شهرستان بهار

معرفی و فروش سفال لالجین با بازاریابی الکترونیکی

شناسه خبر: ۶۴۲۵
معرفی و فروش سفال لالجین با بازاریابی الکترونیکی

صنایع‌دستی به عنوان هنری اصیل و بومی با جنبه‌های کاربردی مختلف از لحاظ هنری، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بر اقتصاد شهری و گردشگری تأثیرگذار است. در این میان نقش IT و ICTبه عنوان ابزاری برای حفظ، معرفی، آموزش و بازاریابی صنایع‌دستی بسیار مهم است

به گزارش نشاط شهر به نقل از ایسنا صنعتگران مستقل صنایعدستی برای عرضه و فروش محصولات خود به دو صورت با خریداران در ارتباط هستند. به صورت مستقیم آثار خود را به مصرفکنندگان عرضه کرده و به فروش میرسانند و به روش دیگر و برای ارتباط با بازارهای صادراتی از طریق دلالان به عرضه آثار میپردازند که این روش به سود صنعتگر نیست به این علت که قیمتهای تعیین شده برای آثار و محصولات صنایعدستی توسط دلالان تعیین خواهد شد و صنعتگر محلی از سود اندکی برخوردار میشود.

در شرایط فعلی و وجود بازار رقابتی صنعتگران صنایعدستی محلی، بهترین شیوه برای معرفی، فروش، بازاریابی و توسعه هنرهای دستی بومی و محلی استفاده از فرصت و ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق کانالهای تلگرامی، تبلیغات در فضای مجازی و سایتهای مختلف است و ارتباط با شبکه تجارت الکترونیک در حوزه صنایعدستی امنیتی برای تولیدکنندگان ایجاد میکند.

لالجین به عنوان شهر جهانی سفال باید از فرصت و ظرفیت فناوری اطلاعات و ارتباطات برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر هنر صنایعدستی بومی و محلی استان همدان استفاده کرده و با برندسازی محصولات و آثار هنری فرصت ثبت آثار صنایعدستی خود را از دیگر استانها سلب کند.

یکی از سیاستهای معاونت صنایعدستی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان همدان پیگیری طرحها و ایدهها با هدف تبلیغات، معرفی و اطلاعرسانی صنایعدستی بومی و محلی استان برای صادرات به کشورهای دیگر و عرصه محصولات به داخل کشور با برند بومی است.

در راستای تحقق این هدف مهم معاونت میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان اقدام به طراحی نرمافزار با قابلیت نصب بر روی گوشی تلفن همراه و طراحی سایتهای اینترنتی و ایجاد زمینههای برقراری ارتباط میان صنعتگران صنایعدستی بومی لالجین با شبکه تجارت الکترونیکی و تولیدکنندگان صنایعدستی در سطح کشور کرده است.

معاون صنایعدستی ادارهکل میراث فرهنگی، صنایعدستی و گردشگری استان همدان به خبرنگار ایسنا اعلام کرد: بازاریابی الکترونیکی صنایعدستی با هدف معرفی و فروش محصولات صنایعدستی تولیدکنندگان لالجین به ویژه سفال ایجاد میشود.

علیرضا قاسمی با اشاره به رونمایی نرمافزار «زبردستان» با هدف حمایت از صاحبان صنایعدستی و هنرمندان و معرفی بهتر و بیشتر صنایعدستی در نخستین جشن ملی تولید صنایعدستی در کشور بیان کرد: استفاده از فضای مجازی و سایتها برای معرفی، عرضه و فروش محصولات صنایعدستی بومی و محلی و معرفی تولیدکنندگان صنایعدستی لالجین با این طرح در معرفی و توسعه صادرات صنایعدستی از شهر جهانی سفال بسیار تأثیرگذار است.

وی ادامه داد: با اجرای این طرح در فضای مجازی فضایی برای فروشگاههای دارای نشان اعتماد و تولیدکنندگان لالجین فراهم می‎شود تا محصولات خود را با نام و برند محلی لالجین به ثبت رسانده، معرفی کرده و به فروش رسانند.

قاسمی به رویکرد آموزشمحوری معاونت صنایعدستی میراث فرهنگی استان برای آموزش تولیدکنندگان صنایعدستی لالجین اشاره و تصریح کرد: با هدف فرهنگسازی و توجیه کسب و کار با علم و فناوری روز، دورههای آموزشی آشنایی با فناوری اطلاعات و ارتباطات، شبکههای مجازی و سایتها، راههای دستیابی به بازارهای هدف عرضه و فروش صنایعدستی برای تولیدکنندگان محصولات لالجین برگزار میشود.

امید است پس از پایان روند آموزش تولیدکنندگان صنایعدستی بومی و محلی لالجین، شاهد ایجاد شبکههای مجازی و سایتهای خلاق لالجینیها با هدف معرفی، عرضه و فروش محصولات صنایعدستی با برند شهر جهانی سفال باشیم و این امر توسعه صادرات در بخش محصولات صنایعدستی شهر جهانی سفال را به همراه داشته باشد.

انتهای پیام

نظرات
  • نشاط شهر هیچ مسئولیتی در قبال متن نظرات ندارد.
  • نظرات شما پس از تایید نمایش داده می شوند.
  • نظراتی که شامل توهین و ... باشد تایید نخواهند شد.
  • نشاط شهر در قبول یا رد نظر شما آزاد است.
  • وارد کردن نام، آدرس ایمیل و متن نظر الزامیست.
  • آدرس ایمیل شامل www نمی باشد.
  • پس از تکمیل فرم بر روی دکمه ارسال نظر کلیک کنید.
در جواب نظر
    تاکنون هیچ نظری برای این خبر ثبت نشده است. اولین نفری باشید که برای این خبر نظری ارسال می کنید.
اخبار ویژه
اطلاعیه ها
پربازدیدترین اخبار هفته
پربازدیدترین اخبار ماه
یادداشت
گزارش تصویری
آخرین نظرات کاربران
آخرین اخبار
کانال تلگرام نشاط شهر