابلاغ شد و هیچ اجباری برای شرکت در این طرح وجود ندارد.

 

همچنین معاون ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش نیز گفت: به‌جز پول بیمه و کتاب‌های درسی، مدارس هنگام ثبت‌نام حق دریافت هیچ هزینه‌ای را از والدین ندارند.

وی افزود: اگر این کار انجام شود مدیر مدرسه تخلف کرده و با او برخورد می‌شود.

معاون ابتدایی وزارت آموزش‌ و پرورش گفت: هیچ مدیری اجازه ندارد دانش‌آموز را به‌خاطر معدل یا کیفیت نمره در مدرسه دولتی ثبت‌نام نکند.

 

 

زهرا صادقی گلزار

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی