سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان به موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی با محوریت اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) اختصاص یافت.

شناسه خبر: 15647

 

به گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان همدان، پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان همدان به موضوع پیشگیری از  آسیب های اجتماعی با محوریت اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان (نماد) اختصاص یافت.

 

این جلسه به ریاست دکتر محمدی‌ مهر، رئیس کل محترم دادگستری استان همدان، و با حضور حضرت حجت‌الاسلام احمدوند، معاون‌ محترم قضایی رئیس‌کل و سایر اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم و اعضای عضو ائتلاف پروژه نماد تشکیل یافت.

 

 با توجه به اهمیت موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی در حوزه دانش آموزی اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان ( نماد ) مورد تاکید قرار گرفت .

 

رئیس‌کل محترم دادگستری استان همدان در ابتدای این جلسه ضمن ایراد سخنانی اظهار نمود: هر مقدار در حوزه پیش بینی و پیشگیری اثر بخش‌تر عمل گردد، برخورد و درمان آسیب‌های اجتماعی بسیار کم هزینه تر و بالتبع جامعه ایمن‌تر خواهد بود.

 

دکتر محمدی‌مهر ادامه داد: در حوزه جرایم کیفری پرتکرار و قابل گذشت که علل ظهور و وقوع  آن بحث‌های مفصلی دارد باید اقدام جهادی توسط دستگاه های عضو ائتلاف در اجرای تقسیم کار ملی صورت پذیرد 

 

وی افزود: فضای فرهنگی در مدارس استان همدان باید وضعیت مطلوبی تری بخود بگیرد و این چالش نیازمند آموزش‌های رفتاری و کنترل خشم در مدارس است لذا  نهاد‌های فرهنگی و دینی و تمامی مجموعه‌های تربیتی  از جمله فعالان رسانه باید این فرهنگ سازی را  از پایه‌های ابتدایی شروع نمایند.

 

رئیس‌کل محترم دادگستری استان همدان ادامه داد: لازم است که تمامی دستگاه‌ها در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دانش آموزان به آموزش و پرورش کمک کنند و پس از غربالگری‌های اولیه متناسب، دانش آموزان دارای مشکل را به متخصصین امر معرفی نمایند.

 

ارائه گزارش‌هایی از اقدامات انجام شده و حدود انتظارات از نهادهای دخیل در این پروژه، محوری ترین موضوعی بود که توسط اعضا انجام گرفت.

 

حضرت حجت الاسلام والمسلمین احمدوند معاون محترم قضایی رئیس کل نیز در ادامه پنجمین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با اشاره به آیاتی از کلام الله مجید در خصوص نقش والدین در تربیت کودکان،  اظهار داشتند باید همه دستگاه ها با همپوشانی برنامه ها در حوزه پیشگیری از آلوده شدن جوانان و نوجوانان به اعتیاد به مواد مخدر تلاش نمایند.

 

حجت الاسلام والمسلمین احمدوند به ضرورت طرح قاضی مدرسه که توسط معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان در مدارس هدف در حال اجرا می باشد تاکید و ارتقا دانش حقوقی دانش آموزان را گامی مهم در پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانستند.

 

همچنین در این نشست، دستورات جلسه توسط آقای عسگری، مدیر محترم پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان که شامل اجرای برنامه غربالگری دانش آموزان، مداخلات تشخیصی و حمایت‌های روانی، تعداد ارجاعات به دستگاه‌های حمایتی، میزان همکاری دستگاه‌های متولی در اجرای طرح نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان مطرح و پس از ارائه گزارشات و بیان پیشنهاد‌های سایر اعضای محترم، جلسه با تصویب مصوباتی پیگیری شد.

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/ص


برچسب ها: بهار#
ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
سیاسی

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است

امام جمعه بهار: خرید دسته گل‌های گرانبها و سنگ قبرهای چند صد میلیونی هیچ تاثیری در آخرت میت نخواهد داشت/ رئیس شورای شهر بهار: بیس‌ریزی داخل آرامستان سال گذشته انجام شده ،بیس‌ریزی پارکینگ آرامستان نیز ماه قبل در دستور کار قرار گرفته است/ مسئول آرامستان: یکی از مشکلات اصلی آرامستان محصور شدن و دیوارکشی آن است