سیستم مدیریت پورتال پایگاه خبری نشاط شهر

تاریخ انتشار: 1400/2/12 17:51:07
مسئولین مارا دریابند

روستای حسن ابدال در طی روز فقط ۴ ساعت آب دارد

پرویز عباسی عضو شورای روستای حسن ابدال و جواد گلشنی مسئول پایگاه بسیج و نماینده شورا و دهیار در این روستا طی گفتگویی با خبرنگار نشاط بهار به مشکلاتی همچون نبود آب بهداشتی در طی روز و مشکلات روشنایی و تحصیلی پرداختند و خواستار رسیدگی شدند.

شناسه خبر: 10966

 

به گزارش نشاط بهار؛پرویزعباسی عضو شورای روستای حسن ابدال در ابتدا بیان داشت: روستای حسن ابدال یکی از روستاهای دورافتاده در شهرستان بهار است و این موضوع باعث شده تا مسئولین با بی توجهی به مشکلات روستاهای دورافتاده، رنج روستائیان را دوچندان کنند.

‏وی در ادامه گفت: روستای حسن ابدال یکی از دور ترین و آخرین روستای شهرستان بهار میباشد که از لحاظ امکانات از کمترین امکانات رفاهی هم بهره مند نیست، و با وجود اینکه این روستا برای انقلاب و نظام شهید تقدیم کرده ،این وضع اسفناک حق اهالی روستا نیست.

عضو شورای روستای حسن ابدال در مورد مشکلات روستا اظهارداشت: جوانان این روستا به علت بیکاری و به صرفه نبودن دامداری و کشاورزی علاقه ای به ماندن در روستا ندارند.
 


عباسی افزود:با توجه به اینکه سال ۸۵ برای آسفالت راه شهری روستا اقدام شد اما متاسفانه تا به امروز نیمه کاره مانده و باعث تصادف و واژگونی وسایل نقلیه ها در این مسیر میشود وهچنین خاکی بودن مسیرها در تابستان گرد و خاک ، و در زمستان گل و لای ایجاد میکند که تردد را برای اهالی دشوار میکند و همچنین شایان ذکر است که ساختمان مسجد قبرستان نیز، نیاز به بازسازی دارد و با کمک اهالی این امر ممکن نیست و باید اوقاف در این امر وارد عمل شود.

وی گفت: عدم جدول کشی معابر و خیابان کشی نشدن روستا باعث شده فضولات فاضلاب در سطح راه ایجاد مشکل کند.

درادامه جواد گلشنی نماینده شورا و دهیار روستای حسن ابدال به وضعیت غیرقابل تحمل آب روستا اشاره کرد و گفت:این آب برای استفاده اهالی بهداشتی نیست که البته اهالی از این آب هم فقط ۴ساعت در طی روز بهرمند میشوند ؛ طی بازدید جمعی از ریش سفیدان و شورای روستا، آب آشامیدنی اصلا قابل استفاده نیست و مورد تائید خانه بهداشت روستا نمی باشد و مشکلاتی همچون تعمیر منبع اب و لوله کشی را دارد.
 



وی همچنین به وضعیت نابسامان تیرهای برق اشاره داشت و افزود: تیرهای برق واقع درروستا هم در مکانهای نامناسبی هستند و هم لامپ ندارند و این خود باعث تصادفات اهالی روستا در شب میشود.

وی افزود:ساختمان مخابراتی که برای تلفن های ثابت احداث شده اوضاع نابسامانی دارد و مسئولش مشخص نیست و زمانیکه برق روستا قطع می‌شود همزمان آنتن تلفن ها هم قطع میشود و اهالی از این دست مشکلات دست و پنجه نرم میکنند.

گلشنی در پایان با اشاره به مهم بودن بحث آموزش و تحصیل محصلان روستا به ضعیف بودن اینترنت و دسترسی نداشتن دانش آموزان به کلاس های آنلاین اشاره کرد و گفت: این مشکلات باعث بازماندن آنها از تحصیل شده و همه این مشکلات دست به دست هم داده تا در نهایت اهالی روستا مهاجرت را به ماندن در روستا ترجیح دهند.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
شهرزاد عباسی
انتهای پیام /

ارسال نظرات

*نشاط شهر هیچ مسئولیتی نسبت به نظرات ندارد و نمایش نظرات دلیلی بر تائید یا رد آنها نیست

* در نظرات ارسالی دقت شود که در آن توهین و افترا به اشخاص نسبت داده نشود.

* نظراتی که مغایر با اصول نظام جمهوری اسلامی باشد نمایش داده نمی شود.

نام:
ایمیل:
کد امنیتی:
* نظر:
روستا